תחרות טריאתלון? קטן עליה, והיא רק בת 16. יובל בטריאתלון. צילום: פרטי

תחרות טריאתלון? קטן עליה, והיא רק בת 16

היא מייצגת את ישראל בתחרויות טריאתלון בכל רחבי העולם ומתאמנת כל שבוע למעלה מעשרים שעות בריצה, רכיבה על אופניים ושחייה. כתב פרוגי פגש את הספורטאית המצטיינת יובל גומא לראיון בלעדי וספורטיבי

הכירו את הגרסה הצעירה של אשת הברזל, יובל גומא (16) מפרדסייה, שגומעת מדי יום קילומטרים רבים בשחייה, ריצה ורכיבה על אופניים.

התעדכנו לקראת הקיץ ברשימת החופים המותרים לרחצה

בראיון בלעדי לפרוגי, היא מספרת על שגרת האימונים, השילוב בין הספורט ללימודים, ההפסד של חיי המשפחה והחברה והסיפוק האדיר לו היא זוכה בכל זכייה במקום גבוה בתחרותיות בהן משתתפת, בארץ ובעולם.

-מאיפה הגיע תחביב הטריאתלון?
"בן של חברים של ההורים שלי היה בטריאתלון והציע לי להצטרף לשיעור ניסיון ומשם המשכתי", עונה גומא ומוסיפה בגיחוך: "רק חבל שאחר כך הוא פרש".

-באיזה גיל התחלת להתאמן ולהתחרות?
"בגיל 10 הצטרפתי וכבר אחרי שבועיים שלחו אותי לתחרות הראשונה שלי בכינרת והגעתי בתחרות הזאת למקום ה-6. מאז בכל שבועיים יש לי תחרות בכל פעם במקום אחר", היא מספרת.

-כמה אימונים ושעות את משקיעה בשבוע בספורט?
"בכל יום אני מתאמנת, לפעמים גם פעמיים ביום", מספרת גומא שמגלה כי היא מתמאנת בין עשרים לעשרים וחמש שעות בשבוע. 

-איך הטריאתלון משפיעה על התזונה בחיים שלך ?
"יש לנו מעקב צמוד של תזונאית", מגלה יובל ומוסיפה: "אנחנו צריכים לאכול ארוחות מסודרות בשעות קבועות הכוללות את כל הוויטמינים. גם מנת הפחמימות שאני אוכלת בכל ארוחה גדולה יותר משל אחרים".

יובל רוכבת על האופניים במסגרת תחרות טריאתלון. צילום: גילה גומא.
יובל רוכבת על האופניים במסגרת תחרות טריאתלון. צילום: גילה גומא.

-כמה אימונים כל תחרות מצריכה?
"זה תלוי באיזו תחרות מדובר, כי יש תחרויות שמתכוננים אליהן ויש תחרויות שהאימונים השגרתיים מספיקים, לאליפות ישראל למשל, מתאמנים הרבה יותר ממה שמתאמנים בדרך כלל", היא מגלה.

-מה מאפיין ספורטאי מקצועי לדעתך?

גומא חושבת בקצרה ועונה: "ספורטאי מקצועי בעיניי הוא אחד שמשקיע ומראה רצינות באימונים. לדעתי הוא צריך להיות תחרותי עקשן וצריך שיהיה לו כוח סבל".

-מה הדברים בחייך האישיים שאת נאלצת לוותר עליהם בגלל התחביב?
"מוותרים על פגישות חברתיות ואירועים משפחתיים", היא עונה, אך משיבה בחיוב כי:"מפסידים הרבה אבל מרוויחים יותר".

-איך את מצליחה לשלב בין המחויבות הבית ספרית שלך לטריאתלון?
"בית הספר מתחשב, הם נותנים הקלות ומשחררים אותי מוקדם. יש לי פטור משיעורי ספורט, בבית הספר מודעים להכל, מבינים ותומכים", היא מספרת.

יובל יוצאת משחייה תחרותית. צילום: גילה גומא.
יובל יוצאת משחייה תחרותית. צילום: גילה גומא.

-האם את מרוצה עד עכשיו מההישגים שהגעת אליהם?
"כן ולא כי תמיד שואפים יותר גבוה", עונה גומא וממשיכה: "להיות אלוף ישראל זה לא נותן הרבה. בגלל זה אני רוצה להגיע לרמה עולמית".

-האם יצא לך להשתתף בתחרויות בחו"ל?

"כן", היא עונה ומוסיפה: "כשהייתי קטנה ייצגתי את ישראל ביפן, ובשנים האחרונות השתתפתי בתחרויות בשוויץ צרפת צ'כיה והונגריה".

תגובות