האם קבוצה ישראלית תזכה בליגה הבלקנית?. מתוך הליגה הבלקנית. צילום: פייסבוק

האם קבוצה ישראלית תזכה בליגה הבלקנית?

קבוצות הכדורסל הישראליות משתתפות בליגות האזוריות שעונות לשם: הליגה הבלקנית והליגה האדריאטית. אז למי שהדבר נשמע כמו ג'יבריש, דסק הספורט של "פרוגי" מעדכן שהערב יתקיים שלב הגמר של הבלקנית

האם גלבוע גליל תזכה הערב בתואר אלופת הליגה הבלקנית? רבים שואלים מה מושך את הליגות האזוריות באירופה לפנות לקבוצות הכדורסל הישראליות, ולשלבן בליגות הזרות.

מסתבר שהפניות לקבוצות הישראליות משתלמות בסופו של דבר. זאת לאור הניצחונות הרבים שהיו עד היום. כתב "פרוגי" החליט לעשות סדר בבלאגן ולספר לכם בדיוק איפה נמצאות הקבוצות הישראליות בליגות הבלקנית והאדריאטית. 

הליגה הבלקנית

הליגה הבלקנית היא הליגה של ארצות הבלקן ומשחקות בה קבוצות מבוסניה, בולגריה, מונטנגרו, מקדוניה, רומניה, סרביה וישראל. בתחילת העונה הצטרפו אל הליגה שתי הקבוצות הישראליות: גלבוע גליל והפועל תל אביב, השתיים נפגשו בשבת האחרונה, במשחק חצי גמר הליגה הבלקנית שנערך באולמה הביתי של גלבוע גליל, "גן נר". המשחק הסתיים בתוצאה 88:72 לטובת גלבוע גליל.

גלבוע גליל העפילה אל שלב הגמר שם תחכה לה "לבסקי סופיה" שניצחה בחצי הגמר השני. משחק הגמר בין השתיים ייערך הערב (ב'). הקבוצות לא נפגשו העונה ומדובר במפגש ראשון העונה ביניהן שיהיה על כל הקופה - תואר אלופת הליגה הבלקנית.

הליגה האדריאטית

הליגה האדריאטית נקראת על שם הים האדריאטי והקבוצות שמשתתפות בה נמצאות במיקום גאוגרפי הקשור לים האדריאטי, למעט מכבי תל אביב מישראל. בליגה משחקות קבוצות מסרביה, קרואטיה, סלובניה, בוסניה, מונטנגרו וישראל.

בתחילת העונה הצטרפה אל הליגה מכבי אלקטרה תל אביב לאחר שהנהלת הליגה האדריאטית הציעה לצהובים סכומי כסף נאים. מכבי תל אביב לא התקשתה בכלל העונה והיא סיימה אותה במקום הראשון עם 2 הפסדים, אחד מהם טכני בעקבות עונש של הליגה האדריאטית.

גם בפיינל פור מכבי לא אמורה להתקשות, בחצי הגמר היא תפגוש את בודצ'נוסט. בחצי הגמר השני ייפגשו "צדוויטה זגרב" ו"פרטיזן בלגרד". משחקי חצי הגמר ייערכו ב-28 באפריל ומשחקי הגמר ייערכו ב-30 באפריל (שני המשחקים אגב יתקיימו בישראל). 

תגובות