מדליה היסטורית בהתעמלות: ארטיום דולגופיאט זכה בזהב בתרגיל הקרקע. אורן אהרוני

מדליה היסטורית בהתעמלות: ארטיום דולגופיאט זכה בזהב בתרגיל הקרקע

מתעמל המכשירים האדיר נתן תרגיל מצוין (14.933 נקודות) והביא לישראל מדליה שלישית באולימפיאדה וראשונה אי פעם בהתעמלות. זו המדליה ה-12 של ישראל במשחקים האולימפיים. עקף את זפאטה הספרדי בזכות דרגת הקושי

ארטיום דולגופיאט אלוף אולימפי! מתעמל המכשירים עשה היסטוריה באולם ההתעמלות וזכה במדליית זהב אדירה בגמר תרגיל הקרקע - הראשונה של ישראל בהתעמלות והשלישית בטוקיו 2020. זו המדליה ה-12 של ישראל במשחקים האולימפיים.

דולגופיאט עלה רביעי וסיפק תרגיל מצוין עם אלמנטים קשים ונחיתות טובות. לאחר מכן מעד קלות בנחיתה ויצא מהמשטח, אך סיים את התרגיל בצורה מצוינת ונחת מושלם. המתעמל קיבל ציון של 14.933 נקודות - בדיוק כמו ריידרליי זפאטה הספרדי, אבל סיים ראשון בגלל דרגת הקושי הגבוהה.

© אורן אהרוני

כאמור, זו המדליה השלישית של ישראל בטוקיו 2020, לאחר הארד של אבישג סמברג בטאקוונדו ביום הראשון של המשחקים ושל נבחרת הג'ודו בתחרות הקבוצתית, אתמול.
המתעמל בן ה-24 הוא בסך הכל הישראלי השלישי שמעפיל לגמר אולימפי בהתעמלות מכשירים אחרי פאבל גופמן, שעשה זאת באתונה בקרב-רב באתונה 2004, ואלכס שטילוב שהעפיל לשני גמרים בקרקע בבייג'ינג 2008 ולונדון 2012.

תגובות