מאסטר קובי: "קרב מגע צריך להיות חובה לנערים ולנערות". צילום מסך

מאסטר קובי: "קרב מגע צריך להיות חובה לנערים ולנערות"

מאסטר קובי הוא אחד מהמאסטרים הכי חשובים בקרב מגע, בביקור מיוחד בארץ סיפר לנו על החשיבות של אומנות הלחימה הזו, על השילוב של המין הנשי ("הן עדיין בסטיגמה שזה אלים מדי") וגם מלמד אותנו את כל מה שצריך לדעת על הגנה עצמית. צפו

"מאסטר קובי" הוא מומחה מוביל בדרום אמריקה לקרב מגע, הוא מאמן ומכשיר כוחות צבא ומשטרה בברזיל ואף אימן והכשיר יחידת קומנדו שהוקמה במיוחד לקראת האולימפיאדה בריו. הוא חולש על רשת קרב מגע הכוללת כ-150 מרכזי אימונים ברחבי היבשת. עכשיו הוא הגיע לביקור בארץ ותפסנו אותנו לשיחה מיוחדת על אומנות הלחימה, הגנה וגם שילוב המין הנשי בתחומים האלו.

כתבת: יובל ללוש | צילום: משה אבוטבול | עריכה: אמיר סולומון
 

מאסטר קובי (קובי ליכטנשטיין) העומד בראש הפדרציה של דרום אמריקה לקרב מגע, הגיע לישראל ואליו הצטרפה משלחת קרב מגע מברזיל שבאה לסיור חווייתי מתוך כוונה להראות לחברי המשלחת את ישראל ולהציג להם את מורשת ומקורות קרב המגע בישראל. הוא ילווה את המשלחת במסע להכרת הארץ וההיסטוריה של ישראל שיכלול תרגול ואימוני קרב מגע ברחבי הארץ. המשלחת תשהה בישראל עד ל-2 בפברואר.

מאסטר קובי מקפיד על הזהות הישראלית של כל מה שקשור בו ובקרב המגע. בכל מרכז אימון קרב מגע של הרשת מופיע דגל ישראל לצד דגל ברזיל וכך גם על בגדי האימון של כל המאמנים. לדברי קובי: "חלק ניכר ממסלול ההתמחות בקידום לתואר בקרב מגע מחייב ידע בהיסטוריה ובמלחמת ההישרדות של ישראל והעם היהודי".

מאסטר קובי הוציא בשנים האחרונות את ספר הדרכה "KRAV MAGA" שהתפרסם במספר שפות ונמכר ברחבי העולם ב-150,000 עותקים – ומתכנן להוציא את הספר בעתיד הקרוב גם במהדורה עברית.

תגיות
תגובות