מיוחד: PES 2013 נגד FIFA 2013. מי מנצח?. PES נגד FIFA. צילום: יחסי ציבור

מיוחד: PES 2013 נגד FIFA 2013. מי מנצח?

אי אפשר להגיד שניתן היה להתעלם מהיריבות הקשה בין סדרות המשחקים FIFA ו-PES בעשור האחרון. הראשונה והוותיקה יותר עם כמות שחקנים גבוהה יותר מהיריבה. כתבנו בדק: במה כדאי יותר לשחק?

אי אפשר להגיד שניתן היה להתעלם מהיריבות הקשה בין סדרות המשחקים FIFA ו-PES בעשור האחרון. הוותיקה יותר בתחום, פיפא, דווקא מובילה, כשהיא עם כמות שחקנים גבוהה יותר מאשר ל-PES.

אבל השאלה האמיתית היא: "האם KONAMI הפתיעו השנה עם קאמבק בתחרות?". ההשוואה נעשתה על ידי בדיקת המשחקים במספר פלטפורמות משחק, בהן: PlayStation 3, XBox וה-PC.

גרפיקה

מבחינת פרצופים ללא ספק PES ניצחה - הם ראליסטיים ונראים מציאותיים יותר מאשר הפרצופים במשחק FIFA, שכידוע השתפרו עם השנים. כך גם מבחינת התלבושות והנעליים, למרות זאת, FIFA לקח מספר נקודות מ-PES בשל זוויות המצלמה במשחק, הדמויות החדשות שנוספו לתוך המשחק (מאמן על הקווים, שחקנים אחרים מתחממים, חילוף וויזואלי יותר וכדומה).

השוואה של חלק קטן מהפרצופים של PES מול FIFA.

על אף הניסיון של FIFA להביס בתחום הגרפיקה את PES, יש לו עוד הרבה מה להשתפר.

PES קיבל במדרג ציון של 6 נקודות ו-FIFA קיבל במדרג ציון של 4 נקודות.

משחקיות

אז מה בעצם חדש במשחק PES?

1. נגיעה ראשונה בכדור - לא מרגישים את החידוש בכלל.

2. לעשות תרגילים כפי שאנחנו רוצים - הגיע הזמן.

3. PLAYER ID - תכונות אמיתיות לכל שחקן.

4. שליטה טובה יותר בכיוון הבעיטה והמסירה - בלחיצת כפתור מיוחד אתם מכוונים ובעזרת חץ אתם בוחרים לאן תרצו לבעוט או למסור. היה גם במשחק הקודם בסדרה, אך לא היה קל באותה צורה כמו בגרסת 2013.

הסרטון הראשון שמראה מה יהיה ב-PES 2013.

לעומת זאת, ב-FIFA ישנם לא מעט חידושים, בהם:

1. נגיעה ראשונה בכדור - הצליח לשפר את חווית המשחק באופן משמעותי.

2. דאבל פסים - דרך מצוינת להתחיל מהלך שיוביל לשער, לא מסובך וקל לשימוש.

3. מצב "Career Mode" - אפשר לשחק גם במדי הנבחרת וגם במדי הקבוצות השונות.

4. בלימת שחקנים אחרים - ניתן לבלום שחקן אחר, לחסום לו את הדרך בשביל ששחקן הגנה אחר ירחיק את הכדור.

5. כדרור בצורה מושלמת.

6. תרגילים בכדורים חופשיים

7. קיימת אפשרות לעשות אימונים שונים

8. ב-XBox קיימת אפשרות לעשות שימוש עם קינקט.

הסרטון הראשון שמראה מה יהיה ב-FIFA 2013.

על אף כמות השינויים והשדרוגים. מדובר במשהו שאינדיבידואלי לכל אחד - יש כאלו שירגישו בשינוי מהותי ויש כאלו שלא ישמו לב. לכן, שני המשחקים קיבלו במדרג ציון של 5 נקודות.

מה מיוחד בכל משחק?

במשחק PES 13, כמו בשנים הקודמות, יש את הליגה האירופית וליגת האלופות. בשנתיים האחרונות יש גם את הליגה הברזילאית, שכוללת את הליגה הבכירה, כשבין הקבוצות ניתן למצוא את פלמנגו, סנטוס (ניימר), אתלטיקו מיניירו (רונאלדיניו) וכדומה.

במשחק FIFA 13 יש רשיונות לכל הליגות הנמצאות, לעומת PES שיש מספר מוגבל של רשיונות (ליגת האלופות, וגם זה בקושי ולליגה הספרדית במלואה). בנוסף לזאת, ל-FIFA יש גם רשיונות למספר נבחרות.

בעקבות כמות הרשיונות שיש ל-FIFA, הוא לוקח את PES ומשאיר אותו מאחור. FIFA קיבל במדרג ציון של 7 נקודות ואילו PES קיבל במדרג ציון של 3 נקודות בלבד.

סאונד וקריינות

המשחקים נשארו עם אותם קריינים, כמובן שהוקלטו שמות ומשפטים חדשים בעקבות ההעברות, השחקנים שהתווספו והקבוצות החדשות בליגות הרבות.

בינתיים שירי אוהדים אין. המשחקים קיבלו במדרג ציון שווה של 5 נקודות.

שיפוט

השיפוט במשחק PES השתפר בצורה חיובית, כשהשופט "למד" את חוק היתרון ומוציא כרטיסים צהובים ואדומים בצורה נכונה ובתזמון הנכון.

ב-FIFA לעומת זאת, השיפוט נשאר כמו שהוא, מלבד שיפור קל. לפעמים השחקנים לא עומדים כמו שצריך אז השופט מזהיר אותם ומתקן את החומה שנחשבת לפסולה. מעט מיותר, אבל לא מפריע.

גם פה, המשחקים מקבלים במדרג ציון שווה של 5 נקודות.

טקטיקות

במשחק PES, כמו בשנים קודמות, אתה זה שבוחר את ההרכב, את משנה את המיקום של השחקנים במגרש, על אף שלפעמים זה יכול להיחשב גם כ"רמאות".

במשחק FIFA לעומת זאת, הסיפור שונה לגמרי. אתה בוחר את ההרכב, אולם אתה לא יכול לקבוע את המיקום של השחקנים במגרש. על אף זאת, הוסיפו לא מעט טקטיקות חדשות למשחק, כך שתוכל לשחק עם כמעט כל אחת מהן.

בעקבות ההגבלה של FIFA לגבי השחקנים על המגרש, PES מקבל במדרג ציון של 6 נקודות ו-FIFA מקבל במדרג ציון של 4 נקודות בלבד.

מצבי משחק

במשחק PES יש את מצבי המשחק הרגילים, כמו משחקי ידידות ברשת, משחקי ליגת האלופות ברשת, משחק ברזילאי (קבוצות ברזיל) ברשת וכדומה, כשהשנה כאמור יש אפשרות לשחק בליגת האלופות.

במשחק FIFA יש את מצבי המשחק הרגילים כמו לשחק שחקן ספציפי (אפשר גם שוער), משחק רגיל, טורנירים, UT שמככב בכל משחק, טורנירים ברשת, יצירת שחקן ושיפורו עד אפשרות לשחק איתו ברשת עם אנשים אחרים.

FIFA מקבלת במדרג ציון של 6 נקודות ו-PES מקבל 4 נקודות, זאת בשל כך שהחברה המפתחת הודיעה כי צפוי לצאת עדכון שיוסיף קבוצות חסרות בליגת האלופות.

תפריטים

במשחק PES נשמר הרעיון הכללי מבחינת עיצוב: סרגל לרוחב המסך, כשעשו לו מעט שינויים בגרפיקה. ב-FIFA לא עשו שינוי מהותי ונשארו עם עיצוב זהה כמו שנה שעברה.

המשחקים קיבלו במדרג ציון שווה של 5 נקודות.

חגיגות

במשחק PES ניתן לעשות רק פעמיים "חגיגות" (מקסימום) לשחק אחד. דבר ההורס מחווית המשחק. לעומת זאת, ל-PES ישנם יותר חגיגות מאשר ל-FIFA.

בניגוד ל-PES, במשחק FIFA השחקן בוחר את החגיגה, כשקיימות בסביבות ה-50 חגיגות אפשרויות.

כמה מהחגיגות האפשרויות ב-FIFA 2013.

FIFA מנצחים פה. למה טוב כל כך הרבה חגיגות אם אתה בכלל לא משתמש במה שאתה רוצה הרגע? FIFA קיבל במדרג ציון של 7 נקודות ו-PES קיבל במדרג ציון של 3 נקודות בלבד.

עקביות בעדכונים

חברת "KONAMI" מוציאה בסביבות ה-3 עד 6 עדכונים בשנה, אך הם מאוד חשובים ואיכותיים, כך שרואים שהם עובדים על כל אחד במשך זמן רב.

בחברת "EA Sports" לעומת זאת, נפטרו מכאבי הראש של הטקטיקות והעברות השונות והוציאו תוספת שנקראת "Match Day", שמעדכנת הרכבים, מיקומים בליגות, אוברולים לשחקנים דרך ציונים של סוף המשחק, עדכוני העברות ועוד.

הסבר על האפשרות "Match Day".

אינדיבידואלי לכל שחקן ושחקן - כמה חשוב להם כל עדכון ועדכון. המשחקים קיבלו במדרג ציון שווה של 5 נקודות.

מחירים

כנראה שבמשרדי חברת "KONAMI" הבינו דבר או שניים, ככל הנראה בעקבות הורדת המחירים בעקבות מעבר רב של שחקנים ל-FIFA או שאולי בעצם גיימרים רבים הפסיקו לשחק במשחקי כדורגל אלקטרונים, בכול זאת - בריא יותר.

לעומת זאת, נראה כי המשבר הכלכלי הצליח לפגוע גם ב-"EA Sports" והם נאלצו לעלות את המחיר של המשחק בלפחות 10 יורו. 

השוואה מחירים (ישראל):

ברשת החנויות "BUG" תמצאו את המשחקים במחיר של 200 שקלים ו-300 שקלים (ל-PES ו-FIFA בהתאמה).

ברשת החנויות "Ivory" תמצאו את המשחקים במחיר של 175 שקלים ו-265 שקלים (ל-PES ו-FIFA בהתאמה).

בנוסף לזאת, קיימת האפשרות להוריד את המשחק בתשלום דרך אתר "Ultimatumgamekeys", אך תאלצו לוותר על חווית האריזה והדיסק הקשיח שמגיע איתה. מחיר המשחקים באתר הוא 168.43 שקלים ו-182.47 שקלים (ל-PES ו-FIFA בהתאמה).

על האף השוני הגבוה יחסית בין שני המשחקים, הם עדיין מקבלים במדרג ציון שווה של 5 נקודות.

למרות המחיר - FIFA מוביל.
למרות המחיר - FIFA מוביל.
צילום: 9gag.com

סיכום

המשחקים השתפרו רבות משנה לשנה. למרות השיפור המשמעותי שנעשה בין הגרסה הקודמת של PES, לבין השנה, הוא לא יכול להשתוות לכמות השיפורים והביצועים של FIFA 13.

FIFA קיבל במדרג ציון של 5.2 ו-PES קיבל במדרג ציון של 4.7 נקודות.

תגובות