לחלום בגדול: הספורטאים שמוכיחים שהשקעה משתלמת. צילום מסך מהיוטיוב

לחלום בגדול: הספורטאים שמוכיחים שהשקעה משתלמת

רבים מאיתנו מעריצים אותם ורואים בהם מודל לחיקוי, אך למעשה גם הספורטאים הטובים ביותר התחילו מלמטה. הכירו את הספורטאים הכי פייטרים שיש ועל הדרך כדאי שתנסו לשאוב מהם קצת השראה, ולהיכנס לנעליים שלהם

לכל אחד ואחת מאיתנו יש שאיפות וחלומות, אך כדי להגיע אליהם אנחנו נדרשים לחייך אל הפחדים והכישלונות שלנו, להראות להם שאנחנו חזקים יותר מהם ולנצח אותם בהרבה נחישות. אולי לא ידעתם, אבל גם הספורטאים הטובים ביותר התחילו את הדרך מלמטה.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

אייזיאה תומאס - השחקן הנמוך ביותר ב-NBA שמתעלה על כל הענקים

בעבר ראו בתומאס סתם עוד שחקן מכללות מוביל באוניברסיטת וושינגטון ואיש לא החשיב אותו לשחקן שעתיד להיות סופרסטאר. הגובה שלו, אשר עומד על כ-1.75 ס"מ הגביל מאוד את האמונה בו וגרם לרבים לחשוב כי אין ביכולתי להתפתח לשחקן ברמה של NBA.

למרות זאת, השחקן אשר קרוי על שמו של שחקן דטרוייט פיסטונס האגדי הציע את עצמו בדראפט 2011 ונבחר במקום האחרון, הייתה זו סקרמנטו קינגס אשר הימרה עליו ונתנה לו לממש את חלומו. בדרך כלל שחקן הנבחר במקום האחרון בדראפט אינו מוצא את מקומו בקבוצת ה- NBA ולא משחק כלל, אומנם להפתעת רבים הוא היה עולה מהספסל כשחקן מחליף המביא אנרגיות.

בעונתו האחרונה בקינגס החל להיות השחקן המוביל בקבוצה ולהעמיד ממוצעים של כ-20 נקודות למשחק. הקבוצות בהן שיחק באותה התקופה נחשבו לקבוצות נחותות, אשר לא הגיעו להישגים מרשימים, מה שגרם לו להשתכנע לעבור לבוסטון סלטיקס הגדולה,הקבוצה המועטרת והמצליחה בתולדות ה-NBA. מאמנו, בראד סטיבנס ,האמין בו החל מהשנייה הראשונה ונתן בידיו את המושכות של הקבוצה. היום הוא נחשב לשחק המוביל והאהוב ביותר בקבוצה וידוע כאחד הווינרים הגדולה שידעה ה- NBA.

 

Goodbye Boston! Link in my Bio

A post shared by Isaiah Thomas (@isaiahthomas) on

ליאונל מסי - אגדה קטנה

‎כיום אין אחד שלא מכיר את שחקן הכדורגל של ברצלונה, ״הגאון הקטן״, הלא הוא ליאו מסי, שנולד ברוסריו ארגנטינה לזוג הורים ממוצא איטלקי. מסי המתנשא לגובה של כ-1.7 מטר, אובחן בגיל 11 כסובל בהפרעת גדילה והיה זקוק לטיפולים יקרים בעלות של 900$ לחודש על מנת להמשיך לשחק כדורגל. הוריו לא יכלו לממן את הטיפולים היקרים הללו, וכן ניואל'ס אולד בויס, הקבוצה בה שיחק בזמן זה סירבה לממן את הטיפולים שלו.

בהיותו בן 13 עמד למבחן ב"בארסה". זה היה יום שלישי, שלושה באוקטובר 2000, בשעה חמש אחר הצהריים, במשחק שבו, בפעם המיליון, ניצב מסי מול שחקנים גדולים ממנו. קרלס רשאק, שחקן לשעבר ומאמן של הקבוצה הראשונה, חרץ את גורלו בתוך שבע דקות. "מי זה?" שאל רשאק. "מסי", אמרו לו. "החתימו אותו עכשיו", פסק רשאק והסוף ידוע. מסי הוא מודל לחיקוי פופולרי ביותר. אם גם אתם לא בעלי נתונים מרשימים, זכרו שעם עבודה קשה אפשר להפוך למסי הבא.

 

The amazing karate soccer man... Lionel Messi. / El increíble hombre de fútbol karate ... Lionel Messi.⚽️

A post shared by Lionel Messi (@leomessi._) on

דודי סלע - ספורטאי ענק תוצרת כחול-לבן

‎דודי סלע, שחקן הטניס הבכיר של ישראל נחשב לאחד משחקני הטניס הטובים ביותר שהיו בארץ אם לא הטוב שבהם. בשיאו דורג במקום ה-29 בעולם ובמהלך הקריירה שלו זכה לתפוס את מקומו בדירוג 100 הטניסאים הטובים בעולם. בין הישגי השיא שלו ניתן למצוא העפלה לשמינית גמר וימבלדון ולסיבוב השלישי של אליפות אוסטרליה הפתוחה, ואף 22 זכיות בטורנירי צאלנגר שהם אומנם פחות נחשבים, אך עדיין מדובר בהישג בלתי מבוטל.

על אף הצלחתו המרשימה, הטניסאי בן ה-32 מתמודד עם חסרון הן מבחינה פיזית והן בגובהו, שכן בניגוד לשאר הטניסאים המצליחים, סלע מתנשא לגובה של 1.74 מטר בלבד, עובדה אשר מעמידה אותו בעמדת חסרון מול כמעט כל הטניסאי העומד מולו. 

יחד עם זאת, הישגיו של סלע מדברים בעד עצמם ומוכיחים כי הוא מצליח בענק. הוא נותן את כל הנשמה על המגרש ונלחם כמו אריה. בטורניר ווימבלדון האחרון עמד דודי מול גון איזנר הענק (2.10 מטרים) שנחשב לאחד הטניסאים הטובים בעולם והמשחק שלו היה פשוט תאווה לעיניים. הוא ידע לנצל את החסרונות בגובהו של איזנר ושיחק עם הרבה חוכמה וניצול מצבים. דודי סלע הוא דוגמה נפלאה המוכיחה שעבודה קשה ורצינות יכולות להוביל אותך להישגים גדולים בחיים, ויותר מכל הוא סוגר את הכתבה שלנו עם הרבה גאווה ישראלית.

 

תגובות