האווי לאסוף נפטר לאחר מאבק במחלת סרטן. אבל גדול לכדורסל הישראלי. צילום: פייסבוק

האווי לאסוף נפטר לאחר מאבק במחלת סרטן

לאחר מאבק ארוך עם מחלת הסרטן, נפטר היום אחד מהכדורסלנים החשובים ביותר בתולדות הספורט הישראלי. האווי לאסוף, הסנטר לשעבר של מכבי והפועל תל אביב נכנע למחלה

לאחר שנחשב לאחד מהסנטרים החשובים ביותר בתולדות הפועל תל אביב, ומכבי תל אביב, היום (ה') נפטר אחד מהכדורסלנים האהובים ביותר על הקהל הישראלי: האווי לאסוף.

האווי עלה ארצה בגיל 22,"התאזרח", דיבר עברית, הקים משפחה, שיחק מספר של 99 משחקים בנבחרת ישראל בהם הספיק לצבור 960 נקודות על שמו, ולאחר מאבק ממושך במחלת הסרטן, היום (ה') הוכרז מותו של השחקן הגבוה והמוכשר (2.10).
 
סיפורו של האווי, מתחיל אי שם במכביה הרחוקה של שנות השבעים, בה אותר על ידי הפועל חיפה. בין השניים התחילה מערכת יחסים יציבה של שלוש שנות משחק, בהן צבר הסנטר המגודל 1018 נקודות. לאסוף, שחיפש להתחדש בחייו, קיבל את ההצעה מקבוצת "העיר הגדולה", ועבר למכבי תל אביב. במדי האלופה, צבר 978 נקודות חוקיות, שנפרשו על שש שנות משחק.

בהמשך, עבר בצעד מתוקשר ביותר "לקבוצת האויב": הפועל תל אביב. לאחר כארבע עונות במדים האדומים, בהם צבר על שמו 463 נקודות, הציל לאסוף יחד עם עוד שני שחקנים, את הפועל חדרה מסיוטה הגדול ביותר של כל קבוצה: ירידת ליגה.

בקיץ שלאחר מכן גויס לשורות הפועל ירושלים, אך תוך שנה עזב את הספסל האדום-לבן, והכריז על פרישה למרות ההצעות השונות שהגיעו מקבוצות ברחבי הארץ. יש הטוענים, כי מעט לפני פטירתו של השחקן, חזר הגבוה לפילדלפיה ושיחק במרכזי הספורט השונים שבארץ.

תגובות