65% מבני הנוער עושים פעילויות ספורט בגלל נראות חיצונית. adobestock (אילוסטרציה)

65% מבני הנוער עושים פעילויות ספורט בגלל נראות חיצונית

עד כמה הנוער מתעניינים בספורט על המסך ובאופן פיזי ומה תחומי הספורט המועדפים עליהם? סקר חדש של אתר הנוער פרוגי, מכון המחקר "מדגם" ובשיתוף עם "הטוטו" בדק את השאלות הללו עם בני ובנות הנוער בישראל

בשיתוף עם הטוטו

כמה בני ובנות הנוער ספורטייבים ומהי הסיבה שתגרום להם לעשות פעולות אקטיביות? האם הם יעדיפו לצפות בתוכני ספורט ומה בכלל ענף הספורט המועדף עליהם? פרוגי יחד עם מכון המחקר "מדגם" (בראשות מנו גבע) יחד עם פרויקט "טופ טאלנט 2" בשיתוף "הטוטו".

אוהבים או לא אוהבים? 63% מבני הנוער מגדירים את עצמם כ"אוהבי ספורט" ואילו 37% לא מגדירים את עצמם כך.

 

 

לשאלה: מה אתם מעדיפים לעשות - פעילות ספורטיבית כלשהי שאוהבים או רביצה על הספה בצפייה (סמארטפון, טלוויזיה,טאבלט) ענו 52% מבני הנוער כי הם מעדיפים פעילות ספורטיבית כלשהי שהם אוהבים, לעומת 48% המעדיפים רביצה וצפייה על הספה. עוד עלה כי בנות מעדיפות באופן מובהק לרבוץ על הספה מאשר בנים (55% לעומת 41%).

© adobestock (אילוסטרציה) 

למרות האמור, 80% מבני הנוער עושים ספורט לפחות פעם בשבוע ורק 6% מבני הנוער כלל לא עושים פעילות ספורטיבית.

את הפעילות הספורטיבית שלהם, 72% מבני הנוער עושים באופן עצמאי, ואילו 28% מבני הנוער עושים את הפעילות הספורטיבים שלהם באמצעות חוג או כחלק מקבוצה.

הספורט הנפוץ ביותר על פי תוצאות הסקר הינו: ריצה או הליכה (58%). העיקריים אחריו הם: פיתוח הגוף בחדר הכושר (28%), כדורגל (19%), כדורסל (17%) ושחייה (12%). 

בנות מעדיפות ריצה או הליכה יותר מבנים (68% לעומת 49%), את פיתוח הגוף בחדר כושר דווקא מעדיפים בנים (33%, לעומת 22% מהבנות), כדורגל וכדורסל גם הם פעילויות ספורט המועדפות יותר על בנים מאשר על בנות (כדורגל - 30%, לעומת 6% וכדורסל 22% לעומת 10%). בהעדפה לשחייה יש שוויון 13% בנים ו-12% בנות. בנות גם מעדיפות ריקוד מקצועי (11%) לעומת הבנים (0.5%). הספורט הכי פחות נפוץ הוא: בייסבול. רק 0.5% מבני הנוער משחקים בייסבול בישראל.

© adobestock (אילוסטרציה)

52% מבני הנוער צופים בתחומי הספורט השונים רק שמזדמן להם או לעיתים רחוקות, 17% צופים כל הזמן או רוב הזמן, ואילו 32% כלל לא צופה בשום תחום ספורט.

אלו שכן צופים בספורט בתדירויות השונות, מעדיפים לצפות בכדורגל (56%) וכדורסל (41%).
באופן כללי, 57% מעדיפים לעשות פעילות ספורט, מאשר לצפות בספורט (22%) או לשחק משחקי ספורט בקונסלות או מחשבים. 13% לא מעדיפים אף אחת מהאופציות.


מבחינת 58% בני הנוער גיימינג לא נחשב כענף ספורט בעיניהם, אם כי 17% סברו שכן ו-24% לא ידעו להשיב. 70% מההורים של בני הנוער מעודדים את ילדיהם לעשות ספורט, לעומת 30% מההורים לא מעודדים.

© adobestock אילוסטרציה

ומה בני הנוער חושבים על עצמם? הנראות החיצונית נתפסת כסיבה העיקרית לכך שבני הנוער עושים ספורט (65%), רק 18% נהנים לעשות ספורט ו-10% עושים ספורט כי חשוב להם אורח חיים בריא. 6% לא הסכימו עם אף סיבה.

מכירים נערות או נערים בעלי כישרון נדיר בכדורגל, בכדורסל, אתלטיקה או בכל ענף ספורט אחר? למה אתם מחכים? ״טופ טאלנט״ חוזר ו-10 ספורטאים צעירים (13-18) יזכו לממש את הפוטנציאל ולקבל מענק של 10,000 ש״ח! (בכפוף לתקנון)

תגיות
תגובות