דעה: אני כבר לא אוהב את ברצלונה. אינייסטה, קשר ברצלונה. צילום: עמוד הפייסבוק של ברצלונה

דעה: אני כבר לא אוהב את ברצלונה

כתב דסק הספורט של "פרוגי" לא מבין איך ברצלונה מצליחה לנצח פעם אחר פעם בעזרת התרגילים "המלוכלכים" על המגרש. כך למשל, השוער של ברצלונה שרק לחלוץ קבוצת קופנהגן שהתבלבל והיה בטוח שזה השופט

ביום שבת הקרוב ייערך המשחק הגדול ביותר של העונה בליגה הספרדית ואולי המשחק המעניין ביותר בכל אירופה כולה, הסופר קלאסיקו שמפגיש בין ברצלונה לריאל מדריד.

אני אוהב את ריאל מדריד אבל יותר אכפת לי שברצלונה תפסיד מאשר שריאל תנצח. ברצלונה פשוט מגעילה אותי, מכל כך הרבה סיבות שהופכות אותה לדעתי לקבוצה הכי מגעילה בעולם.

נתחיל מכך שברצלונה משחקת כדורגל נהדר, מדהים, יוצא דופן ויפה בצורה שאין ויכוח בכלל, אבל הבעיה שלי עם הקבוצה הזאת מתחילה ברגע שקצת, אפילו קצת לא הולך לה. במקרים כאלו מתחילות ההצגות של ברצלונה שממש לא מתאימות למגרש הכדורגל.

בשנה שעברה בחצי גמר ליגת האלופות מה שהכריע את ההתמודדות בין השתיים היתה ההצגה של דני אלבס (שנפל בכאילו בגלל שחקן ריאל מדריד וזייף כאבים). ההצגה גמרה את הסיפור עם כרטיס אדום לריאל שלא השאיר לה סיכוי. ברגע שלברצלונה קצת לא הולך היא שוכחת מהכל ורוצה רק לנצח.

אין כל רע בלרצות רק לנצח אבל צריך לשמור על משחק הגון, וחוץ מהדוגמה שנתתי כאן ישנן עוד דוגמאות רבות והנה אחת מהן: בשנה שעברה, בשלב הבתים, ברצלונה פגשה את קופנהאגן והמשחק הגיע לתוצאה של 0-0.  חלוץ קופנהגן היה באחד על אחד עם פינטו - שוערה השני של ברצלונה, פינטו הוציא שריקה מפיו וחלוץ קופנהגן עצר כי חשב שהשופט שרק לנבדל, יש מגעיל ומלוכלך מזה?

ממש לא. וישנן עוד דוגמאות רבות, הנה רק ביום שבת ברצלונה התחזתה על מנת לקבל פנדל ולנצח את לבאנטה ואפילו מאמן הקבוצה פפ גורודוואלה הודה ואמר כי "הפנדל לזכותנו היה גבולי". וישנן עוד דוגמאות רבות ומגוונות, אז מה החוכמה לקחת את כל התארים האלו עם ברגע שקצת לא הולך מגיע הזמן לעשות הצגות.

זה לא כדורגל, צריך לשמור על משחק הגון יחד עם הרצון לנצח ולא לוותר על עקרונות המשחק ההוגן, לא משנה כמה הכדורגל יפה ומדהים צריך לדעת קודם כל לשחק בצורה הוגנת. תארים וגביעים זה לא הכל, יותר חשובה ההתנהגות ספורטיבית על המגרש.

לקראת הסופר קלאסיקו הקרוב מנסים להציג בתקשורת את ברצלונה כקבוצה הטהורה והצנועה שבאה להחזיר לעצמה את המקום הראשון מהקבוצה השחצנית וחסרת הכבוד של מוריניו. זה רק עניין של תדמית. ברצלונה היא יותר צבועה ויותר מגעילה.

תגובות