5 דברים שלא ידעתם על אולימפידת הנכים . אולימפידת לונדון 2012. צילום מסך: ערוץ 1

5 דברים שלא ידעתם על אולימפידת הנכים

המשחקים הפראולימפיים (אולימפידת הנכים) בלונדון, נפתחו מספר ימים לאחר תום האולימפיאדה הרגילה וכתב פרוגי מביא לכם מספר עובדות מעניינות על האולימפיאדה שאפילו התקיימה פעם בישראל

דסק הספורט של פרוגי הביא לכם חמש עובדות מעניינות שכדאי שתדעו על המשחקים הפראולימפיים בלונדון, שאולי יחזירו את הכבוד לישראל, אחרי הכשלון באולימפיאדה הרגילה, בה לא זכינו אפילו לא במדליית ארד אחת.

1. אולימפידת הנכים התארחה בישראל בשנת 1968, ההישגים היו נדירים בשביל ישראל, שהובילהבאותה האולימפיאדה בכמות המדליות: 40 מדליות זהב, 13 כסף ו-23 ארד. הישג מרשים לכל הדעות.

2. האולימפיאדה הפראולימפית הראשונה, נפתחה בעקבות פציעתם של חיילים רבים במלחמת העולם השנייה, שנפגעו בעיקר בעמוד השדרה, עוד מדינה שנכנסה והביאה את העיקרון הבינלאומי של האולמיפאדה הייתה הולנד, שהביאה עימה שחקנים מרשימים לתחרות הראשונה בעולם לנכים.

3. האולימפיאדה הראשונה לנכים, נקראה בעבר בשם: "משחקי סטוק - מנדוויל", השם הגיע מבית החולים הגדול והמרכזי ביותר שטיפל בחיילים הפצועים במהלך מלחמת העולם השנייה באנגליה.

4. האלומפיאדה הפראולימפית הנוכחית, היא האולימפיאדה הגדולה ביותר שנערכה בקרב משחקי האלומיפאדה לנכים אי פעם. מדובר בכמויות אדירות של ספורטאים כ-4,200 משתתפים מכל קצוות העולם מ-164 מדינות.

5. בניגוד למשחקים האולימפיים הרגילים, שסגרו את כניסתם החד פעמית כל ארבע שנים בלונדון, ישראל  לא מפספסת. ישראל היא אחת מהמדינות המתחרות הטובות ביותר בעולם. היא מדורגת במקום ה-13 מתוך 164, היא מובילה את הטבלה עם 113 מדליות זהב, 105 מדליות כסף ו-10 מדליות ארד.

>> כנסו לראיון עם הנער הישראלי שזכה במקום החמישי בעולם בהאבקות רומית יוונית

תגובות