לא לוותר לעצמכם: טיפים למתאמני נינג׳ה מתחילים.  Heyroein

לא לוותר לעצמכם: טיפים למתאמני נינג׳ה מתחילים

הנינג׳ה כבר מזמן הפך לטרנד ספורט שהדביק את המדינה ועודד בני נוער רבים לעשות צעד ולחקות את הכוכבים הספורטיבים מהמסך • אבל איך בוחרים נכון? איתי וולף, מאמן, בעל עסק ומתחרה בנינג׳ה בטור אישי

אני איתי וולף בן 27 מתל אביב (במקור ממושב אילניה שבצפון), הבעלים של WOLFit_tlv ,  מתחם לאימוני נינג'ה ומשקלי גוף. בין היתר אני מתחרה נינג'ה ישראל וליגת הנינג'ה של ישראל. מהיום שאני זוכר את עצמי חיי עסקו סביב פעילות גופנית, מכל התחומים ובזכות הספורט פיתחתי ערכים שמובילים אותי היום כבעל עסק וספורטאי תחרותי.

בעקבות התוכנית "נינג'ה ישראל", התחום קיבל הכרה מטורפת בארץ עם מעל עשרות מתחמי נינג'ה ברחבי הארץ, עשרות אלפי מתאמנים וליגה ארצית המשודרת גם על המסך.

אני חושב שהספורט הזה עשה פלאים לתרבות בישראל כאשר העלה את המודעות לספורט ולאורך חיים בריא, הספורט נינג'ה באופן ספציפי מפתח תחושת מסוגלות, ביטחון עצמי, יכולת להתמודד עם כשלון ועוד המון ערכים אצל העוסקים בו, כבעל עסק ומאמן בתחום אני רואה איך ילדים ובוגרים מגיעים חסרי בטחון, ולאחר תקופה של אימונים מקבלים כלים לחיים וממש הופכים לאנשים בעלי ערך עצמי גבוה ובטחון עצמי.

 

© צילום פרטי

 

בשביל להצליח בנינג'ה נדרש בעיקר אופי חזק שלא מוותר, בשונה מתחומי ספורט אחרים. בנינג'ה אתה פיזית נופל וקם וזה ממש מדמה את מהלך החיים עצמם. הדבר הבא שצריך הוא תשוקה למקצוע- לא משנה כמה תיפול בפן הפיזי והמנטלי (ונופלים הרבה), ברגע שאתה אוהב את מה שאתה עושה הכל מתגמד.

במידה והייתם רוצים להתחיל לעשות נינג'ה, תחילה הייתי ממליץ לכם להתחיל להתחזק באימוני כוח במשקל גוף. להתחיל לבצע מתח, תליות, שכיבות שמיכה, תרגילים לשרירי הליבה, תרגילי לחיזוק הרגליים והשווי משקל ועוד. ברגע שיש לכם כוח בסיסי של לפחות חמש מתח, 45 שניות תליה, 15 שכיבות שמיכה, אפשר להתחיל להתאמן. יש המון מכונים בארץ עם מאמנים מדהימים והייתי ממליץ ללכת למאמן שילווה אתכם בתהליך כדי להתקדם בצורה נכונה ולמנוע פציעות.

כמו כן, חשוב להיזהר בעיקר מפציעות בעקבות "אגו נפוח", רוב הפציעות מגיעות לאנשים שלא מודעים ליכולות של הגוף שלהם ומנסים דברים שמעבר לרמה שלהם, מאבדים שליטה ונפצעים. נורא חשוב לא לבצע אימוני תנועה בפארקים (גם אם זה פארק נינג'ה) כאשר אין מזרון מתחת, בשניה נופלים לא טוב ואפשר לשבור איבר בקלות.

© צילום פרטי

הספורט מתאים גם לבוגרים יותר ואף יש בני 60+ שמתאמנים בנינג'ה. פשוט צריך בסיס כוח מסוים כדי להתחיל, יש אנשים שמגיעים עם הבסיס הזה ויש אנשים שבשביל להתחיל צריכים ליצור את בסיס הכוח ואז להתחיל.

בעקבות התוכנית נרקמה מוטיבציה גבוהה בקרב ילדים ובוגרים בארץ ועם כך נפתחו עשרות מכוני נינג'ה מקורים ובאוויר הפתוח. 

אתן לכם כמה טיפים כדי לבחור את המקום להתאמן: 

  1. לפני הכל: בטיחות. הכי חשוב! לא עושים נינג'ה בלי מזרונים על הרצפה של מינימום 20 ס"מ עובי. כמו כן, במידה והלכתם לפארק באוויר הפתוח המכיל מתקנים, לא תמיד הם יהיו מכוונים ותואמים למידות של ילדים, וכהורים אני ממליץ לכם לשים על זה תשומת לב מלאה. 

  2. מקצועיות והכוונה

  3. מכיוון שתחום הנינג'ה חדש בארץ ועדיין אין הכשרה ספציפית למאמני נינג'ה, קשה למצוא מאמנים מקצועיים בתחום. ישנם שני סוגי אימונים- חוגים ואימונים מקצועיים במטרה להיות ספורטאי בתחום. כהורים שרוצים לשלוח את הילד לחוג הייתי ממליץ לכם לבחון את המקום ע"פ יכולת האינטליגנציה הרגשית של המאמנים עם הילדים.

ובמידה והייתם רוצים כילדים או בוגרים לקחת את התחום צעד קדימה אין יותר טוב מדוגמא אישית של מאמן מקצועי בעל ניסיון תחרותי בעצמו בענף, שיכוון אתכם במדויק אל עבר המטרה. 

© צילום פרטי
  1. חוויה וקהילתיות

  2. תמצאו את המקום שמרגיש לכם בית. שנותן לכם להרגיש תחושת ביטחון ושייכות, שאתם קמים בבוקר ורק מחכים להגיע אליו.

עם השנים נרקם לי חלום לפתוח מתחם אימונים אשר מציע אימונים פיזיים מנטליים וחינוכיים דרך הספורט, וכך לפני שנה הגשמתי את החלום והיום אני יכול להגיד שהמתחם מהמתקדמים ומהמקצועיים בארץ והוא מונה מאות מתאמנים ומציע אימונים החל מגיל חמש ועד בוגרים בכל רמה ולגמרי ניכר איך ההתקדמות וההשתפרות של המתאמנים במהלך האימונים משנה להם את קו מחשבתם, את הביטחון העצמי והתמודדות עם משברים ביום יום.    

© צילום פרטי
תגיות
תגובות