אין שערים במגרשי הכדורגל בדרום תל אביב. אין שערים בדרום תל אביב. צילום: אבי כהן

אין שערים במגרשי הכדורגל בדרום תל אביב

שישה חודשים עברו מאז מותו של נער בן 15 שנהרג כתוצאה מהתמוטטות עמוד כדור סל. בעקבות המקרה נעקרו שערי הכדורגל שהתגלו כלא תקניים ולא חזרו. תחקיר מיוחד

שישה חודשים עברו מאז האסון בבית הספר "אביב" בצפון תל אביב במהלכו נער בן 15 נהרג כתוצאה מהתמוטטות של עמוד כדורסל על ראשו. לאחר בדיקה קפדנית נמצא כי מרבית השערים בדרום העיר תל אביב אינם עומדים בתקן הבטיחותי מה שהוביל במהרה לעקירת השערים.

עקירת השערים בבתי הספר, גרמה לעקירת תרבות הכדורגל בימי שבת, ובכלל, בשאר ימות השבוע, לא כל שכן, גם עמודי הסלים הוצאו ממקומם. הילדים הצעירים יותר, מצאו אלטרנטיבה זולה והציבו פחים של העירייה בתור קורות ויצרו איתם שערים.

החבר'ה הבוגרים לעומת זאת, נטשו את מגרשי הכדורגל בדרום העיר וכבר לא יכולים לקיים משחקי כדורגל או סתם משחקי סטנגה להנאתם. למיטב ידיעתנו, העירייה הספיקה לתחום שערים ועמודי כדורסל בתיכון ראשית בדרום ת"א, אך טרם הספיקה לתחום שערים ועמודי כדורסל בגן התקווה, בבית הספר "הירדן" וגם בבית הספר "הגליל".

ההודעה לציבור בנושא.
ההודעה לציבור בנושא, שישה חודשים חלפו.
צילום: אבי כהן.

ומה חושבים על כך תושבי השכונה הצעירים? יצאנו לשטח כדי לבדוק

אביתר, נער בן 15, שמרבה לשחק בסופי השבוע בבית הספר הירדן: "לדעתי זה חמור שמהתחלה לא בדקו את הסלים והשערים כראוי, אם מחליטים להוציא את הסלים ואת השערים מהמגרשים, צריכים לעשות זאת יותר מהר ולא למרוח את זה. שכונה בלי כדורגל זה משהו אחר".

טל, שמיניסט המתגורר בדרום תל אביב סיפר כי בינתיים, ילדים בגיל יסודי וחטיבת ביניים מרבים לשחק ברחוק תוך כדי שהם מסכנים את עצמם. יהודה, שנמצא על תקן הבוגר וכבר מזמן סיים לימודיו בתיכון, טען כי, "כשיש מתקנים טובים אז יבואו יותר חבר'ה צעירים להעביר את הזמן במגרשים מאשר ברחובות ובפשע".

בינתיים משחקים עם פחים.
בינתיים משחקים עם פחים.
צילום: אבי כהן.

עיריית תל אביב: "מתבצעת כעת התקנה הדרגתית של סלים בעיר"

מעיריית תל אביב נמסר בתגובה: "לאור אישור מכון התקנים לדגם הסל הייחודי שבחרה העירייה, ומשנמצא ספק מתאים להתקנת הסלים החדשים, החלה העירייה בהתקנה הדרגתית של הסלים במתקני הספורט בעיר. לאחר בדיקות קפדניות שערכה העירייה וחיפוש אחר ספק ראוי לביצוע עבודות אספקה והתקנת מתקני הספורט, החלו עבודות התקנת הסלים בכל רחבי העיר".

העירייה הוסיפה ואמרה: "בכלל זאת יותקנו עמודי סל, שערי קט רגל וכדור יד, במגרשי בתי הספר, בספורטק (פארק גני יהושע, פארק מנחם בגין), במגרשים הנמצאים במרחב הציבורי ובמתקני אגף קהילה, נוער וספורט. העבודות כוללות חפירות, יציקת בטון, והתקנת הסלים".

"מתקני ומגרשי הספורט ייפתחו לשימוש רק לאחר בדיקת מכון התקנים (על פי תקן ישראלי 5515). לבקשת העירייה, מעמיד הספק לטובת עניין זה 5 צוותים לביצוע התקנת הסלים, וייערך להשלמת 20 מגרשים בשבוע". העירייה סיכמה: "העירייה תעשה כל שביכולתה לפתוח את כל מתקני הספורט בעיר בהקדם, ולאפשר לתושבים ליהנות ממתקני ספורט חדישים ובטיחותיים".

תגובות