שבעת הספורטאים של ישראל. יצא מיבנה. עומרי כספי. צילום: פייסבוק

שבעת הספורטאים של ישראל

בסוף השבוע האחרון חגגנו את חג השבועות בוויקנד ארוך עם המשפחה והחברים. לכבוד מנהג החג של שבעת המינים בסל הביכורים, אנחנו מביאים לכם את שבעת הספורטאים שארצנו בורכה בה מקריית שמונה ועד אילת

בחג השבועות היה נהוג בעבר לעלות לירושלים ולהביא ביכורים, על פי המסורת היה נהוג להביא את הביכורים אל בית המקדש. הביכורים כללו שבעה פירות בהם התברכה ארץ ישראל. 

לכבוד חג השבועות דסק הספורט של פרוגי מביא לכם את "שבעת המינים" של הספורט השיראלי - שבעת הספורטאים הפעילים הטובים ביותר בהם ארצנו התברכה.

נתחיל מדרום הארץ וכך נצפין במפה עד שנגיע לקריית שמונה. נתחיל באילת ממנה מגיע שחר צוברי, שבהחלט אחד הספורטאים הפעילים הבכירים שישנם כיום. מדובר בגולש רוח מהטובים בעולם שמייצג את ישראל בכבוד בכל תחרות, זכה באליפות אירופה ב-2009 וב-2010, והחשוב מכל, הוא הביא לנו את המדליה היחידה באולימפיאדה האחרונה בבייג'ין בשנת 2008.

מאילת נצפין אל דימונה, ממנה הגיע אחד מגדולי הכדורגלנים הישראלים - יוסי בניון. בניון בעל קריירה מפוארת באירופה המייצגת את ישראל בכבוד בקבוצות: ליברפול, צ'לסי וארסנל. בנוסף בניון הוא קפטן נבחרת ישראל והוא כבש במדי הקבוצה כ-24 שערים.

מדימונה נצפין אל מכבים רעות, שהביאה לנו את אחת הטניסאיות הטובות בתולדות עם ישראל, שחר פאר, שדירוג השיא שלה הוא 11 בעולם - הדירוג הגבוה ביותר לישראלית, בנוסף היא זכתה בתארים רבים והיא נחשבת לטניסאית הישראלית המצליחה ביותר בכל ישראל.

ממכבים רעות נפנה לכיוון דרום מערב אל יבנה, משם יצא הכדורסלן הראשון ב-NBA, עומרי כספי, הישראלי הראשון בליגת הכדורסל הטובה בעולם.

כספי מקבל דקות משחק רבות בליגה, בעונתו הראשונה הוא נבחר לשחק בסוףשבוע האולסטאר היוקרתי במשחק הרוקיז, ובשנה החולפת, שנתו השלישית בליגה, הוא פתח באופן קבוע בחמישייה והעמיד ממוצעים נאים.

מיבנה נצפין לבני ברק משם הגיע אריק זאבי - ג'ודוקא המייצג את ישראל בתחרויות השונות ומביא השגים נאים, הישגו הגבוה ביותר היה באולימפיאדת אתונה 2004, שם זכה במדליית הארד המכובדת. זאבי מחזיק בחגורה שחורה והוא ייצג אותנו באולימפיאדה הקרובה בלונדון 2012.

מבני ברק ניסע מעט צפונה לכיוון רמת השרון – משם הגיעה שי דורון, שי דורון היא הישראלית הראשונה ב-WNBA (ליגת כדורסל הנשים הטובה ביותר). היא שיחקה בליגה הזו בעונת 2007-2008 ולאחר מכן חזרה לישראל. ב-2011 היא שיחקה ברמלה והצליחה להוביל אותה להישג היסטורי: אליפות היורוקאפ (המפעל השני בחשיבותו האירופה).

מרמת השרון נמשיך הרבה צפונה עד לעיר הצפונית ביותר בישראל - קריית שמונה, בקריית שמונה גדל אחד הטניסאים הישראלים הטובים ביותר: דודי סלע. דירוג השיא של סלע היה המקום ה-29 בעולם, והוא מייצג אותנו בטורנירים רבים בכבוד וכך גם בנבחרת ישראל אותה הוא מוביל הישגים נאים שהטוב שבהם הוא חצי גמר גביע דיוויס אליו סלע הוביל את הנבחרת ב-2009.

אלה היו "שבעת המינים" של עולם הספורט – שבעת הספורטאים הפעילים בהם ארצנו התברכה, אנחנו כמובן מאחלים להם הרבה בהצלחה ושימשיכו לייצג את מדינתו בכבוד וימשיכו לזכות בתארים רבים.

תגובות