נשיא אופ"א, פלאטיני נפגש עם שמעון פרס. לוזון, פלאטיני ופרס. צילום: מארק ניימן

נשיא אופ"א, פלאטיני נפגש עם שמעון פרס

במהלך ביקורו בארץ ישראל לקראת יורו 2013 לנבחרות צעירות שייערך בארץ פגש יו"ר אופ"א מישל פלאטיני את נשיא המדינה שמעון פרס. פלאטיני: "כדורגל הוא סמל לשלום"

נשיא המדינה, שמעון פרס, אירח הבוקר (ה') במשכנו את נשיא אופ"א, מר מישל פלאטיני, אשר הגיע לישראל מלווה במנהלים הבכירים של הארגון האירופי, על מנת להשתתף בהגרלת אליפות אירופה לנבחרות צעירות שתיערך הקיץ לראשונה בישראל.

נשיא המדינה הודה לפלאטיני על חלקו בהחלטה לקיים את אליפות אירופה בישראל, ואמר: "בשם מדינת ישראל אני מודה לך על האומץ הנדיר שנדרשת לו בהחלטה לקיים את המשחקים בישראל". 

הנשיא הדגיש כי האירועים האחרונים בהם אוהדי כדורגל באירופה שרו וקיללו יהודים ועודדו את היטלר הם חמורים וראויים לגינוי: "האירועים שקרו במשחקי הכדורגל לאחרונה אינם רק אנטי ישראלים, אלא אנטישמיים ממש. האדרת הנאצים במגרש כדורגל נוגדת את מהות הספורט ואת האחווה הספורטיבית".

פלאטיני הודה לנשיא על הדברים וסיפר כי הבחירה בישראל כמארחת הטורניר נבעה בשל העובדה שיו"ר ההתאחדות היה זה שהצליל לשווק את ישראל על הצד הטוב ביותר: "אנו גאים להיות פה. על אף מכתבים ותגובות מסוימות של אנשים המתנגדים לכך - כדורגל הוא סמל לשלום, ואנו נמשיך לקדם כדורגל כחלק מקידום השלום".

יו"ר ההתאחדות לכדורגל, אבי לוזון, אמר לנשיא פרס: "אנו מודים לך על זה שהזמנת אותנו, ומבקשים שתבטיח לנשיא אופ"א ולנבחרות שאנחנו נדאג לשלומם. כדורגל בישראל הוא סמל לשלום בין העמים, ולראייה כמחצית משחקני הנבחרת של ישראל שישחקו בטורניר זה הם ערבים. אנו גאים בכך ומודים לך על שקיבלת אותנו במשכנך".

בתום האירוע העניק פלאטיני לנשיא המדינה כדורגל בצבעי כחול לבן, ויו"ר ההתאחדות לכדורגל העניק פסלון מתכת המשלב מגרש כדורגל ועלי זית. יודגש כי נשיא המדינה תמך בהגשת מועמדותה של מדינת ישראל לאירוח אליפות אירופה ואף נפגש עם פלאטיני בנושא לפני כשנתיים.

תגובות