"לא ניתן לאלי טביב להמשיך לעוד עונה". נמרוד בוכמן. צילום: פייסבוק

"לא ניתן לאלי טביב להמשיך לעוד עונה"

בלעדי: נמרוד בוכמן, ממובילי המאבק נגד הבעלים של הפועל ת"א, אלי טביב, מדבר על הכל החל מהמחאה, תקציבי המועדון, רוכשים עתידיים, פרשת הנער ואפשרות לחרם המנויים

הוא לקח חלק פעיל במאבק כנגד הריסת אולם הכדורסל אוסישקין בתל אביב, היום הוא עומד בראש המחאה נגד הבעלים של הפועל ת"א אלי טביב ולאחרונה נבחר להנהלת העמותה של הפועל ת"א בכדורסל. הוא מצליח לסחוף אחריו אלפי אוהדים משולהבים לשלל פעולות מחאה ומבטיח לעצמו שבעונה הבאה, אלי טביב כבר לא יהיה הבעלים של הפועל ת"א. הכירו את נמרוד בוכמן בן ה-29 מתל אביב, סטודנט לתואר שני בדיפלומטיה, בראיון של אחד על אחד על הכל. 

איך אתה מצליח ללמוד לתואר שני, לעמוד בראש מטה המאבק בטביב ולהיות חבר בהנהלת עמותת הפועל ת"א בכדורסל?

"באיזשהו מקום אני מוותר על החיים שלי בחודשים האלה", מספר בוכמן שלדבריו לא יצא עם חברים לבילוי בתקופה האחרונה: "זה בא גם על חשבון המשפחה שלי. גם הלימודים נפגעים, חשבון הטלפון שלי קופץ, אורח החיים שלי נפגם. המאבק פוגע לי גם בעבודה ומשתלט על החיים שלי."

מה מניע אותך לעמוד בראש?

"בכל דבר שאני עושה אני תמיד מנסה למצוא איך ואיפה אני יכול לתרום", הוא מסביר וממשיך: "במאבק בכדורגל נוצר מצב שמאחרי הקלעים יש קבוצה שמובילה, אנשים שנמנעים מתקשורת. לי אין בעיה להיחשף ולכן יצא שאני עומד בפרונט".

לקוראים שלא מכירים את הרקע למחאה, ספר לנו עליה מהמבט שלך.

"בחודש יוני 2011 איש העסקים אלי טביב נכנס להיות הבעלים של הקבוצה, אנחנו כאוהדי הקבוצה נתנו לו את הלגטימציה תחילה להוביל את הפועל למקום טוב יותר", מסביר בוכמן שלדבריו לאחר שטביב החל לנהל את הקבוצה, הוא החל להתנהג ביחס בלתי הולם כלפי חברי ההנהלה, האוהדים והשחקנים. לדבריו כל ההנהלה התפטרה, החלו חששות לכספים שנעלמו וההתנהלות הייתה קלוקלת: "אחרי שכל ההנהלה התפטרה,  ואמרה את כל מה שאמרנו, הבנו שאנחנו לא יכולים לתת למועדון לרדת לאבדון ושצריך לפעול על מנת שטביב יעזוב".

מה הביא אתכם להקמת מטה המחאה? מה היה הקש ששבר את גב הגמל?

"היה מאבק לפני שהמטה קם שבוצע ללא הסברה ובאופן לא מסודר, מה שגרם לפילוג הקהל. הצעתי שנעבוד בצורה מאורגנת, עם תכנית עבודה. הקמנו אתר שיסביר לאנשים על המחאה וברגע שההנהלה התפטרה עברנו לפעול באופן פורמאלי והעלנו את האתר לאוויר, ניצלנו את העובדה שהם התפטרו לטובת המאבק", הוא מסביר.

יצא לכם, ראשי המחאה להפגש עם טביב בעבר?

"לי אישית לא. יש אוהדים שפנו אליו בנושא של שטרי ההון והוא לא הסכים לדון איתם על הנושא: "זו קבוצה שלי, אתם לא מעניינים אותי, אני אחליט מה יהיה פה".

מה באשר לחשדותיכם בנוגע להיעלמות הכסף מקופת המועדון?

"אין לנו הוכחות כרגע. נכנסו סכומי כסף אדירים למועדון והיום לפחות לפי הדיבורים אין כסף בקופת המועדון. אנחנו יודעים מה התקציב, יודעים מה ההכנסות וההוצאות ויש פער של עשרות מיליוני שקלים שאין מי שמסביר לאן נעלמו", מתאר בוכמן את החשדות ומציין כי, "אנחנו בודקים, יש לנו כמה דברים שאנחנו עובדים עליהם מאד חזק".

ידוע לך על רוכש פוטנציאלי באופק?

"אני יודע בוודאות שיש אנשים שרוצים לקנות, יודע על יותר מבן אדם אחד שפנה לטביב. הייתי בקשר עם הבחור ממיאמי, זה עניין של סכומים. הוא זרק סכומים נורא גבוהים? תחילה הוא דרש 90 מיליון שקל עכשיו מדובר על סכומים אחרים. אני מאמין שבסביבות 12 מיליון הוא כן ימכור". 

אין היום רוכש שמוכן לשלם 12 מיליון שקל כדי לקנות את הפועל?

"אני לא יכול לומר לך בוודאות, יש דברים שאנחנו לא יודעים. יכול להיות שמתנהל מו"מ שלא מתפרסם בתקשורת. אני מאמין שטביב מבין שלא יהיה לו טוב להשאר בשנה הבאה. המאבק עושה לו רע מאד. פוגע לו בעסקים, בחיים הפרטיים, במשפחה. הבעיה היא בסכומים. אם הוא מדבר על 18 מיליון שקל זה לא ריאלי. אני שמעתי מאנשים כאלה ואחרים שאם הוא ירד במחיר יש על מה לדבר", הוא מסביר.

"לפעמים אני שומע קולות שאומרים ש'זה לא יפה לערב את המשפחה שלו ושצריך למחות רק במגרשים', אבל צריך להבין שאנחנו לא בשלב של מה יפה או מה לא יפה"

מה תוכל לספר לנו על המבצעים החדשים במאבק? "פרק חדש" ו"מבצע דנה"?

"המבצע הראשון מחולק לכמה ימים בשבוע בהם ישובצו אוהדים שנרשמו באתר שלנו במשמרות יומיות סביב ביתו. מדובר בכמה אוהדים שימחו בצורה שקטה, שלשם כך אין צורך באישורים משטרתיים. אני מאמין שנגיע למצב של 10-15 איש סביב ביתו מדי משמרת", הוא מסביר.

"ב'מבצע דנה' (דנה היא רעייתו של טביב, לה חנויות בכל רחבי הארץ- נ.ש.)  נצטרך 50-70 אנשים. נשבצם מדי יום שישי בבוקר סביב חנויותיה בארץ, בכל חנות יהיו 5-10 חברה שיחלקו פליאיירים", הוא מגלה.

על הביקורות כלפי ההתנהלות של האוהדים כנגד רעייתו של טביב מספר בוכמן כי, "לפעמים אני שומע קולות שאומרים ש'זה לא יפה לערב את המשפחה שלו ושצריך למחות רק במגרשים', אבל צריך להבין שאנחנו לא בשלב של מה יפה או מה לא יפה. היום אנחנו נלחמים על הקבוצה שלנו ולא יכולים להרשות לעצמנו להיות יפי נפש כשזה מגיע לקבוצה שלנו וכשהצד השני מתנהל בצורה כזאתי".

מה עוד מתוכנן על הפרק במסגרת המאבק?

"חשפנו מידע על חנויותיו של טביב במיאמי ודרכים להגיע ולהשפיע על עסקיו שם. יש עוד דברים שיפורסמו בהמשך. המטרה היא באמת להפעיל עליו לחץ ולגרום לו להבין שלא כדאי לו להשאר. אין לי משהו אישי נגדו, העניין הוא רק הפועל ת"א, אם הוא פוגע בנו, אנחנו נפגע בו גם בצורה חוקית כדי שיבין שלא כדאי לו להישאר", חושף בוכמן.

עד כמה המאבק יחריף במידה וטביב ישאר?

"הוא יחריף. זה ברור לי. תכננו צעדים עד סוף העונה וסיכמנו שנעשה הערכת מצב חדשה בסוף השנה בה נחליט מה קורה ומה הלאה. אני באופן אישי מתנגד לכל מה שהוא לא חוקי אבל אני חייב להגיד שאם זה יימשך עוד שנה, אז אנחנו בכל פעם מעלים את הרף ויש גבול לאן הרף יכול להגיע בסוף", מסביר בוכמן.

"אני נורא חושש שהמאבק יגיע למקומות שהם לא חוקיים, אבל צריך להבין שכמה שאנחנו רוצים אנחנו לא אלו ששולטים בכל אוהדי הפועל ת"א", מתאר בוכמן את חששותיו ומוסיף: "כל אחד יכול לעשות משהו על דעת עצמו ללא שליטתנו. העניין הוא שטביב, במקום לנסות להרגיע את האווירה כל הזמן מוסיף שמן למדורה וכאילו אומר 'בואו תריבו איתי'".

"אם טביב נשאר לא ישאר לנו כלום: לא טוטו, לא אפולה, לא אביחי, לא דמארי, לא לאלה והרשימה עוד ארוכה"

אתה רואה סיטואציה שטביב נשאר בעונה הבאה?

"אני מקווה מאוד שלא, רוצה להאמין שלא" מתאר בחשש בוכמן את התרחיש המדובר: "אם הוא ישאר אנחנו נהיה בעונה של סבל: בלומפילד ריק, אווירה מגעילה באימונים, במשחקים, כל היום בלאגנים, המון הפגנות. התקציב ירד לסביבות 25 מיליון שקל לעומת 45 של השנה. זאת אומרת בערך 10 מיליון לשכר שחקנים שזה אומר לשחרר חוזים ב20 מיליון שקל, לא ישאר לנו כלום: לא טוטו, לא אפולה, לא אביחי, דמארי, לאלה והרשימה עוד ארוכה. ניקלע למאבקי תחתית", הוא עונה. 

במידה והוא אכן ישאר, תובילו לחרם מנויים?

"זו החלטה קשה, אולי הכי משמעותית שיש" עונה בוכמן ומנמק: "צריך הסכמה מכל הקהל ושיתוף עם האולטראס. אנחנו מדברים עם אנשים ומנסים לברר מה האוהדים רוצים. לפי הקולות בשטח זה צעד מאד ריאלי ותלוי בארגון האולטראס. כשאין עידוד אין טעם כמעט לבוא למשחקים".

יש המון מנויים משערים 2 ו-13 שמפחדים על המקום שלהם, יש פתרון?

"במידה ויהיה חרם מנויים כבר חשבנו על פתרון לטובת יושבי שערים 2 ו-13 בעונת 2011/12. יש פתרון שאי אפשר לחשוף כרגע. אין מה לדאוג", הוא מרגיע.

מה בנוגע לקבוצת אוהדים בדומה לכדורסל?

"אנחנו שומעים על זה הרבה אבל אנחנו בכלל לא במקום הזה. חשבנו על שינוי המודל הניהולי של הקבוצה, שיתוף הקבוצה ברמת אחוזים, שיתוף הקהל בקניית הקבוצה. אין מקום להשוואה לכדורסל, שם הקבוצה הייתה הרבה יותר מרוסקת. כרגע הכי חשוב שמישהו יוציא את הקבוצה מהידיים של טביב. שהמשקיעים יבינו שכדאי להם לשתף את הקהל בחלק מהדברים, להקשיב לקהל וליצור שת"פ. בסופו של דבר יש לנו אינטרס אחד - הצלחת הקבוצה", מסביר בוכמן.

אתה רואה מצב שמשקיעים ירתעו מהקבוצה בגלל מחאת הקהל? 

"התדמית רק התחזקה. ההתעסקות של העיתונות הישראלית בהפועל ת"א היא מטורפת. בכל מקום, יש רוב גדול למועדון הזה. העוצמה והחשיפה הזו יכולה למשוך משקיעים שיבינו שאפשר למנף את הפרסום הזה ולהפוך אותו לחיובי", הוא מתאר בחיוב את המחאה. 

לטענת מקורבי טביב המטה ממומן ע"י אנשי מוני ומובל ע"י אנשים שמהתחלה לא רצו אותו, מה תגובתך על כך?

"אני מעולם לא פגשתי את מוני הראל, בטח שלא קיבלתי ממנו כסף. מעולם לא נוצר קשר, גם עם האנשים שלו. שנית, כל עלויות המאבק הסתכמו בכמה אלפי שקלים שמומנו ע"י האוהדים. תרמו לנו למעלה מ-120 אוהדים שתרמו בין 20-400 שקלים. מכרנו כ-1000 חולצות שהכניסו כסף", הוא חושף.

"הדובר של טביב, אמיר דן, מרוויח משכורת של 25 אלף שקל לא כולל מע"מ מקופת המועדון מדי חודש"

אז איך אתה מסביר את קמפיין החוצות?

"אנשי טביב דיברו על כך שקמפיין החוצות נעשה על ידינו. מה שקרה שם זה שבא אוהד, ללא שום קשר למוני, שבאמת רצה לתרום שלט מכספו בוולפסון, הסתבר שאי אפשר לשים שלט מכיוון שהמתחם שייך להפועל ת"א, הוא הלך לחברה אחרת שאמרה לו 'אה אתם נגד אלי טביב? נתן לך שלושה במחיר אחד', כנראה שגם להם היה סכסוך עסקי איתו. כל קמפיין שלטי החוצות עלה לנו 3,000 שקל, עם קבלות ומסמכים שמאשרים. כל המאבק עד עכשיו לא הגיע ל-10,000 שקל. אני באופן אישי ועוד לא מעט אחרים לא רוצים שמוני הראל יחזור. אני חושב שהוא עשה הרבה רע ונזק במועדון, הוא זה שהביא את אלי טביב", הוא עונה.

יש הטוענים כי מדובר במחאה על רקע עדתי, מה תגובתך על כך?

"אני חושב שהמקור כאן הוא אמיר דן (דוברו של טביב-נ.ש.), שמגיע מהתחום הפוליטי. בפוליטיקה, ברגע שיש עניין שאי אפשר להתמודד איתו עניינית מנסים להפנות את העניין או לשמאלנים או למוטיב הגזעני. אם לא היו מדברים על זה שאלי טביב תימני לא הייתי יודע על זה. זה לא מעניין".

"אני תמכתי בלתת לו צ'אנס. כשמחינו נגד שאול אייזנברג וחולדאי זה לא היה בגלל שהם אשכנזים. בטח במועדון שהקהל נלחם בגזענות כמו הקהל של הפועל רק מוכיח שאין להם איך להגיב. אותו דן מרוויח את משכורתו שעומדת על 25 אלף שקל בחודש לא כולל מע"מ מקופת המועדון".

במידה ויוגש כנגד טביב כתב אישום בגין תקיפת הנער, איך תפעלו?

"העניין פורסם יומיים אחרי שקרה. זה פורסם כי אנחנו סיפרנו לאחד העיתונאים. כשהעיתונאי בא לבקש את תגובת טביב האחרון החליט להוציא הודעה לתקשורת שנזרקו אבנים על ביתו, רק יומיים אח"כ. למה הוא חיכה? ומה עם מצלמות האבטחה? איפה הקטע מהאירוע? איך הוא נמחק"? תוהה בוכמן ומציין כי אם יוגש כתב אישום: "נדרוש שטביב ישעה את עצמו". 

ובנושא אחר. מה הרעיונות שאתה מביא איתך להנהלת הפועל תל אביב בכדורסל?

"להחזיר את הבאזז סביב הקבוצה שדי דעך בשנה האחרונה, להכניס את הקבוצה לתקשרות ולגרום לזה שאנשים ישמעו ויהיו מעורבים בכל הקורה בקבוצה, אני נורא רוצה לערב כמה שיותר אנשים בעבודה. אני עובד על בניית מערך מתנדבים לשנה הבאה שיתן סמכויות ותפקידים לאנשים שירצו לעזור. יש המון דברים שניתן לתרום. אנסה לקדם את נושא האולם החדש. הבטחתי לעצמי. אני בקשר עם יו"ר הספורט של ת"א ואני מאמין שאחרי שתתבצע ההרחבה בהדר יוסף יגיע השלב הבא ובשנה הבאה נשחק בהדר יוסף".

תגובות