על קו הזינוק: "זה המקום שלי להתנתק מהעולם ולעשות מה שאני אוהבת". צילום: פרטי

על קו הזינוק: "זה המקום שלי להתנתק מהעולם ולעשות מה שאני אוהבת"

אחת לשבוע נכיר לכם בני נוער שמקדישים את כל חייהם לספורט באופן מעורר השראה. הפעם, מיה נוי, שמתמחת בתחום גלגלי הענק, ושואפת להגיע עד לאליפות העולם

הכירו את מיה נוי, שמתאמנת כבר כמעט 4 שנים בתחום "גלגלי הענק". לפני שנתיים, היא זכתה במקום הרביעי באליפות זכרון ולפני 3 שנים זכתה במקום השלישי באליפות זכרון ואליפות הארץ. תפסנו אותה לשיחה על הרגשות שלה וההצלחה בתחום הכל כך מיוחד בו היא עוסקת.

מתי ואיך התחלת לעסוק בספורט על גלגל ענק?
"התחלתי לעסוק בתחום זה בסוף כיתה ה' (אני כרגע בכיתה ט'). ראיתי את זה בחוברת חוגים של מרכז הפיס, וזה נראה לי מעניין. כדי להכנס לנבחרת הייתי צריכה לעבור אודישן, וכך הכל התחיל".

מה מושך אותך בתחום הזה?
" זה תחום שונה משאר סוגי הספורט. אנחנו עובדים בו על הכל- שרירי ידיי, רגליים, בטן, גב, סיבולת לב ריאה. בנוסף, הוא דורש קורדינציה, ואני נהנת לפתח את הגוף שלי מבחינה פיזית ואף נפשית. יש לי חברות מדהימות שמתאמנות איתי שם ומעודדות אתי. מה גם, שבמהלך האימונים אנחנו מבינים כמה גדולה החשיבות של החשיבה שלנו- עד כמה אנחנו משפיעים על עצמנו בעזרת המחשבה ושהכל בראש".

© צילום פרטי

כמה פעמים בשבוע את מתאמנת? 
" אני מתאמנת בין 9 ל-12 שעות בשבוע. שלושה אימונים במהלך השבוע, כל אחד שלוש שעות, ולפעמים יש גם אימונים בסופי שבוע". 

מה החלומות או השאיפות שלך בתחום?  
"השאיפה הכי גדולה שלי היא להיות אלופת עולם. באליפות העולם האחרונה, זכו ישראליות בשני המקומות הראשונים! אני מאמינה שהכל אפשרי ומקווה שאספיק לזכות במקצה ג'וניור".

איך את מצליחה לשלב בין הלימודים והספורט?  
"אמנם זה קשה, אבל זה שווה את זה. אפשר להגיד שזה המקום שלי להתנתק מהעולם ולעשות מה שאני אוהבת. הרבה פעמים אנחנו גם מתאמנות עם מוזיקה וזה עוד יותר מרגיע. אחרי האימון (שנגמר ב21:30!), אני חוזרת לחיים הרגילים, לעבודות ולמבחנים, ומחכה בקוצר רוח לאימון הבא".

מה תגובות החברים והמשפחה?  
"החברים והמשפחה מעריכים את העובדה שאני מתאמנת. אמנם זה לא משאיר לי זמן רב להפגש עם חברים, אבל הם יודעים את זה. המשפחה שלי, מעריכה את ההתמדה שלי ואת השמירה שלי על אורח חיים בריא".

 

© צילום פרטי

מי המודל לחיקוי שלך?  
"המודל לחיקוי שלי היא קודם כל זוכת אליפות העולם לשנת 2016, נועה דרי, שהיא גם אחותה של אחת המאמנות שלי. המאמנות שלי הן גם כן מודל לחיקוי- הן הצליחו להשאר בתחום אחרי כל כך הרבה שנים! הבנות שאיתי בקבוצה, מתאמצות לא פחות ממני, ותמיד יהיה לי מה ללמוד מהן, מה שהופך גם אותן למודל לחיקוי שלי". 

מהו ההישג הכי מטורף שלך?   
"כל ההשיגים שלי עד היום תמיד יוכלו להשתפר, וההישג המטורף שלי הוא היכולת שלי להתקדם בזכות עצמי והמוטיבציה שלי, ללא תלות באחרים".

מהם ההיתרונות והחסרונות לנער העוסק בספורט בזמן הלימודים?   
"ישנם המון יתרונות וחסרונות. אחד היתרונות הענקיים הוא שזה עוזר לי לשחרר לחצים. זאת מעין בועה כזאת שאני נכנסת אליה ומתנתקת מכל שיעורי הבית והעבודות, הלחצים והמבחנים, ופשוט משתחררת מהכל. החסרונות הם בעיקר עומס עם הלימודים, ושאין כמעט זמן להפגש עם חברות. מה גם, שזה ספורט תחרותי כל כך, והתחרויות מוסיפות לעומס, ללחץ ולהתרגשות".

מה לדעתך הכי מיוחד בתחום שבו את משתתפת? 
"לדעתי זה תחום כל כך מיוחד כי לא הרבה מכירים אותו. זה ספורט שבא מגרמניה, אבל יש אותו בכל העולם. הוא משלב הכל- סיבולת לב ריאה, החזקת גוף, כושר וחיזוק שרירים. במסגרת האימונים אנחנו לומגות על המבנה של השרירים, על הרצועות, ועל איך לאכול נכון ולשמור על אורח חיים בריא. בנוסף, יש לי קבוצה מיוחדת, והרבה מאמנים ומאמנות חושבים שאנחנו הנבחרת הכי מגובשת בארץ. יש לי שם חברות כמו שאין לי במקומות אחרים!"

תגובות