היזהרו: הפוואר גירלז בג'ודו לפנייך. הפאוור גירלז. צילום: בית הספר לג'ודו סמוראי - דו

היזהרו: הפוואר גירלז בג'ודו לפנייך

25 בנות בחליפות ג'ודו תואמות, עומדות באולם עמוס מזרנים ומתחילות קרב, כך נראה חוג הג'ודו החינמי לבנות בלבד בהדרכת אליס שלזינגר הג'ודוקא האולימפית

בית הספר לג'ודו סמוראי / דו של אגודת הספורט "עצמה" מצא דרך חדשה לחבר בנות לתחום - חוג ג'ודו בחינם בהדרכת מיטב הג'ודאיות הישראליות. ההרשמה נפתחה במועדון סמוראי - דו של פבל מוסין בראשון לציון בפני בנות בלבד החל מגיל עשר.

את החוג הקימו אליס שלזינגר בת 25 (שעל צווארה עונדת כבר מדליות על ניצחון בתחרויות עולמיות, והשתתפות בשתי אולמפיאדיות), עמרי קניון בת 22 (גם היא בעלת תארים מכובדים, ביניהם סגנית אלופת אירופה לג'ודו לשנת 2011) ורותם שור בת ה-20 (מתחרה ג'ודאית צעירה, בעלת תואר אלופת ישראל ומתחרה אולמיפית).

"תמיד הייתי הבת היחידה בשיעורי הג'ודו. היה קטע כזה של בנים נגד בנות, במטרה לשבור אותי מנטאלית. אבל אני הייתי חזקה, אולי זו הסיבה שאין הרבה ילדות בתחום", מהמקום הזה צמח לאליס שלזינגר הרעיון להקים חוג לבנות בלבד.

בנות אינן ששות להירשם לחוגי ג'ודו כיוון שאלו נתפסים אצל בנות כחוג "לבנים". הייתה נסיגה דרמתית של בנות מתחום הג'ודו, ההורים לא מהרו לרשום את הבנות לחוג בגלל אילוצים כלכלים לפעמים, והרעיון להעניק לבנות חוג למשך שנה שלמה בחינם פתר את הבעיה.

הבעיה נפתרה.
על זירת הג'ודו. 
צילום: בית הספר לג'ודו סמוראי דו.

"המחשבה הייתה שאם תהיה קבוצה רק של בנות יהיה להן יותר קל להישאר ולהתמיד בג'ודו. תמיד היה לי חלום לאמן קבוצת בנות", שלזינגר ממשיכה ואומרת: "ליצור כוח נשי בתחום ולכן גם שם הקבוצה הוא פאוור גירלז,יש לנו כוח כקבוצה. מלבד ההתמודדות שלנו כמאמנות שצריכות ליצור סביבת למידה, אנחנו יוצרות גם קבוצה חברתית, הבנות נמצאות בשלב מאוד רגיש בחיים שלהן, גיל ההתבגרות".

שלזינגר מסבירה: "כשאנחנו היינו בגיל הזה והתחילו לקרות שינויים פזיולוגיים לא תמיד היה לנו למי לפנות, היינו מתביישות אם הבטן היתה כואבת בגלל המחזור. גם הבנות בחוג נתקלות באותן בעיות שאנחנו נתקלות - רק שההבדל הוא שלהן יש אותנו המאמנות, שחווינו את אותן בעיות, יש תחושה נעימה לבנות שיש להן מאמנות שיכולות להזדהות עמן ולסייע".

"יצרנו קבוצה חברתית שתומכת בהן, פתחנו את הנושא, הסרנו את הטאבו, גרמנו להן להבין שאם כואבת הבטן בגלל המחזור, לא צריך להתרגש מזה, את לא חולה, את יכולה להמשיך את שיגרת היום שלך".

שלזינגר:
שלזינגר: "הן מתאמנות בתחושה נעימה"
צילום: פייסבוק.

המאמנות בנו תוכנית מיוחדת לחוג שכוללת קודם כל משמעת עצמית מאוד גבוהה. "אמנם החוג בחינם אבל הבהרנו לבנות כבר מהשיעור הראשון מי שנמצאת בחוג חייבת להיות רצינית לגביו. אם אנחנו נותנות את הלב ואת הנשמה גם הן צריכות. וזה מצליח - הן מגיעות בנוכחות מלאה, עומדות בלוח זמנים, יש להן נחישות, לא מוותרות, הן קשוחות ומגלות אחריות", מספרת אליס בגאווה.

קל זה לא היה, רוב הבנות לא ידעו בהתחלה לעשות אפילו דברים בסיסיים בג'ודו כמו גלגול קדימה, הן היו צריכות להתחיל ללמד אותן דברים מאוד ראשוניים ובסיסיים, ללחוץ עליהם להתאמץ יותר להשקיע.

חלק מהתוכנית הוא לנסוע פעם בחודשיים נוסעות הבנות לוויינגט, למפגש "אתנה" לקידום נשים בספורט בישראל, שם מתקיימים בין היתר מבחן חגורות. יש ימי מפגש עם ההורים בו מתקיים טקס הענקת חגורות. ערך מוסף יהיה גם כן, נסיעה למוזיאון האולימפי בהדר יוסף בתל אביב סיור תיירותי ברחבי ראשון לציון ועוד.

ההתחלה הייתה לא פשוטה.
ההתחלה הייתה לא פשוטה.
צילום: בית הספר לג'ודו סמוראי דו.

פבל מנהל בית הספר לג'ודו של אגודת עצמה אמר כי, "הרעיון שהחוג יהיה בחינם לבנות-תפס. כעת יש לנו קבוצה של 25 בנות צעירות שנהנות מכל רגע, וכל מה שמנע מהן להירשם לחוג היה הרתיעה מהחוג שהוגדר "לבנים בלבד".

צוות בית הספר המום מההענות של הבנות, מההתקדמות שלהן, יש לא מעט בנות עם פוטנציאל להגיע לרמה אולימפית עם התמדה והכוונה. לקבוצה יש עתיד מאוד ורוד וכיוון התפתחותי מאוד רחב, אם רק תמשיך להתקיים, ולא בטוח שעוד שנה יהיה סבסוד לחוג בחינם.

הצוות היה המום מההענות של הבנות.
הצוות היה המום מההענות וההתקדמות של הבנות.
צילום: בית הספר לג'ודו סמוראי דו.

כעת ההתמקדות היא בלקרב את הבנות לג'ודו וללמד אותן לאהוב אותו. כאן נכנס החלק של גאוות יחידה - סממן ה"פוואר גירלז" הוא הלוגו המבריק שהמציאו צוות החוג - סמל של ילדונת עם קוקיות כחולות בחליפת ג'ודו. כל אחת מבאות החוג קיבלה חליפה ללא תשלום, שנתפרה במיוחד עבור החוג בחו"ל, עם לוגו החוג המיוחד וסמל המועדון.

הלוגו המיוחד של ה
הלוגו המיוחד של ה"פאוור גירלז".
צילום: בית הספר לג'ודו סמוראי דו.

כעת כל שנותר לבנות הוא להמשיך להתאמן, ולתת לבנים סיבה טובה להתחיל לפחד.

תגובות