מזל טוב: מילאן חוגגת יום הולדת 113. הקהל של מילאן בתצוגה מרשימה. צילום: פייסבוק

מזל טוב: מילאן חוגגת יום הולדת 113

מועדון הכדורגל האיטלקי מילאן חוגג 113 שנים להיווסדו, דסק הספורט של פרוגי בכתבה מיוחדת על ההיסטוריה המפוארת של האדומים שחורים, על הכוכבים הגדולים שעזבו, על ההווה וכמובן מבט אל העתיד

חוגגים יום הולדת 113. ב-16 לדצמבר 1899, נוסד מועדון הכדורגל מילאן. קבוצת כדורגל שלימים תהפוך למועדון פאר, מועדון שייספק לנו הנאה בלתי רגילה בכל שנה מחדש.

המועדון זכה ב-30 אליפויות בליגה האיטלקית, חמישה גביעים וב-18 תארים בטורנירים של UEFA והוא אחד המעוטרים בעולם.

כבר בתחילת דרכו של המועדון, הקבוצה באדום שחור סחפה אחריה אלפי אוהדים ובשנת 1901 הקבוצה זכתה באליפות בליגה לראשונה בתולדותיה. במהלך השנים נקלעה הקבוצה לקשיים כלכליים ובעקבות תופעה זאת הקבוצה התנדנדה בין הליגה השנייה לבין הליגה הראשונה בארץ המגף.

אצטדיונה הביתי של מילאן
אצטדיונה הביתי של מילאן "הסן סירו" בשנת 1925.
צילום: פייסבוק.

 

מילאן הפכה למועדון הפאר הכי גדול בעולם כאשר ברלוסקוני רכש את הקבוצה, בתקופה זו הופיעה מילאן בשמונה משחקי גמר של המפעל ליגת האלופות, וניצחה בחמישה מהם ובשבע אליפויות.

אחד הקבוצות המעוטרות בהיסטוריה, מילאן.
אחד הקבוצות המעוטרות בהיסטוריה, מילאן.
צילום: פייסבוק.

בעשור האחרון הקבוצה נפרדה ממספר רב של כוכבים כגון קאקא, זלאטן איברהימוביץ', טיאגו סילבה בעקבות בעיות כלכליות. כתוצאה מפרידות אלו הקבוצה כושלת כיום בליגה במקום השביעי כשבראש הטבלה נמצאות היריבות הרגילות: יובנטוס ואינטר שגם הן זכו לכישלונות בשנים האחרונות.

מי שמציל את הקבוצה הוא החלוץ האיטלקי סטפן אל שארווי שכל מילאן בנויה על היכולת שלו. ניתן לציין כי מילאן היא ללא ספק אחת הקבוצות המשמעותית והחשובות בכדורגל העולמי. היא הוסיפה המון טעם וצבע וללא ספק היא חסרה בצמרת הליגה האיטלקית.

כעת רק ניתן לחכות ולראות האם מילאן תזכה השנה בליגת האלופות והאם בשנים הבאות היא תחזור לבמה המרכזית של הליגה האיטלקית.

תגובות