הכירו את ליגת הכדורגל בישראל לפני 1948. מערכת

הכירו את ליגת הכדורגל בישראל לפני 1948

דסק הספורט של "פרוגי" מספר לכם על ליגת הכדורגל בישראל שלפני ההכרזה על העצמאות בשנת 1948. אז איזה קבוצות שיחקו פה עוד מלפני קום ולמה קבוצת המשטרה הבריטית זכתה במשחק שלא הגיע לה?

לכבוד חגיגות ה-64 למדינת ישראל, אנחנו מחזירים אתכם למסע נוסף בזמן, והפעם אל ליגת המנדט הבריטי בארץ ישראל שהשתתפו בה שמונה קבוצות עבריות וקבוצה בריטית אחת.

הליגה הוקמה לאחר אישור "פיפא" וכבר מפתיחתה היא משכה עניין רב. צופים רבים באו למשחקים, וכל המשחקים סוקרו בצורה נרחבת מצד העיתונים בעברית ובאנגלית.

הקבוצות בליגה ההיא היו: מכבי תל-אביב, הפועל תל-אביב, מכבי פתח תקווה, מכבי חשמונאי ירושלים,  הפועל חיפה, מכבי חיפה, הפועל ירושלים, מכבי נס ציונה וקבוצת המשטרה הבריטית.

קבוצת המשטרה הבריטית הייתה הקבוצה הטובה ביותר בליגה, היא ניצחה בכל המשחקים, ולא הפסידה אפילו משחק אחד, הקבוצה שניסתה לקחת לה את התואר הייתה הפועל תל אביב שלא הצליחה וסיימה את הליגה במקום השני לאחר המשטרה הבריטית.

המשטרה הבריטית הביסה כמעט את כל קבוצות הליגה: היא סיימה את העונה עם מאזן שערים של 62:16. באחד המשחקים של גמר גביע הליגה בשנת 1931, המשטרה הבריטית פגשה בגמר הגביע את הפועל חיפה שדורגה אז במקום השלישי בליגה. המשחק הופסק במצב של שוויון והגביע העונק למשטרה הבריטית בטענה שהמשחק פוצץ על ידי הפועל חיפה.

תגובות