ים בכר: "הסקייטבורד הציל לי את החיים". באדיבות יחסי ציבור

ים בכר: "הסקייטבורד הציל לי את החיים"

הסקייטר ים בכר מייצג אותנו בכבוד כבר שנים ומוביל בתחומו, כעת, עם החלום האולימפי שנפתח בפניו ועם קולקציית נעליים מיוחדת לסקייטרים שעיצב עבור P448, מספר לנו הספורטאי הישראלי על הדרך להגשמת החלום, מהי רכיבה עבורו ואיך זה להתנסות לרגע בעולם האופנה

הכרתם כבר את הישראלי שעושה לנו כבוד בעולם הסקייט? ים בכר, בן 21 מגבעתיים, הוא בעל רזומה עשיר בעולם הסקייטרים עם למעלה מ-8 תארים מקומיים, והוא מדורג בין 20 הסקייטרים המדוברים בתחום. הוא מוזמן לכל האליפויות החשובות בעולם ונחשב לבעל ביצועים מדהימים.

"בגיל ארבע דוד שלי שם אותי על סקייטבורד ולאחר מכן קנה לי סקייטבורד ליום ההולדת, משם פשוט לא יכולתי להפסיק", מספר לנו הסקייטר הישראלי על התאהבותו בסקייט. "הספורט הזה מהווה עבורי חופשיות, שמחה, אושר, ממלא אותי, ומלמד אותי כל יום שיעור חדש על החיים עצמם.הסקייטבורד לימד אותי יותר מכל דבר אחר בחיים איך ליפול ואז לקום".

איך למשל?

"בגלל שהסקייטבורד לימד אותי כל כך הרבה על החיים, הוא עזר לי להתמודד גם עם בעיות נפשיות. הסקייטבורד זה התרפיה שלי והשקט שלי, יותר מהכל. אני לא יודע איפה הייתי ואם הייתי היום אם לא היה לי סקייטבורד. הסקייטבורד הציל לי את החיים".‎

© באדיבות יחסי ציבור

האמנת שזה יהיה ה-עיסוק שלך כשהיית ילד?

"בהתחלה לא, כי הייתי מתעסק בשלושה סוגי ספורט שונים... הייתי כדורגלן, גולש גלים באליפויות ישראל וסקייטר תחרותי. בגיל 13 החלטתי לעזוב הכל וללכת “ALL IN” על הסקייט. זה לא היה קל בכלל, כי לא יותר מדי אנשים האמינו בי והאמינו בדרך, אבל אבא שלי כל הזמן הזכיר לי שאני מסוגל לעשות את זה. ‎להיות במקום שאני נמצא בו היום ולחשוב על התקופה הזו שלא האמינו בי זה מרגש מאוד. אני חושב שהתקופה הזו ורעשי הרקע האלו נתנו לי דרייב מטורף". ‎

הסקייט הולך להיות ענף אולימפי, עד כמה אתה רוצה ומוכן לייצג את ישראל בתחרות?

"אני מאמין שאני הבן אדם הנכון לזה, אין מוכן ממני!", מכריז ים ומפרט על השמחה הכללית על כניסת הענף לאולימפיאדה - "אני חושב שזה דבר מדהים שקרה לענף. סקייטבורד זה ענף שמתפתח מאוד בשנים האחרונות וזה בוודאות קשור לאולימפיאדה. המון הורים תומכים בילדים בצורה הרבה יותר רצינית, אנחנו מקבלים תמיכה מדהימה מהוועד האולימפי ויש לנו איגוד רציני עם אנשים טובים שעושים אליפויות ישראל על בסיס קבוע ורק זה מאוד עוזר ותומך בענף. ‎כששמעתי על האולימפיאדה ידעתי שאני ארצה לקחת חלק וזה נתן לי הרגשה מדהימה, בכל זאת המשחקים האולימפיים זו הבמה הכי גדולה בעולם הספורט!"

איך אתה מגדיר אופנה של סקייטרים, ועד כמה אתה מרגיש חלק מהוויב האופנתי?

"אני חושב שהמילה הכי מתאימה לאופנה של סקייטרים היא חופשיות. יש כל כך הרבה סוגים שונים של אנשים וכל כך הרבה סגנונות שונים. יש סקייטרים שאוהבים ללבוש בגדים שהם יותר 'Baggy' - בגדים רחבים יותר ויש סקייטרים שאוהבים בגדים צמודים יותר, יש סקייטרים שאוהבים בכלל ללבוש בגדי ספורט ויש סקייטרים שאוהבים ללבוש בגדים של מותגי יוקרה. אני חושב שאופנת סקייטבורד היא משהו שנכנס בצורה מאוד חזקה בעולם האופנה והטרנדים בשנים האחרונות וזה מתבטא בזה שאנשים שאפילו לא נוסעים על סקייטבורד ילבשו מותגים של סקייטבורד או מותגים שחזקים מאוד בעולם הסקייט".

מה חשוב לך שיהיה בנעליים של סקייטרים? והאם בכלל יש חשיבות למה נועלים?

"יש המון חשיבות למה שנועלים, לי ספציפית חשוב מאוד שהנעל תהיה הכי נוחה שיש, בנוסף לכך שתהיה בטוחה לנסיעה, שתחזיק מעמד בכמה שיותר סשנים ובנוסף שהיא תהיה נעל שתהיה מספיק אופנתית ויפה כדי שאוכל לעשות איתה דברים אחרים חוץ מלהתאמן איתה, אם זה לצאת לבר או ללכת למסעדה, ואפילו ללכת לפגישות".

© באדיבות יחסי ציבור

בחר לא נשאל על עולם האופנה סתם, לאחרונה הוא נבחר להיות הפנים הישראליות של המותג הנחשק "P448‏", איתם יצר קולקציה מיוחדת (בשם "Yams") שעוצבה עבור סקייטרים (הנעליים ימכרו בעולם רק לקראת קיץ 24. בישראל ניתן יהיה לרכוש כבר עכשיו ברשת Story). "הנעל הזו היא הנעל המושלמת לכל הדברים הללו ואין גאה ושמח ממני על המוצר הסופי", משתף ומוסיף על עצם הבחירה בו, "בהתחלה לא הבנתי את סדר הגודל של הדבר אבל לאחר זמן מה באמת התחלנו לעבוד על הנעליים ופשוט לא האמנתי שזה קורה. בשנה האחרונה עבדתי יחד עם Wayne הבעלים של החברה וצוות המעצבים המדהים מאיטליה על הנעליים האלו וזה היה הפרוייקט הכי מדהים בחיים שלי. זה החלום הכי גדול שלי ואני פשוט לא מאמין שהוא התגשם!".

כמה מוזר לעשות פתאום תמונות אופנתיות ולשמש גם כדוגמן?

"זה לגמרי מוזר!", מציין וצוחק, "אבל תמיד נחמד ללמוד דברים חדשים ולנסות דברים חדשים. בסופו של דבר המטרה שלי הייתה שהנעליים האלה יגידו THIS IS YAM, ואני לא חושב שהייתי רוצה שמישהו שהוא לא אני ידגמן את הנעליים שלי".

מה השאיפות הלאה מלבד האולימפיאדה?

"להמשיך לנסוע על סקייטבורד, להמשיך להיות פעיל, להמשיך את השותפות שלי עם P448, להמשיך לעצב וליצור דברים חדשים, לטייל בעולם ולהכיר מקומות ואנשים חדשים".

© באדיבות יחסי ציבור
תגובות