האם ישראל ערוכה לקראת יורו 2013?. מנהל הטורניר מטעם ההתאחדות: רונן הרשקו ומנהל הטורניר מטעם אופ"א: פיטר נורדסטרום במהלך סיור באצטדיון המושבה. צילום: אתר ההתאחדות לכדורגל

האם ישראל ערוכה לקראת יורו 2013?

משלחת אופ"א בדקה את המוכנות של ישראל לאירוח טורניר אליפות אירופה לנבחרות צעירות בקיץ הקרוב. חשש שאצטדיון טדי שצפוי לארח את הגמר, לא יהיה מוכן בזמן

במהלך השבוע האחרון התקיים ביקור מקיף של משלחת אופ"א לבדיקת מוכנות אירוח טורניר אליפות אירופה לנבחרות צעירות (יורו 2013) בקיץ הקרוב בישראל. החשש הוא שאצטדיון טדי לא יהיה מוכן בזמן.

משלחת של כעשרים אנשי צוות הגיעה לישראל, בראשותו של מנהל הטורניר מטעם אופ"א, פיטר נורדסטרום ויחד עם מנהל הטורניר, רונן הרשקו וראשי האגפים השונים מטעם הועדה המארגנת המקומית, בעלי התפקידים ברשויות המקומיות המארחות ונציגים בכירים ממשטרת ישראל סיירו באצטדיונים, במלונות ובמרכזי האימונים על מנת לבחון את רמת המוכנות והתפעול של כל האמצעים בהם ישתמשו לטובת הפעילויות והמשחקים באליפות.

במהלך הסיור נבדקו כל האצטדיונים המיועדים לארח את הטורניר, החל מנתניה שבו יתקיים משחק הפתיחה ב-5 ביוני, שני משחקי השלב המוקדם וחצי גמר, דרך המושבה בפ"ת בו יתקיימו שלושה משחקים מהשלב המוקדם וחצי גמר נוסף,  בלומפילד, בו יתקיימו שלושה משחקי השלב המוקדם וטדי, בו יתקיימו שלושה משחקים מהשלב המוקדם ומשחק הגמר ב-18 ביוני. 

הלוגו הרשמי של הטורניר.
הלוגו הרשמי של הטורניר.

במהלך הביקור נבדקו האצטדיונים גם ברמת הנראות והמיתוג, הפעילויות השיווקיות, תאום המערכות השונות למכירת כרטיסים ומוכנות המערכות הרפואית בכל אחד מהאצטדיונים – תחת הסטנדרטים של אופ"א. 

הבעיה העיקרית שעלתה מהביקור היא חשש שאצטדיון טדי, שצפוי לארח את משחק הגמר לא יהיה מוכן בזמן. ההתאחדות לכדורגל סבורה שהאצטדיון יהיה מוכן בזמן.

אצטדיון טדי. יהיה מוכן בזמן?
אצטדיון טדי. יהיה מוכן בזמן?
צילום: Little Savage.

את סיום הביקור תציין המשלחת המשותפת של אנשי אופ"א והועדה המארגנת מההתאחדות, עם השתתפות באירועי מרתון ירושלים – שהינה כידוע אחת הערים המארחות של הטורניר.

מנהל הטורניר, רונן הרשקו ירוץ את המרתון המלא בעוד שאר חברי הצוות ישתתפו במקצים השונים יחד, תחת קבוצה אחת של יורו 2013. לאחר סיום הריצה ישתתפו כל חברי המשלחת בתערוכת ה EXPO בה יוקם אוהל של האליפות לטובת קידום הטורניר.

מנהל הטורניר, רונן הרשקו: "היה ביקור מקיף וממצה. אנשי אופ"א הביעו שביעות רצון מרמת המוכנות הכללית שלנו לקראת הטורניר. לעניין אירוח המשחקים בטדי, לרבות אירוח משחק הגמר – אכן המצב הקיים כיום לא עמד בציפיות מבחינת לוחות הזמנים אל מול התקדמות הבנייה אך, קיבלנו הבטחה גורפת מכל הגורמים האחראים כי אצטדיון טדי יהיה מוכן בזמן ואנו בטוחים כי כך יהיה".

הרשקו סיפר כי "הסיור שהתקיים הינו האחרון ולמעשה בפעם הבאה שכל המשלחת הזו תגיע לכאן – זה יהיה לטובת הטורניר עצמו".

תגובות