מיוחד: מכוכב על ב-NBA לפושט רגל. אלן על המגרש. צילום: יו טיוב.

מיוחד: מכוכב על ב-NBA לפושט רגל

דסק הספורט של "פרוגי" מציג את סיפורו של אלן אייברסון, שחקן מצליח בליגת ה NBA שהרוויח למעלה ממאה וחמישים מיליון דולרים בקריירה אבל איבד את כל כספו ועכשיו גם חייב כספים לעסקים בארצות הברית

הכל התחיל ב-7 ביוני, 1975 בעיר המפטון שבמדינת וירג'יניה בארצות הברית. תינוק בשם אלן אייברסון נולד לו. והוריו לא שיערו שהתינוק הזה הולך להיות כוכב על בכדורסל בעולם, ולעבור קריירה מסעירה ומעניינת.

אלן גדל בבית לא קל וחסר תנאים בסיסיים: אביו החורג הסתבך בפלילים ונכנס לכמה שנים לכלא, לאמו לא הייתה ברירה והיא עבדה בזנות, "בבית לא היה קל", הוא סיפר לא פעם. הבית הזה גם גרם לאלן אייברסון להסתבך בצרות לא פעם: הוא היה תלמיד לא טוב בלשון המעטה, ונהג להסתבך בקטטות ואף נכנס לכלא ל-5 חודשים.

אך מהנקודה הזאת אלן אייברסון רק עלה והצליח. לאחר שנתיים בליגת המכללות בהן הרשים מאוד את כל קבוצות ליגת ה-NBA הוא נבחר בבחירה הראשונה של דראפט 1996 על ידי קבוצת פילדלפיה 76.

בשנתו הראשונה ב-NBA התבלט אייברסון כשהוא מצדיק את הבחירה הראשונה בדראפט, בשנים שלאחר מכן אייברסון נהפך לכוכב ענק, כשהוא סוחף מיליוני אנשים מרחבי העולם אחריו, שכללו 11 הופעות במשחק ה-All stars .

 
אלן אייברסון בעשרת המהלכים הכי טובים בקריירה.
 

אלא שלאחר מכן באה ההתדרדרות. קבוצות ה-NBA כבר פחדו להחתים את אייברסון בעקבות התנהגותו שהייתה בלתי הולמת, ולאחר ניסיון קאמבק כושל בקבוצתו הראשונה ב-NBA פילדלפיה הוא עזב את אמריקה ועלה על מטוס ראשון לטורקיה.

אייברסון חתם בבישקטאש הטורקית, תמורת 4 מיליון דולר לעונה. מה שמסכם את סכום הכנסתו מהכדורסל לאורך השנים ב-154 מיליון דולר, לא כולל הסכמי חסות עם ריבוק שמוערכים ב7 מיליון דולר.

מכאן, החלה ההידרדרות: אייברסון קרס כלכלית, לא ברור כיצד הוא איבד את כל כספו אך יש כאלה שטוענים כי מדובר בהימורים. אייברסון הכריז על פשיטת רגל ואף נשאר לו חוב נוסף שהוא צריך לגייס קרוב ל-850 אלף דולר עבור חנות תכשיטים.

תגובות