מיוחד: הסיפורים המרגשים שמאחורי החולצות. קהיל חושף חולצה כמחווה למואמבה. צילום: פייסבוק

מיוחד: הסיפורים המרגשים שמאחורי החולצות

אז איזה שחקן כדורגל חשף חולצה באמצע משחק כדורגל והתוודה על אהבתו לבת שנולדה עם תסמונת דאון? וגם, מי הכדורגלן שניסה להתגרות בהתאחדות לכדורגל האירופאית?

אפשר להעביר הרבה מסרים בדרכים מקוריות. למרבית הכדורגלנים יש חשבונות ברשתות החברתיות והם מתראיינים לתקשורת נון סטופ, אך הדרך המסורתית להעביר מסר על המגרש היא החולצה שמתחת למדי הקבוצה.

החל ממחוות תמיכה לשחקנים ועד לשחקן מנצ'סטר סיטי, מריו באלוטלי וחולצתו המפורסמת; מחוות החולצות הפכה לתופעה של ממש. הבאנו לכם את הסיפורים על החולצות שעשו רעש.

גארי קייהיל - צ'לסי

במרץ 2012 קייהיל כבש לזכות קבוצתו צ'לסי. בחולצתו היה הכיתוב "Pray 4 Muamba", מחווה לחברו לשעבר בבולטון פבריס מואמבה שקיבל דום לב במהלך משחק והיה מוחזק בבית החולים במצב קשה. מחוות נוספות נעשו לכבוד מואמבה כמו דקת מחיאות כפיים לפני תחילת המשחק, אך מחוות החולצה של קייהיל היתה הבולטת והזכורה ביותר.

ג'יימס ביטי - אקרינגטון (לשעבר סאות'המפטון)

ביטי יספר שעשה זאת כדי לצחוק על חברים שהיו באותו זמן ביציע, אך ישנם ספקולציות שהוא עשה זאת למטרה אחרת. לאחר שכבש שער נגד מידלסבורו הוא הרים את חולצתו וחשף את החולצה הקצרה עליה היה כתוב "Obvious", ברור בפירוש מאנגלית לעברית.

הוא טען שזו מילה שתמיד אומרים השחקנים האחד לשני כדי להתגרות ביניהם במגרש, אחרים חושבים שהוא עשה זאת למטרה יותר חשובה – הנבחרת. הוא רצה להראות לסוון גוראן אריקסון, מאמן אנגליה דאז, שהוא צריך לזמן אותו לנבחרת בכך שהוא מראה לו שזה ברור שהוא יכבוש שער. זה עבד לו? ובכן, מסתבר שכן. הוא זומן. 

רומאריו-נבחרת ברזיל

הכי מרגש שיש. במהלך משחק ידידות בין ברזיל לגואטמלה הוריד רומאריו את חולצתו אחרי שהבקיע שער, וחשף את חולצה שהיה כתוב עליה:"יש לי בת קטנה עם תסמונת דאון והיא נסיכה". השופט חסר הרגישות כנראה, פעל בהתאם לחוק ושלף לו כרטיס צהוב על הורדת החולצה.

מריו באלוטלי - מנצ'סטר סיטי

הדרבי של מנצ'סטר, נובמבר 2011. מנצ'סטר סיטי קוראת תיגר על שלטונה בעיר של יריבתה יונייטד. מריו באלוטלי כבש לזכות סיטי שער וחשף את חולצתו המפורסמת "Why Always Me?", בתגובה לפרסומים שהוא הצית את ביתו באש ימים לפני המשחק. למה תמיד הוא באמת? פשוט כי אף אחד אחר לא ידליק זיקוקים בביתו.

מריו באלטולי. מגוון חולצות יצאו בעקבות החולצה שחשף.
מריו באלטולי. מגוון חולצות יצאו בעקבות החולצה שחשף.
צילום: פייסבוק.

איאן רייט - ארסנל

בשנת 1997 רייט כבש שער נגד בולטון וחשף חולצה עם הכיתוב "179 – Just done it", בהתייחס לשיא הכיבושים לזכות ארסנל בכל הזמנים שעמד על 178. לצערו של רייט, הוא לא ניחן ביכולת מתמטית גבוהה, ולמעשה, שערו רק השווה את השיא ל-178. לשמחתו, הוא אכן כבש את השער ה-179 שלו באותו המשחק.

מרקו מטראצי-אינטר

המגן לבש חולצה במשחק של אינטר מול יובנטוס, בצעד מעט פרובוקטיבי. על החולצה התנוססה תמונה של מטראצי עצמו במדי אינטר מחזיק בגביע האלופות ב-2010 עם הכיתוב "רוצים גם את זה?"

הוא התייחס כמובן לצעדים של יובנטוס, מול ההתאחדות, להוריד את תואר האליפות לאינטר מעונת 2005-06 בגלל פרשות הטיית משחקים, והוא שאל את יובנטוס האם הם רוצים לקחת מהם גם את הגביע. בכל אופן, כרגע יש ליובנטוס יותר סיכויים לזכות בגביע הזה, במיוחד לאור העובדה שאינטר בכלל לא בליגת האלופות העונה.

תגובות