המדריך: איך בונים לעצמנו שרירים. חדר כושר. צילום: LocalFitness , ויקיפדיה.

המדריך: איך בונים לעצמנו שרירים

תמיד רציתם לפתח שרירים ולא ידעתם איך? אלון בן שחר, בעל שמגיע מתחום הכושר ופיתוח הגוף, מביא לנו את המדריך כיצד להתחיל לפתח שרירים בכמה צעדים פשוטים

כל אחד יכול לפתח שרירים, יש שרוצים לפתח שרירים בשביל "לוק" גברי ויש שרוצים להשתתף בתחרויות שונות ויש כאלה שרוצים להיות ספורטאים יותר. 

בניית השרירים היא תהליך אינדיבידואלי ומשתנה מאדם לאדם, היא תלויה בגנטיקה וביכולות הגוף. תלויה בכוח הרצון וההתמדה ובמשך הזמן בו משקיעים בחדר הכושר.

בני נוער יכולים להתחיל לפתח שרירים ורצוי שישלבו בין אימוני כוח ואימוני אירובי בחדר הכושר בפיקוח כמובן. היום, חוק הספורט מאפשר להתחיל לפתח שרירים בגיל מוקדם הרבה יותר בפיקוח ועם ציוד מתאים.

הוכח במחקרים שונים כי אימונים בחדר הכושר לא עוצרים את הצמיחה כמו שחשבו בעבר, אני טוען שאימון כושר לפיתוח הגוף בפיקוח אדם מקצועי בתחום, לא פוגעת בגדילה ובצמיחה של המתאמן.

אימון כוח מעלה את מסת גוף רזה ומוריד אחוזי שומן, לכן כאשר אנו מתאמנים כמובן אין צורך להתייחס למשקל הגוף שהרי, בניית השרירים מעלה את משקל הגוף.

תוספי מזון כמו חלבון טוב להגדלת השריר. זאת כמובן בפיקוח וניתן ע"י איש מקצוע. כי חלבון מי גבינה איזוליט הוא בעל ספיגה גבוה בגוף והוא בא עם ויטמנים ועוזר למתאמן.

אז איך מתחילים? הדבר החשוב ביותר הוא בניית מסגרת, הנה כמה שאלות שעולות לשרירן המתחיל:

כמה אימונים בשבוע? אימון כוח פעמיים בשבוע ועוד שלושה עד ארבעה אימונים אירובים.  לאחר תקופה של חודשיים לפחות, אפשר לעלות לשלושה אימוני כוח בשבוע עם תוכנית מתאימה וחלוקת השרירים לפי ימים בצורה מתונה ונכונה.

אילו מזונות כדאי לצרוך יותר? חשוב לצרוך את כל אבות המזון במידה נכונה. חשוב להקפיד על צריכת חלבונים מפני שהם עוזרים בניית שרירים ורקמות חדשות והחלפת רקמות פגועות. שימו לב, חשוב לא להגזים בחלבונים, כאמור- הכל במידה. 

חשוב לאכול גם פחמימות - אורז, כוסמת, תפוח אדמה, בטטה ועוד. אני גם ממליץ על שמן זית,  לדוגמה כף בסלט הירקות. חשוב מאוד לצרוך ירקות ופירות לצד שילוב של אגוזים ושקדים. תשתדלו לאכול כמה שפחות אוכל מעובד כמו פיצות, בוקרסים ודברי מאפה משמינים אחרים (זה עדיף לכולם כמובן, גם לאלה שלא מנפחים שרירים).

מה לאכול לפני האימון? חשוב לא לאכול שעתים וחצי לפני אימון ולפני אימון רצוי מזון שמורכב מפחמימה.

מה לאכול אחרי האימון? לאחר האימון אפשר לשתות אבקת חלבון פלוס פרי או ארוחה שמורכבת מחלבון ופחמימה כמו טונה, בתוך סלט ירקות עשיר וכף שמן זית פלוס שתי פרוסות לחם חי מחיטה מלאה.

כותב הכתבה הוא אלון בן שחר, מנהל חדר כושר ברשת "ספורטן", רשת מועדוני ספורט ונופש. בן שחר בעל תארים רבים בתחום פיתוח הגוף והכוח. 

תגובות