דעה: מייקל ג'ורדן, 50 שנה של אגדה מהלכת. משחק כדורסל. צילום: פייסבוק (אילוסטרציה)

דעה: מייקל ג'ורדן, 50 שנה של אגדה מהלכת

לכבוד יום הולדתו החמישים של מייקל ג'ורדן שחל אמש, כותב לנו בר מנור עורך החדשות של פרוגי, מעט על השחקן הגדול מכולם מייקל ג'ורדן, ולמה הוא כל כך הצליח

כשאני אומר לכם את המילה כדורסל, על מה אתם חושבים? ובכן לרוב, זה יהיה האיש האגדי שחגג אמש (א') את יום הולדתו החמישים - מייקל ג'ורדן.

השאלה שמעניינת רבים, היא למה דווקא ג'ורדן נחשב לסמל של עולם הכדורסל? התשובה פשוטה: ג'ורדן, הוא "הפארפקט מאצ'" בין שחקן בעל מוסר, שחקן שנותן את "השואו" ושחקן שיודע לאזן אותו, עם מחשבה חכמה ובניית טקטיקת משחק טובה.

ג'ורדן, זכור לרבים בתור שחקן צעיר מטורף, בשנות ה-80-90.
שחקן צעיר, "שהעז" להגיע מקו הקשת של השלשה, ועד לטבעת בספרינט מטורף, לקבל ריבואנד שעליו התחרו עוד חמישה שחקנים בגובה שני מטר בממוצע, ועוד להטביע את זה בסופר-קלאסיות לא רגילה. 


השילוב הזה בין המראה על הפרקט, המשחק החכם, לבין ניצול ההזדמנות ועם כל זאת, שמירה על ערבוב של השחקנים השונים בסגל. זהו התיאור שמציג את ילד יום ההולדת שלנו.

פעם אמר ג'ורדן: "כדי להצליח - אתה חייב להיות אנוכי, אחרת לא תצליח. אך כשהגעת לפסגה, או אז אתה חייב להיות שם בשביל כולם. היה נגיש, הישאר בקשר ואל תבודד את עצמך". קלאסיק ג'ורדן.



ג'ורדן, לא רק שם ומותג נעליים יוקרתי ונחשק, אלא גם "נער פלא" שכאשר התבגר טען את אחד מהציטוטים הידועים והטובים ביותר שיש לעולם הספורט להציג: "החטאתי מעל 9000 זריקות בקריירה שלי. הפסדתי כמעט 300 משחקים. בעשרים ושש הזדמנויות סמכו עלי לקחת את הזריקה המכרעת במשחק - ופספסתי. נכשלתי שוב ושוב ושוב בחיי, וזו בדיוק הסיבה להצלחתי".

ג'ורדן, האנושי ועם זאת האגרסיבי, הטקטיקן מספר אחד, ובניגוד לכך גם אחד שיודע לבצע פעולות על המקום. השחקן עם הלב והמוח, שפשוט נועדו לפגוש את הפרקט ואת הטבעת הכתומה. 

אתר פרוגי מאחל יום הולדת שמח.

תגובות