על קו הזינוק: הכירו את האתלט - משה בר ששת. צילום: יוסי סבה

על קו הזינוק: הכירו את האתלט - משה בר ששת

פינה חדשה בה בכל שבוע תכירו בני נוער שמקדישים את כל חייהם לספורט. והפעם, תפסנו את האתלט משה בר ששת לראיון קצר על הספורט בו הוא מתמחה, ההישגים, והחלומות

שם: משה בר ששת

גיל: 15

מתאמן ב: "אטלטיקה, מקצועות הספרינט (100/200 ו-400). אלו מקצועות קשים ומאתגרים, הם דורשים טכניקת ריצה ברמה גבוהה ובנוסף לכך המון כוח וסיבולת, זה מתבטא בכך שיש הרבה מאוד אימונים אינטנסיבים שמגיעים אפילו לעד ארבע שעות. אלו מקצועות שהעבודה בהן קשה וסביר מאוד לחוות כישלונות וכל פעם בונים את עצמנו מחדש. כמובן שבנוסף נוצר קשר אדוק עם המאמן שמלווה אותך מעבר לאימונים והופך להיות חלק בלתי נפרד מחייך".

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

באיזה גיל נחשפת לספורט הזה?

"אני נחשפתי לאתלטיקה בגיל 13 כשהייתי בכיתה ז'. חבר טוב שלי לקח אותי לאימון ניסיון ומאז נשארתי". 

© יוסי סבה

מה אתה אוהב בספורט הזה?

"דבר מעניין שאניא והב במקצועות האתלטיקה זה שהוא ספורט אישי שמצריך ממך להיות מאוד מרוכז, חד ובכושר, כי הכל תלוי בך, ורגע אחד של חוסר ריכוז ואתה מאבד את זה. אני אוהב לא להיות תלוי באף אחד מלבד עצמי. עולם הספורט מצריך ממך המון ויתורים חברתיים, למשל חברים הולכים לשחק כדורגל בשכונה ואני יכולה רק להסתכל מהצד במיוחד בתקופות הכנה או בתקופות תחרות. למרות שבתחרות עצמה זה משהו מאוד אישי בזמן האימונים אתה מתאמן בקבוצה, ומפני שלכולנו יש מכנה משותף שהוא להצליח בתחומים הללו של האתלטיקה אנחנו נקשרים מאוד אחד לשני".

מה הסכנות שיש בתחום הזה?

"ישנם אתגרים גדולים בעולם האתלטיקה, אנחנו צריכים להגיע לקצה היכולת הפיזיולוגית שלנו ולכן יש גם סכנה שניפצע אבל אנחנו עושים הכל כדי למנוע זאת. ואם אתה עובד בצורה לא נכונהאו לאחר מכן לא מטפל בגוף נכון אתה יכול לגרום לעצמך פציעה ואלו דברים שכל ספורטאי לוקח בחשבון".

כמה זמן אתה מקדיש לאימונים במהלך השבוע?

"אני מקדיש בין 4-5 אימונים באיצטדיון האתלטיקה בשבוע וכל יום עובד בבית עם תוכנית אימונים, וככל שעובר הזמן ועולים ברמה של התחרויות ומתחילים להיות יותר ספציפיים לתחום עיקרי נעשה שנוספים לאט לאט עוד יחידות אימון בכל שבוע, לדוגמה- בשנה הבאה שאני כבר אתחרה בתחרויות יותר איכותיות מול אתלטים מקצועיים יותר יהיו לי יותר יחידות אימון, בין 8-9. בנוסף לאימונים אני גם משתתף בתחרויות רבות, לדוגמה השנה הייתה לי שנה טובה, הגעתי לשיאים אישיים חדשים והתפתחתי הרבה. באליפות ישראל האחרונה (לגילאים 13-15) זכיתי בתואר אלוף ישראל לריצת 300 מטר (מקום ראשון) בתוצאה של 37.56 שניות. בנוסף זכיתי בתואר סגן אלוף ישראל בריצת 80 מטר (מקום שני) בתוצאה של 9.59. תמיד יש חוויות טובות מתחרויות זה תמיד כיף לבוא ולהיתחרות נגד הרמה הכי טובה שיש לנו בארץ. ובשנה הבאה אני מכוון לכיוון המקצוע של קפיצה לרוחק לאחר הצלחה שהייתה לי בתחום בעונה הזאת."

תגובות