הכדור על פי מאור - הכדורגל הישראלי לאן?. מה יהיה עם הכדורגל הישראלי? צילום: יוטיוב

הכדור על פי מאור - הכדורגל הישראלי לאן?

הפעם בטור הביקורת של מאור לוי סגל, הוא מבקר את העובדה ששחקני חיזוק מהעולם תופסים את מקומם של כישרונות דור העתיד שמתפספסים בדרך וחושב שיש להשקיע את סכומי העתק שמשולמים להם בקבוצות הנוער

בשבועות האחרונים יצא לי לדבר עם החברים שלי על הכדורגל הישראלי בהשוואה לכדורגל בעולם, אם זה באירופה בליגות האיטלקית, הגרמנית, האנגלית, הספרדית אפילו הבלגית והליגות בדרום אמריקה: הארגנטינית והברזילאית.

המסקנה שלי הייתה פשוטה: אנחנו במרחק שנות אור מהליגות האלו. אני מוכרח לציין שאנחנו לא הליגה ה-6 מטבעה (לצערנו). 

באירופה למרות שיש לא מעט שבאמת מאמינים למשפטים מהסוג הזה ועדיין למרות שהכדורגל האיטלקי בירידה, אנחנו לא מדגדגים ביכולת וברמה לא את ארץ המגף ואפילו לא את הליגה הבלגיה, שבה התפקיד העיקרי של השחקן הישראלי הוא לחמם את המושבים בספסל (ובנינו משהו באמת צריך לעשות זאת).

אבל בואו נעזוב את שאר הליגות ונתמקד בליגה שלנו, איך הייתכן שבליגה שלנו רשאים לשחק חמישה זרים, ואני לא מדבר על הרמה שלהם. שיהיה ברור, הם תופסים מקום של שחקן ישראלי צעיר שיכול לבוא ממחלקת הנוער של המועדון.

זוהי תופעה שחוזרת על עצמה לאחרונה לא מעט פעמים. שחקני ה"חיזוק" הזרים בכלל יושבים על הספסל ומקבלים סכומים שבהרבה יותר גבוהים משאר חבריהם לסגל הישראלים - שחקן זר צריך להוות חיזוק לקבוצה ולא לשבת על הספסל. מה גם שמיותר לציין בשנית שהוא תופס מקום לישראלי שבאותו הזמן יושב ביציע לאחר שוויתר על החלום להיות שחקן כדורגל מקצועי.

ואני שואל מה היה קורה אם הכסף הזה היה מושקע בילדים, בנוער, במאמנים, תזונאים, מאמני כושר, מתקנים הולמים וכדומה? הייתי שותק אילו אותם שחקני חיזוק שתופסים מקום בהרכב או לחלופין בספסל ואגב לא ממש מספקים גם את הסחורה, היו כן מספקים אותה.

מעט מאוד מחלקות נוער איכותיות יש בארצנו הקטנטונת. בינתיים זה מספיק וגם בכיוון הנכון, אפשר לציין לטובה את מחלקת נוער של הפועל תל אביב וכך גם השכנה ממול מכבי. בנוסף אפשר לציין לטובה את מכבי חיפה וכמובן את מועדון ספורט אשדוד עם הפרויקט המרשים של ג'קי בן זקן.

אבל זו לא חוכמה, אלו מועדונים די מבוססים ועמידים יחסית אם ניקח 10-20 הם עדיין היו ככה (למעט אשדוד) עוד קבוצות צריכות ליצור מחלקת נוער איכותית ולתת לשחקניה במה בקבוצה הבוגרת.

בנוסף, לאחרונה נכנס הכרטיס הירוק למשחקי הילדים (8X8), התאחדות ואיגוד השופטים ראו לנכון לפחות בחינוך נשקיע ומטרתו אחת היא: הניצחון זה לא העיקר - הדרך חשובה יותר. אז במילים אחרונות להפעם, אם המצב הוא כזה אז לפחות שנהיה מתורבתים והוגנים כי כנראה שתוצאות כבר התרגלנו לא לראות במחזותינו.

תגיות
תגובות