מאירים את החושך: מירוץ תל אביב חוגג עשור. צילום: עמותת עלם

מאירים את החושך: מירוץ תל אביב חוגג עשור

אירוע הספורט הזוהר של השנה מגיע - מירוץ הלילה של תל אביב יתקיים מחר (ד') ויחגוג השנה עשור להקמתו באירוע שיאיר לכם את החושך.

מחר (ד') יציינו עשור למירוץ הלילה של תל אביב עם מירוץ לילי זוהר במיוחד. באירוע ישולבו אלמנטים של תאורה זוהרת ייחודית שילהיבו את מעל 20,000 הרצים והרצות הצפויים לקחת חלק במירוץ הלילה-אירוע שהפך זה מכבר למסורת אהובה על תושבי העיר ועל מבקרים רבים מכל רחבי הארץ. השנה, יהיו במירוץ ארבעה מקצים, כשהמקצה השלישי במירוץ יוקדש לעמותת עלם לנוער בסיכון.

עמותת עלם פוגשת כל שנה כ-20,000 בני נוער וצעירים במצבי סיכון שונים: נשירה ממסגרות לימודיות, קשיי קליטה, קשיים חברתיים, התמכרות לסמים ולאלכוהול, אלימות ועבריינות ועוד, ומסייעת להם בסלילת הדרך להשתלבותם המחודשת בקהילה.

ניר אברהם (25) מתנדבת בעמותת כבר למעלה משנה ועומדת לרוץ במקצה שמוקדש לעמותה יחד עם עוד עשרה נערים ונערות מעלם סיפרה לנו על ההתנדבות וההכנות למירוץ.

nrtlv-151020-277
 © צילום: עמותת עלם

איך ההתנדבות ב"עלם" והעבודה עם בני הנוער?

"זו עבודה מאוד מאתגרת, אך גם מספקת ומתגמלת. לעזור לבני נוער דווקא ברחוב, במגרש שלהם, זה שונה. אני חושבת שמי שלא מתנסה בהתנדבות כמו זו, לעולם לא יבין כמה כיף לתת מבלי לצפות לדבר בתמורה. כמה אנחנו מקבלים באמת כשאנחנו עושים משהו בהתנדבות. כשנוצר אמון ביני לבין הנוער, אחרי תהליך קשה וארוך בדרך כלל, והנוער סומך עלייך, את מקבלת כרטיס כניסה ללב שלהם, לעולם שלהם, וזה מדהים".

אברהם מספרת על הניידת של "עלם": "הניידת שלנו כוללת פינת ישיבה. יש גם בני נוער שנכנסים כדי להכין לעצמם שתייה חמה או כיבוד קטן והולכים, זה גם בסדר. העיקר שידעו שיש להם עם מי לדבר. צוות הניידת מורכב גם מאנשי מקצוע וגם ממתנדבים, שפשוט מעניקים לבני הנוער והצעירים סיוע תוך כדי שיחה אמיתית בגובה העיניים".
 
15087047_1218677198175731_1378945569_n_(1)
© עמותת עלם
מי שלא עומד לרוץ מחר, יוכל להשתתף במסיבת הרחוב הגדולה בישראל שתתקיים במקביל לאירוע. חמש עמדות תיקלוט בניצוחם של ה-DJ המובילים בארץ יפרשו ברחבי תל-אביב, בליווי תאורת לילה ואווירה זוהרת במיוחד שיעוררו את הרצים (ואת מי שלא) עד השעות הקטנות של הלילה.

מתי התחלת לרוץ ולעשות ספורט?

"בתור נערה מתבגרת הייתי עושה המון ספורט. אפשר להתמודד באמצעות הספורט עם הרבה מצבים בחיים, יש בספורט יכולת לחבר בין אנשים. מגיל קטן השתמשתי בספורט להתמודד עם כל מיני דברים בתוך תוכי. אנחנו הולכים לרוץ בקבוצה עם החברה שלנו מהעמותה, זה היופי. כולם מקדמים ותומכים אחד בשני עד קו הסיום".

 

תגובות