משחקי המחזור ה-22 נדחו בשל השביתה. גל מקל. צילום: מנהלת הליגה

משחקי המחזור ה-22 נדחו בשל השביתה

במהלך היום בוטלו כל משחקי המחזור בעקבות אי הופעת השחקנים הישראלים להסעות או שליחת מסר כי הם אינם מתכוונים להגיע למשחק. הליגה תיסגר?

משחקי המחזור ה-22 שהיו אמורים להתקיים כיום לא נערכו לאחר שהשחקנים הישראלים לא הופיעו למשחקים. 

ב-17:55, מנהלת הליגה הודיעה כי המשחקים בין הפועל אילת להפועל ירושלים, בין מכבי חיפה לראשון לציון ובין גלבוע גליל לאליצור אשקלון נדחו, בשל אי יציאת הקבוצות האורחות למשחקים.

כ-20 דקות לאחר מכן, בוטל משחק נוסף בין הפועל חולון לברק נתניה. אמנם יהוא אורלנד ואלירן גואטה התייצבו עם ארבעת הזרים של נתניה בנקודת האיסוף למשחק, אך בשל אי התייצבותם של השחקנים הישראלים השובתים הוחלט לבטל את המשחק. 

חצי שעה חלפה ומשחק נוסף בוטל: שחקני מכבי תל אביב יצאו בסגל מלא למשחק בהרצליה אך בשל אי התייצבותם של הישראלים השובתים של בני הרצליה המשחק בוטל. 

ב/19:15, שעה ועשרים מאז ביטול המשחק הראשון, הודיעה המנהלת על ביטול המשחק האחרון שעדיין לא בוטל / המשחק בין הפועל תל אביב למכבי אשדוד. שחקני מכבי אשדוד, גוני יזרעאלי, זאק גורדון, דביר ישראל, ברק חדד וארבעת הזרים הגיעו למשחק בבית מכבי בראשון לציון, אליו הגיעו גם הזרים של הפועל ת"א, אך בשל אי ההתייצבות של הישראלים של הפועל תל-אביב, בוטל המשחק. 

כבר אתמול הודיעה הנהלת האדומים לקהל שלא להגיע למשחק: "הנהלת הקבוצה קיבלה מסר מהשחקנים הישראלים שאומר כי אינם מתכוונים להופיע למשחק הכדורסל שצפוי להיערך מחר בערב בראשון לציון (מוצ"ש, 20:30). מאחר שספורט בכלל, והפועל תל אביב בפרט, קיימים ומשוחקים עבור הקהל – אנו רואים לנכון להודיע כבר עכשיו לקהל אוהדינו שלא להגיע למשחק".

על השביתה הפועל תל אביב מסרה: "אנו מכירים בזכותם של השחקנים לשבות, יחד עם זאת, אנו קוראים לכל הצדדים לחזור במהרה לשולחן המשא ומתן ולהגיע לפתרון לטובת הכדורסל הישראלי וציבור האוהדים".

מוקדם יותר היום, פנו יו"ר המנהלת שמואל פרנקל, בעלי גלבוע/גליל חיים אוחיון ועו"ד שמעון מזרחי, בצורה ישירה לדורון הרציקוביץ', בעלי הפועל פתאל אילת, שאיים לסגור את הקבוצה. פניה זו היא על דעת כל חברי המנהלת.

"אנו מבקשים מדורון הרצקוביץ', להימנע מכל פעולה בלתי הפיכה ולהמתין עם הודעה חד צדדית על פירוק הקבוצה עד לאחר ישיבת הדירקטוריון ביום ג' הקרוב,  על מנת שיושבי הראש יקחו החלטה מסודרת כאשר גם סיום הליגה על הפרק.  תרומתך הרבה לכדורסל הישראלי חשובה לכולם ואנו מקווים שתישאר איתנו בכדורסל עוד שנים רבות. אנחנו קוראים מכאן לכדורסלנים הישראלים להתעשת ולהימנע מפעולות בלתי הפיכות"

 

 

תגובות