כובש את המגרש: הכירו את שחקן הפוטבול עמרי מזרחי. צילום: דותן דורון

כובש את המגרש: הכירו את שחקן הפוטבול עמרי מזרחי

מה עובר לכם בראש כשאתם חושבים על המילה "פוטבול"? אלימות? משחק קולג' אמריקאי? לעומרי מזרחי (17) יש חדשות בשבילכם. מגיל צעיר כדורסל וכדורגל פשוט "לא עושים לו את זה" והוא מקדיש הרבה מזמנו לספורט הלא שגרתי הזה

כבר שלוש שנים שעומרי מזרחי מתחרה בפוטבול אמריקאי במסגרות שונות. כיום הוא משחק בקבוצת פוטבול התיכונים של כפר סבא, ה"הוקס", אחרי ששיחק בשנה שעברה בליגת הבוגרים בשורות "תל אביב פיונירס" איתה הגיע עד לגמר אליפות המדינה.

"הכל התחיל בכיתה ח', שיחקתי כמה שנים כדורסל עד שהבנתי שזה לא ממש בשבילי ועדיין רציתי לעשות משהו", הוא מספר על תחילת דרכו בפוטבול. "חזרתי הביתה יום אחד ובמקרה שידרו משחק פוטבול, ואמרתי לעצמי שזה דבר נורא מגניב שאני רוצה לעשות. התחלנו לשחק בבית הספר כמה חברים ואפילו ניסינו להקים קבוצת פוטבול, אבל זה לא הצליח. משם הגעתי לקבוצת נתניה שארקס, שמשחקת בליגת הנוער הישראלית והתחלתי לשחק באופן מקצועי יותר".

© צילום: דותן דורון

אתה משלב בין בית הספר, בגרויות ומבחנים לאימונים ומשחקים ברחבי הארץ. איך אתה מצליח לשלב את הכל?

"זה קשוח, זה באמת לא פשוט. הדבר הכי טוב שקרה הוא שבאמצע השנה שעברה התחלתי לעבוד עם יומן בצורה מסודרת. ככה לוח הזמנים שלי מסתדר".

קרה לך שהיית צריך לוותר על משחק?

"לא יצא לי לוותר על משחק ואני מקווה שגם לא יצא. הלימודים מבחינתי במקום הכי גבוה בכל זאת, למרות שפוטבול זה הדבר שאני רוצה לעשות. בסופו של דבר גם אם יש לך שבעה אימונים בשבוע, זה לא בעיה כשיש יש לך לוח זמנים מסודר ואתה הולך איתו".

"הזמן הפנוי הוא פריבילגיה" אומר מזרחי כשנשאל על זמן פנוי ושגרה, "בתור שחקן פוטבול שלוקח את עצמו ואת הקבוצה שלו ברצינות אני לא יכול להרשות לעצמי. אני מחשיב את האימונים שלי לזמן פנוי, זה הכיף שלי בשבוע, זה מה שעושה לי טוב. לשבת מול הטלוויזיה זה לא דבר שכל כך מושך אותי".

© צילום: דותן דורון

למי הפוטבול מתאים?

"זה מתאים לכולם. אם אתה נמוך ורזה, או אם אתה יותר גדול. לכל אחד יש תפקיד -  למסור, לחסום, לרוץ או לתפוס. זו דרך חיים מאוד שונה ומתגמלת".

קרה שאנשים זילזלו בפוטבול?

"זה קרה, בוודאי. אבל אני לא נותן לזה לפגוע. באמריקה אומרים 'this is a man's game'. אני לא מתייחס לזלזול כי זה בעיקר מגיע מחוסר הבנה. בארץ אין לספורט הזה הרבה חשיפה. אנשים חושבים 'טוב תשים קסדה ותלך מכות', אבל זה לא ככה במציאות".

מה הטיפ שלך עבור מי שרוצה להצליח בענף?

"אף פעם לא לוותר על החלום שלכם. זה נשמע כמו קלישאה אבל מה שזה. לא משנה עד כמה קשה וכואב לך, כמה אתה כבר גמור וברצפה, לקום כל בוקר ולהגיד לעצמי 'היום אני הולך לעשות את זה יותר טוב מאתמול'. לעבוד קשה ולא לוותר על החלום".

© צילום: דותן דורון

איפה אנחנו יכולים לראות אותך משחק?

"הקבוצה שלי תשחק השנה בליגת הנוער בימי רביעי וחמישי. התאריכים יפורסמו בעמוד הפייסבוק של הקבוצה ובעמוד הפייסבוק של הליגה הישראלית לפוטבול תיכונים (IHFL) והכניסה לגמרי בחינם. תגיעו ותיחשפו, מובטח כיף לא נורמלי".  

מה המטרות לשנים הקרובות? היית רוצה לייצג את המדינה בעתיד?

"בטח, זה חלום. ניסיתי לעשות את זה השנה, אבלל בגלל שהייתי חדש בתפקיד זה לא הסתדר. אני מאמין שבשנה הבאה כשאגש למבחנים זה יראה אחרת, ובעוד שנתיים כבר אייצג את המדינה. כבר מתחילת הדרך שלי בפוטבול חלמתי להגיע רחוק. השנה אפילו יצרתי קשר עם מאמנים מארה"ב שהגיעו לארץ וראו אותי מכל מיני אוניברסיטאות. החלום שלי הוא להגיע לקולג', וזה יקרה, אני בטוח בזה".





תגיות
תגובות