המאבק מאחורי גולשי הרוח הישראליים. צוברי באולימפיאדת 2008. צילום: פייסבוק

המאבק מאחורי גולשי הרוח הישראליים

גולש הרוח שחר צוברי, מגיע לאולימפיאדת 2012 בלונדון, אחרי מאבק ספורטיבי עיקש מול יריבו נמרוד משיח. דסק הספורט של פרוגי, סוקר עבורכם את השנה האחרונה שעברה על צוברי, כל הדרך ללונדון

בין הספורטאים שייצגו את ישראל באולימפיאדת 2012, בעיר לונדון, יתחרה גם גולש הרוח שחר צוברי, שמגיע לתחרות העולמית והמכובדת אחרי לא מעט עבודה קשה בשנה האחרונה, במהלכה כמעט ואיבד את הזכות לייצג את ישראל, לגולש הרוח נמרוד משיח.

>> מי הספורטאים שייצגו את ישראל באולימפיאדת 2012? 

דסק הספורט של פרוגי, מביא לכם סקירה מיוחדת של כל הדרך שעבר צוברי בשנה האחרונה, היישר לאולימפיאדה שתיפתח בעוד מספר ימים. 

מאז החל צוברי להתחרות באליפויות ישראל לנוער, התפתחה היריבות בינו לבין הגולש נמרוד משיח. בשל כללי הוועד האולימפי הבינלאומי, שקובעים כי כל מדינה רשאית לשלוח לתחרות שייט אחד בלבד. 

צוברי ומשיח הם מבכירי גולשי הרוח בעולם. הראשון זכה פעמיים באליפות אירופה ומשיח זכה בתואר סגן אלוף העולם. צוברי ומשיח הם בין בכירי הגולשים בעולם - צוברי זכה פעמיים באליפות אירופה ומשיח היה סגן אלוף העולם. 

היריבות הגיעה לשיאה באליפות אירופה 2011 בעיר בורגס שבבולגריה, אז לאחר אחד השיוטים ערער צוברי על החלטת השופטים שלא לפסול את משיח, אף שהפסילה נבעה מתקרית שצוברי כלל לא היה מעורב בה. ניסיון של הכשלה, שלא צלח לו. 

בשיוט המדליות, כשצוברי נאבק על זכייה במדליה ואילו למשיח לא היה סיכוי לזכות במדליה, משיח ביצע מהלכים טקטיים שנועדו למנוע מצוברי זכייה במדליה, הישג שהיה מיטיב עם צוברי בהתמודדות ביניהם על הכרטיס לאולימפיאדה.

כתוצאה ממהלכים אלה, צוברי סיים במקום הרביעי. בהמשך, קבע איגוד השיט הישראלי כי משיח התנהל באופן בלתי ספורטיבי. לאחר תחרות גביע העולם בשייט שנערכה במאי 2012 בעיר מדמבליק שבהולנד, בה צוברי זכה במדליית זהב, נקבע שצוברי ייצג את ישראל באולימפיאדת לונדון 2012 ויניף את דגל ישראל בטקס הפתיחה של האולימפיאדה.

למרות שמשיח ניסה למנוע את הבלתי נמנע, גולש הרוח, צוברי, הולך לייצג אותנו באולימפיאדה הבאה. דסק הספורט של פרוגי מחזיק לו אצבעות ומקווה שיביא כבוד למעמד.

תגובות