אז איך מציירים ציורים בלי עזרת הידיים?. משחקים כדורסל נכים. צילום: עמית צדקיה

אז איך מציירים ציורים בלי עזרת הידיים?

בסוף השבוע האחרון התקיים בנמל תל אביב הפנינג ספורט בסימן נגישות לנכים. כתב "פרוגי" ביקר בתחנות השונות, ניסה לרכב על אופניים עם עוד פרטנר, ניסה לצייר ציורים בעזרת הפה ואפילו פגש את איתם מהאח הגדול

בסוף השבוע האחרון התקיים בנמל תל אביב הפנינג "להרגיש נגישות", במהלכו נחשפו המבקרים לענפי הספורט השונים שניתן להשתתף בהם גם עם נכות. בין המבקרים היה גם יוצא האח הגדול, איתם, שלווה עם כלב הנחייה שלו וולטר.

כתב "פרוגי" התנסה בתחנות השונות, ביניהן אופני הטנדם שהם אופניים כפולים שמאפשרים רכיבה לשני רוכבים (בדרך כלל המדווש האחורי עיוור והמדווש מקדימה מנווט את הדרך). תחנה נוספת הייתה של ציורים בעזרת הפה.

הציור מתבצע באמצעות שקית קטנה שמונחת על קצה הטוש, והציור מתבצע כולו בעזרת הפה. המשימה הייתה ממש לא קלה עבור כתב האתר, שציוריו הזכירו ציורים של ילד בן שנתיים. בתחנה היה ניתן לראות מספר ציורים של "רונן ארגלזי", צייר המשותק על כיסא גלגלים שמצייר ציורים מרהיבים בעזרת הפה.

תחנה נוספת מעניינת הייתה תחנה של קעקועים בשפת הסימנים - הצורה שמבצעים בשפת הסימנים שאומרת "אני אוהב/ת אותך", בצבעים שונים. מטרת ההפנינג היתה להראות כי אנשים בעלי מוגבלויות הם אנשים רגילים, בדיוק כמונו והם יכולים לעשות הכל. המסר בהחלט עבר ומי שנכח בהפנינג בהחלט הבין כי גם נכים, יכולים ליהנות מכל העולמות, החל מציור, רכיבה על אופניים וספורט.

תגובות