אוקראינה תהיה הזוכה הגדולה ביורו 2012?. אז מי תזכה ביורו? צילום: פייסבוק

אוקראינה תהיה הזוכה הגדולה ביורו 2012?

טורניר יורו 2012 בפולין ובאוקראינה נפתח ביום שישי האחרון והוא הניב עד כה הפתעות, דרמות ושערים. נפתח עם יום המשחקים השלישי בו התקיים אחד המשחקים המעניינים ביותר בשלב הבתים, כשספרד פגשה את איטליה

טורניר יורו 2012 בפולין ובאוקראינה נפתח ביום שישי האחרון והוא הניב עד כה הפתעות, דרמות ושערים. נפתח עם יום המשחקים השלישי בו התקיים אחד המשחקים המעניינים ביותר בשלב הבתים, כשספרד פגשה את איטליה.

כנסו לסיכום המשחקים ביומיים הראשון של היורו 

למרות הציפיות, המשחק נפתח בצורה, אפשר ונכון לומר, משעממת למדי. כדורגל טקטי למדי נראה על המגרש ונראה כי שתי הקבוצות לא עולות קדימה מחשש לספוג.

ספרד אומנם ניסתה לתקוף אך היא עלתה ללא חלוץ במערך שלה - וייה החלוץ הספרדי הטוב ביותר פצוע  ודל בוסקה, מאמן הספרדים החליט לפתוח עם ססק פבריגאס בתוך חלוץ כשלמעשה הוא מתפקד כקשר.

האיטלקים הצליחו לתקוף מידי פעם אך נעצרו בשוער ספרד איקר קאסיאס. במחצית השנייה שתי הקבוצות החלו לחפש את השער, ספרד לחצה מעט יותר אך לבסוף מי שמצאה אותו הייתה איטליה אחרי שער של די נאטלה בדקה ה-61.

ספרד לא התרגשה ושלוש דקות לאחר מכן היא מצאה את השיוויון משער של פבריגאס. בסיום: 1-1.

המשחק השני היה המשחק ה"פחות" מעניין של בית ג' ובו נפגשו קרואטיה ואירלנד. לקרואטים לא לקח הרבה זמן להיכנס למשחק וכבר בדקה ה-3 הם הצליחו למצוא את הרשת אחרי נגיחה של מנדז'וקיץ', 1-0 לקרואטיה.

אירלנד לא וויתרה ובעזרת עידוד מהקהל באצטדיון שהיה ברובו ירוק כצבעי נבחרת אירלנד, הצליחה הנבחרת האירית להשוות לתוצאה 1-1 אחרי נגיחה של לדג'ר. קרואטיה המשיכה לתקוף ובדקה ה-37 זה השתלם לה. אחרי בלגאן ברחבה האירית, הכדור הגיע אל ילביץ' הקרואטי שהיה מול השוער, ילביץ' לא התבלבל וכבש 2-1 לקראוטיה.

שום דבר לא הצליח לעצור את הקרואטים בדרך לניצחון כשבדרך הם גם כובשים את השער השלישי. אחרי מחזור המשחקים הראשון בבית ג', קרואטיה ראשונה, ספרד ואיטליה במקומות 2ו-3 (בשיוויון) ואירלנד במקום הרביעי והאחרון.

בבית האחרון של היורו (בית ד'), מחזור המשחקים הראשון התקיים אמש (ב'). המשחק הראשון של הבית הפגיש את צרפת ואנגליה. הצרפתים והאנגלים הגיעו לטורניר שהציפיות מהם היו נמוכות מהרגיל, אם הנבחרות האלו יגיעו לחצי גמר יהיה זה מדובר בהצלחה עבורן.

במחצית הראשונה שתי הקבוצות שיחקו כדורגל נהדר, כל קבוצה תקפה את שער היריבה וניסתה להכניס את הכדור ברשת. אנגליה הצליחה לעלות ליתרון אחרי שער של לסקוט בדקה ה-30, תשע דקות בלבד חלפו וצרפת הצליחה להשוות אחרי שער של נאסרי.

במחצית השנייה שתי הקבוצות עלו במטרה לשמור על התוצאה – והמחצית השנייה הייתה בעיקר טקטית ומשעממת. תוצאת הסיום: 1-1.

במשחק האחרון שלמעשה נעל את סיבוב המשחקים הראשון של היורו הפגיש את אוקראינה לשבדיה למשחק שהוא לכאורה משעמם, אלא שביורו הזה דווקא המשחקים שנראים כמשעממים הם המעניינים ביותר.

למרות מחצית ראשונה נטולת שערים, שתי הקבוצות ניסו למצוא את הרשת ושיחקו כדורגל איכותי והתקפי כשנראה שאוקראינה טובה במעט משבדיה. במחצית השנייה שתי הקבוצות המשיכו לתקוף והראשונה לעלות ליתרון הייתה שבדיה משער של איברהימוביץ' בדקה ה-52.

שלוש דקות בלבד חלפו עד שאוקראינה הצליחה למצוא את השיוויון אחרי נגיחה של שבצ'קנו, המומנטום החיובי של שבצ'נקו ונבחרתו המשיך והם הצליחו לעשות מהפך משער נוסף של שבצ'נקו בנגיחה. בסיום: 2-1 לאוקראינה על שבדיה. אחרי מחזור המשחקים הראשון בבית ד', אוקראינה ראשונה, אנגליה וצרפת במקומות 2ו-3 (שיוויון) ושבדיה רביעית. 

תגובות