לאזן בין הגוף לנפש באמצעות פעילות גופנית. adobestock (אילוסטרציה)

לאזן בין הגוף לנפש באמצעות פעילות גופנית

בעולם שבו ישנה מודעות גדולה יותר לחשיבות של החיבור בין הגוף לנפש, ישנו סוג אחד של אימונים המאפשרים שיפור של אורח החיים במגוון אופנים. הפילאטיס הוא שיטת אימון שמטרתה אינה רק לחזק ולשפר את הגוף, אלא הוא גם שם דגש רב על תרגול מנטלי, תוך התמקדות בפעולת הגוף והקשר שבין הגוף לנפש. במאמר זה נחקור את השיטה הזו ונבין כיצד היא מסייעת בשיפור הגוף והנפש כאחד

כתבה פרסומית

שיפור הכוח דרך שרירי הליבה

במרכז של שיטת הפילאטיס ישנה התמקדות רבה בשרירי הליבה של הגוף. שרירים אלה הם הבסיס ליציבות ושיווי משקל בכל תנועה שאנו עושים במהלך היום. באמצעות התמקדות בשרירים הללו, האימונים לא רק מחזקים את הכוח הפיזי, אלא הם גם משפרים את החוסן והיציבות של הגוף. בנוסף, התמקדות בשרירים הללו מביאה גם לתוצאות חיטוב אסתטיות במיוחד. 

תנועה מתוך מודעות

אימוני פילאטיס מעודדים הפעלה של קבוצות שרירים מסוימות בדיוק רב וכוונה גדולה. בכל תנועה ישנה עשייה מודעת, תוך הקשבה לתחושות המתעוררות בגוף והאופן שבו פועלים השרירים. המודעות הגבוהה הזו לא רק מייעלת את האימונים, אלא גם מעמיקה את הקשר שבין הגוף והמוח. 

לצד ההתמקדות בפעולת השרירים ישנה גם שימת דגש על הנשימה במהלך האימונים. עבודה עם נשימה נכונה מאפשרת לגוף למצות את הפוטנציאל שלו בכל אימון וכך מתקבלות גם התוצאות הטובות ביותר. הנשימה עצמה מאפשרת גם לנפש ליהנות מיתרונות, שכן היא מאפשרת רוגע והתרכזות. 

שיפור הגמישות

התנועות המבוצעות במהלך האימונים מאופיינות בזרימה וגמישות. שיפור הגמישות נעשה מבלי לפגוע גם בחיזוק השרירים. התרגילים השונים מעודדים הפעלה של המפרקים בתוך התנועה, כדי להגיע לטווח תנועה מלא ככל הניתן בתוך גבולות יכולותיהם של המתאמנים. הגמישות מסייעת במניעת פציעות ומאפשרת גם היא שמירה על יציבות גדולה יותר במהלך ביצוע פעילויות יומיומיות. 

דיוק ויציבה

הדיוק הוא חלק בלתי נפרד משיטת הפילאטיס. כל תנועה מבוצעת בקפידה כדי לאפשר דיוק של מנח הגוף והיציבה. שיפור יציבת הגוף מאפשרת שיפור לא רק של המראה הפיזי, אלא גם מאפשר מניעה של כאבים ופציעות. ההקשבה לגוף גם היא חשובה עד מאוד לחיבור שבין הגוף לנפש, דבר אשר הופך אותו לשיטת אימונים הוליסטית מיסודה. 

בנוסף, הוא הרבה יותר משיטת אימונים פיזיים, הוא גם מתייחס לנפש באופן ממוקד. במהלך האימון המתאמנים יכולים להיות נוכחים לגמרי בכל רגע, כדי לשפר את הכוח מנטלי ולהפחית מתחים. עבור רבים, אימונים אלה הם זמן שבו הם יכולים להירגע ולשכוח לרגע מלחצי החיים, כדי לצאת להמשך היום בכוחות מחודשים. 

העצמה אישית

הקשר בין הגוף לנפש עליו ישנו דגש רב במהלך האימונים, מאפשר למתאמנים להיות בשליטה על הכוח והמראה הפיזיים שלהם וגם על איכות החיים המנטלית שלהם. ההקשבה לגוף, לנשימה ולתחושות השונות, מסייעת ביצירת הבנה עמוקה יותר של הגוף והנפש, דבר אשר בתורו יוצר תחושה של העצמה. 

על אף שהפילאטיס הוא אינו שיטת אימון בעצימות גבוהה, הוא עדיין מאתגר עד מאוד. הוא מאפשר ביצוע תרגילים בעצימות נמוכה, מבלי להביא את הגוף לקצה. לכן, שיטה זו מתאימה לאנשים הנמצאים בשלבים שונים של מסע הספורט שלהם, בין אם מדובר במתחילים או במתקדמים. 

היופי בו הוא היכולת שלו לספק חוויה עגולה לגוף, למוח ולנפש. הוא מאפשר למתאמנים לגשת אימונים בלב פתוח וסקרנות, שכן יש בו תהליך משמעותי של גילוי עצמי. המסע של כל אדם באימונים הללו הוא שונה וייחודי.