שמיר: "מחזיקים בכדורסל כבן ערובה". דן שמיר. צילום: לירון מולדובן, מנהלת הליגה.

שמיר: "מחזיקים בכדורסל כבן ערובה"

השביתה לא יורדת מהפרק: הערב נערך כנס תמיכה במנהלת בביתו של עודד קטש. בין הנוכחים: פיני גרשון, דן שמיר, דני פרנקו ודני פדרמן. מוטי דניאל: "הדרך שלהם ביריונית"

כנס תמיכה במנהלת הליגה נערך הערב בביתו של עודד קטש. בכנס השתתפו כ-30 אנשי כדורסל: מאמנים, מנהלי קבוצות, יושבי ראש, נותני חסות של קבוצות הליגה ומספר בעלי קבוצות.
 
הכנס התקיים בתגובה על שביתת ארגון השחקנים שעלולה לגרום לסיום הליגה. היוזמה לכנס הגיעה מכיוונו של עמית גל שאמר:  "אנחנו למעלה מעשרים שנה פה, וגידלנו עשרות שחקנים, אסור לתת לכמה שחקנים מיליטנטיים להרוס לנו את הכדורסל שלנו,  אם חותכים לי את היד לא יוצא דם יוצא שחקן ישראלי".
 
גל הוסיף ואמר: "מישהו צריך לקבל החלטה ולרדת מהעץ. הם לוקחים את כל המערכת הזאת ומטביעים אותה כמו הטיטאניק בעומק כזה ששום סולם לא יצליח להרים את הספינה הזאת. וזה חבל כי הם פוגעים בעצמם ובענף. אני קורא להם לסיים את זה"
 
עודד קטש שאירח את הכנס בביתו אמר: "זה יהיה הישג לארגון השחקנים אם בסופו של דבר יהיה חוק רוסי עם חמישה זרים.  צריך לקחת בחשבון שכיום כשנפצע שחקן ישראלי בקבוצה, אין מי שיחליף אותו. אין שחקן שמגיע לו ולא משחק" 
 
מאמן הפועל חולון, דן שמיר: "הדרך שארגון השחקנים הלך אליה היא קטסטרופלית. להחזיק את הכדורסל כבן ערובה היא טעות גדולה, שתהרוג את הכדורסל הישראלי כאילו כדי לטפל בחולי שהשחקנים חושבים שהוא קיים. כולם צריכים לומר שחוזרים לשחק עד סוף העונה ותוך כדי לדבר על התנאים".
 
שמיר המשיך ואמר: "זה לא יכול להימשך לעוד הרבה זמן, מושכים את זה הרבה. אם לא יגיעו להסכמות לא יהיה מנוס מסגירת הליגה ואם זה יקרה זו תהיה מכה קשה לכדורסל. אם הליגה לא תחזור זה יהיה פשע של ניר אלון וכל השחקנים שמעורבים ושותפים בדבר הזה".
 
גם שחקן העבר ברק פלג המשמש כעוזר מאמןב גלבוע/גליל נכח באירוע והביע את דעתו בנושא: "הייתי בצד של השחקנים עד לפני יומיים, והיום אני חושב שהפתרון המושלם הוא חוק רוסי עם חמישה שחקנים. "
 
מוטי דניאל, מנכ"ל הפועל חולון, הסביר כי למרות שהמטרה עצמה טובה, הדרך לא נכונה:  "אני ב DNA שחקן וגם אם אני מסכים עם חלק מהדברים שלהם, הדרך שלהם ביריונית, זה קו פרשת מים שאסור לחצות. 
 
דורון הרציקוביץ', בעלי הפועל אילת התייחס לנושא שבעקבות השביתה השחקנים מפרים חוזה: "אני עומד בהסכמים שלי מול השחקנים ומצפים שגם הם יעמדו בשלהם"

דני פרנקו, מאמן ברק נתניה הוסיף לדברים שנאמרו כשאמר: "יש הרבה ראשים בצד השני שכל אחד לוקח לצד אחר, אין קיצורי דרך יש חלק מהשחקנים שלא מספיק טובים ומנסים לדחוף שיהיה להם מקום".
דני פרנקו:
דני פרנקו: "חלק מהשחקנים שלא מספיק טובים מנסים לדחוף שיהיה להם מקום"
צילום: מנהלת הליגה.
פיני גרשון ודני פדרמן סיכמו למעשה את כל הדברים. גרשון אמר:  "הזדמנות לוקחים. אין שחקן שקיבל הזדמנות ולקח אותה, ולא ימשיך לשחק. אני רוצה לראות אותם לא מופיעים. הם תחת חוזה ולא יכולים לשבות. ואם זה יקרה, נודיע שהליגה הסתיימה ואני רוצה לראות מישהו שלא בא לחתום. אני אומר ללכת לצד הקיצוני, נסיים את הליגה בשבת ואז כשהם לא יקבלו שכר - אני רוצה לראות אותם לא חותמים".
 
דני פדרמן המשמש כמנכ"ל במכבי תל אביב אמר: "ארגון השחקנים, לא באמת מעניין אותו השחקן הישראלי".
 
תגובות