מיוחד: גיבוריה האלמוניים של מנצ'סטר יונייטד. מנצ'סטר יונייטד. צילום: פייסבוק

מיוחד: גיבוריה האלמוניים של מנצ'סטר יונייטד

מנצ'סטר יונייטד שמובילה את הליגה האנגלית בבטחה נהנית גם מיכולת גבוהה של שחקנים אפרוריים יותר. עדין גלאס בכתבה מיוחדת על האנשים שמאחורי הקלעים

הם השחקנים שפועלים מאחורי הקלעים של אחת מהקבוצות הגדולות בעולם. הכוכבים השקטים, אלו שנמנעים מאור הזרקורים ועושים את העבודה שלהם בצורה הטובה ביותר. אלו הם ריו פרדיננד, מייקל קאריק ורפאל דה סילבה, שחקניה של מנצ'סטר יונייטד.

נתחיל עם המבוגר ביותר, ריו פרדיננד. פרדיננד התחיל את הקריירה שלו בווסטהאם בשנת 1996, ולאחר תקופה בת שנתיים בלידס, הוא עבר למנצ'סטר יונייטד בשנת 2002.מחירו היווה שיא לשחקן בריטי בזמנו, עם תשלום של כ-30 מיליון ליש"ט.

פרדיננד קיבל במהרה את המקום בהרכב והיה חלק חשוב במאבקי הקבוצה במפעלים השונים לאורך השנים. היום הוא כבר בן 34, הוא אמנם איבד חלק מהיכולת שלו, אך היתרון שלו על פני בלמים אחרים הוא הניסיון.

פרדיננד איטי יותר מבעבר אך הוא מפצה על כך בעזרת עמידה נכונה וראיית משחק מצוינת. לפעמים הוא אפילו פורץ עם הכדור למרכז המגרש ומחפש שחקן פנוי כמו הבישול לרוני במשחק נגד רדינג בליגה האנגלית, או מחפש שחקנים בעזרת כדורים ארוכים מדויקים. שחקן שנותן את כל כולו לקבוצה ואינו נותן לביקורת עליו להפריע לו, שחקן שמתחייב לעקרונות שלו. לצד וידיץ' במרכז ההגנה, יש על מי לסמוך.

רדיו פרדיננד.
רדיו פרדיננד.
צילום: פייסבוק.

מייקל קאריק כיום בן 31, גדל גם כן בווסטהאם. אך בשונה מפרדיננד, הוא שיחק בטוטנהאם למשך שנתיים טרם מעברו ליונייטד ב-2006. הוא הפך מהר מאוד לבורג מרכזי בקישור של הקבוצה, ואין עונה שהוא משחק פחות מ-40 משחקים לפחות.

אולי השחקן הכי אנדרייטד באנגליה, שחקן כה יציב שממעט לטעות. אחוזי המסירה המדהימים, השקט המופלא והביטחון המופתי יוצרים סביבה שבה השחקנים שיחד איתו יכולים לשחק ברמה הטובה ביותר שלהם. שחקן שנראה אפור, אך הוא עושה כל כך הרבה מאחורי הקלעים כך שאף אחד לא מרגיש.

אם זה לפתוח אפשרות מסירה לשחקן הגנה שקיבל את הכדור, חילוץ נקי של הכדור משחקני היריבה, מסירה מדויקת לאורך 40-50 מטרים או מסירת עומק נפלאה היוצרת מצב לחלוץ. שחקן אדיר שסוף סוף זוכה להכרה בינלאומית. לא סתם האוהדים של יונייטד שרים "זה קאריק אתם יודעים, קשה להאמין שזה לא סקולס!"

מייקל קאריק.
מייקל קאריק.
צילום: פייסבוק.

אחרון חביב הוא המגן הברזילאי הצעיר רפאל דה סילבה. רפאל ואחיו התאום פאביו הגיעו ליונייטד ב-2008 בני 18. בעונה הנוכחית פאביו מושאל ל-ק.פ.ר ורפאל רושם את העונה הטובה ביותר שלו. שלושה שערים יש לרפאל העונה ועוד אינספור יצירת מצבים.

המגן שמשחק באגף ימני משתף פעולה עם ולנסיה או נאני, מבצע עקיפות ומרים כדורים לרחבה. רפאל ספג לאחרונה הרבה ביקורת על משחקו ההגנתי הפושר והתיקולים המסוכנים שלו, אך בעונה הזאת הוא שיפר הכל בצורה אדירה וקבע את עצמו כעדיפות הראשונה בעמדה שלו בקבוצה. הוא רשם כבר שתי הופעות במדי נבחרת ברזיל הבוגרת, וזו רק שאלה של זמן עד שיקבל גם שם את העמדה הזאת בקביעות. נראה שרפאל מתקדם בצעדי ענק אל עבר המטרה – המגן הימני הטוב בעולם.  

רפאל דה סילבה.
רפאל דה סילבה.
צילום: פייסבוק.
תגובות