אירופה: סיכום מוקדמות מונדיאל 2014 . קרואטיה חוגגת. תגיע לברזיל? צילום: פייסבוק

אירופה: סיכום מוקדמות מונדיאל 2014

שישה מחזורים חלפו מאז פתיחת מוקדמות מונדיאל 2014 באירופה. מי חגגה? מי לא תהיה במונדיאל ואילו נבחרות הפתיעו? כל הפרטים בפנים

לאחר שישה מחזורים (לרוב) עוד אין לנו נבחרת שעולה באופן בטוח, אך יש לנו נבחרת אחת שלא תהיה בוודאות במונדיאל ברזיל 2014. מה שיש לנו זה כמה נבחרות נמצאות עם רגל וחצי במונדיאל, בית ישראלי מותח ובית אחר צמוד ביותר. הנה הסיכום:

בית א':

בלגיה וקרואטיה ניצחו באמצע השבוע ושתיהן עם 16 נקודות כרגע, במרחק תשע נקודות מסרביה במקום השלישי. העובדה ששתי הנבחרות האלה מובילות יחד בפער כזה אומר שהנבחרת האחרונה בבית – זוהי סקוטלנד, היא הנבחרת הראשונה שאבד לה סיכוי לעלות למונדיאל. במרחק 14 נקודות מהמקומות הראשונים כשיש 12 אפשריות, סקוטלנד כבר מסיימת את דרכה.

 

צפו בקרואטיה מנצחת את ווילס 2-1.

 

בית ב':

בית זה צמוד יותר, כאשר איטליה מוליכה עם 13 נקודות לעומת בולגריה במקום השני, עם שלוש נקודות פחות אך עם משחק עודף. מלטה האחרונה בלי נקודה אחת עד עכשיו כאשר הבקיעה רק שער אחד בחמישה משחקים וספגה 14.

מלטה - הקהל בא, הניצחונות לא ממש.
מלטה - הקהל בא, הניצחונות - לא ממש.
צילום: פייסבוק.

בית ג':

גרמניה מוליכה עם 16 נקודות כשהיא מבקיעה הכי הרבה שערים עד כה – 22 בסך הכל. במקומות 2-4 נמצאות אוסטריה, שבדיה ואירלנד, כולן עם שמונה נקודות. קזחסטן עם נקודה אחת ואיי פארו עם אפס, אך היא שיחקה רק ארבעה משחקים עד עכשיו.

בית ד':

הולנד עדיין מושלמת עם שישה ניצחונות מתוך שישה משחקים, כאשר הונגריה ורומניה נרבקות על המקום השני, עם 11 ו-10 נקודות בהתאמה. אנדורה אחרונה עם אפס נקודות משישה משחקים.

צפו בניצחון האחרון של נבחרת הולנ

בית ה':

הבית הצמוד ביותר עד כה; אין נבחרת פייבוריטית בולטת בבית הזה, ושווייץ מובילה עם 11 נקודות. אחריה אלבניה ואיסלנד עם תשע נקודות ונורבגיה עם שבע. ארבע נקודות מפרידות בין הראשונה לרביעית אז הכל יכול לקרות כאשר נותרו בבית הזה חמישה משחקים לכל נבחרת.

בית ו':

הבית של ישראל. רוסיה מוליכה עם 12 נקודות אך יש לה שני משחקים פחות מישראל השניה ופורטוגל השלישית עם 11 נקודות כל אחת. נבחרת ישראל עוקפת את פורטוגל הודות ליחס שערים עדיף, אך לפורטוגל לוח משחקים נוח יותר על הנייר למשחקים הבאים.

פורטוגל, רק במקום השלישי בבית ו'.
פורטוגל, רק במקום השלישי בבית ו'.
צילום: פייסבוק.

בית ז':

בוסניה מובליה עם 13 נקודות על פני יוון עם עשר וסלובקיה עם שמונה. בוסניה המבקיעה הרביעית בטיבה במוקדמות עם 18 שערים בחמישה משחקים בלבד.

בית ח':

מונטנגרו מובילה את הבית הזה ביתרון שתי נקודות על פני אנגליה ומוכיחה שיש לה מה להציע בכדורגל שלה. סן מרינו הפסידה את ששת משחקיה בלי להבקיע ולו שער אחד וספגה 29 שערים! מאזן השערים הגרוע ביותר בטורניר המוקדמות הזה.

אנגליה מול מונטנגרו במאבק על המקום הראשון.
אנגליה מול מונטנגרו במאבק על המקום הראשון.
צילום: פייסבוק.

בית ט':

הבית הקטן מכולם עם חמש נבחרות בלבד. ספרד וצרפת נאבקות אחת בשניה, וספרד מובילה בפער של נקודה אחת כרגע עם שמונה שערי זכות בלבד בחמישה משחקים. גאורגיה עם ארבע נקודות, בלארוס עם שלוש ופינלנד עם שתיים מסיימות את הרשימה.

פדרגו חוגג את שער הניצחון מול צרפת.
פדרגו חוגג את שער הניצחון מול צרפת.
צילום: פייסבוק.

 

תגובות