"חולם לייצג את ישראל באולימפיאדה הקרובה". צימקינד מתאמן במתח. צילום פרטי

"חולם לייצג את ישראל באולימפיאדה הקרובה"

בראיון ראשון לפרוגי, מספר ראובן צימקינד בן ה-16, שזכה לאחרונה במקום החמישי באליפות העולם בהאבקות בסגנון יווני רומי, על החלומות והשאיפות לקראת אולימפיאדת 2016 ועל הקושי בשילוב הספורט והלימודים

בבית משפחת צימקינד בעיר רחובות, היה שמח במיוחד בשבוע האחרון. במיוחד ברגע בו נודע לבני המשפחה כי הבן, ראובן, בן ה-16, אח תאום לבר ותלמיד תיכון עמוס דה שליט בעיר, זכה במקום החמישי באליפות העולם בהאבקות בסגנון יווני רומי. 

בראיון ראשון מאז הזכייה, מספר צימקינד על הספורט הייחודי שיש לו גם מקצה באולימפיאדה, על השאיפות לעתיד וגם על חוסר התמיכה של המדינה בענף ההתאבקות. 

איך הגעת לעסוק בספורט שבמילה עדינה לא הכי פופולרי בארץ?

"אני מתאבק כבר מגיל 6", עונה צימקינד בביטחון וממשיך: "הגעתי לספורט הזה דרך דוד שלי ואבא שלי שהיו מתאבקים בעצמם. דוד שלי אגב, הוא היום גם המאמן שלי".

מה זה דורש ממך מבחינת הלימודים?

"לא קל לי בכלל, אני מפסיד הרבה שעות בבית הספר ואפילו ימים לפעמים, מכיוון שגם האימונים דורשים המון התמדה", הוא עונה ומוסיף ש, "גם התחרויות ברמות הגבוהות, מצריכות נסיעות לחו"ל והיעדרות לימים ארוכים, מה שמקשה עליי מאוד, כי המתאבקים בחו"ל בכלל לא הולכים לבית הספר הם כל היום משקיעים אך ורק באימונים". מה שרק מעצים את גודל ההישג של הנציג הישראלי שלנו, באליפות העולם. 

המדינה תומכת בענף הספורט שלך מבחינת כספים?

"המדינה לא תורמת אפילו שקל", הוא אומר: "כל העלויות של הנסיעות לחו"ל והאימונים נופלות רק על המשפחה שלי, בינתיים לא קיבלתי הצעות מספונסרים ואני מקווה שבעתיד אצליח להשיג". 

אתה ממליץ לבני הנוער להתחיל לעסוק בהאבקות היוונית רומית?

"אני יודע שהספורט הזה לא פופולרי בארצנו אך מדובר ספורט מאוד כיפי, הוא מקנה ביטחון עצמי", עונה צימקינד ומוסיף: "זה עוזר עם הבנות ונותן לך לצבור המון חוויות בעיקר בנסיעות לחו"ל שבהם אתה רואה עולם ומטייל בהמון מקומות, אתה פוגש המון בני נוער מכל העולם ויוצר איתם קשרים מדהימים".

איפה אתה רואה את עצמך בעוד ארבע שנים?

"המקצוע שלי הוא מקצוע אולימפי והחלום שלי הוא לייצג את ישראל באולימפיאדה הקרובה שתתקיים בריו דה ז'נרו שבברזיל, בינתיים אני בדירוג עולמי שמאפשר לי להתחרות במשחקים האולימפיים והתקווה הגדולה שלי היא להביא מדליה לישראל", הוא מסכם. 

תגובות