צפו: הגרלת ליגת האלופות זויפה?. הגרלת רבע גמר ליגת האלופות. צילום: פייסבוק

צפו: הגרלת ליגת האלופות זויפה?

אצבעות מואשמות מופנות לאחרונה כלפיי אופ"א בנוגע לרמאות במהלך ההגרלות של ליגת האלופות. הטלוויזיה הטורקית: יכול להיות שאופ"א שמה צ'יפ רוטט על הכדורים

בשנים האחרונות עולות טענות כלפיי אופ"א בנוגע להגרלות שזו מבצעת לטורנירים השונים באחריותה, וביניהן ליגת האלופות.

ערוץ טורקי ערך ניסוי במהלך ניסה לשחזר את הגרלת רבע גמר האלופות והתוצאות מפתיעות.

שופט טורקי לשעבר שיחזר את הגרלת רבע גמר ליגת האלופות בניסוי קטן באולפן הטלוויזיה של ערוץ ספורט טורקי, והתוצאות היו מפתיעות – ההגרלה הלכה בדיוק באותה צורה של ההגרלה האמיתית, ללא שינוי בסדר המשחקים ואפילו לא במשחקי בית וחוץ.

איך הם עשו את זה? הם התקינו בכדורי ההגרלה רכיב קטן שלא ניתן לשים לב אליו, והרכיב הזה רוטט מעט בזמן שבוחרים כדור וכך שולפים את הקבוצה ה"מתאימה" להגרלה.

דבר זה פשוט כל כך וקל לביצוע כפי שהמחישו בשידור ההגרלה המזויפת, כך שניתן לבנות טיעונים לגבי רמת הכשרות של הגרלות אופ"א. מה האינטרס של אופ"א לעשות הגרלה שכזאת שמפגישה את ברצלונה ופ.ס.ז' שאלתם? ובכן, התשובה היא שהאינטרס הוא שהקבוצות הגדולות וקבוצות מאותה המדינה לא ייפגשו לפני שלב חצי הגמר, וכך באמת קרה כששלוש קבוצות ספרדיות לא נפגשות בשלב הזה.

זו לא הפעם הראשונה שזה קורה. ב-2003 ארבע קבוצות ספרדיות ושלוש איטלקיות הצליחו באורח פלא להימנע מקבוצה מאותה המדינה, וכך היה גמר כל איטלקי שנגמר בפנדלים אחרי 0-0 בתום 120 דקות משמימות. ברבע הגמר הנוכחי, ארבעת הקבוצות המפחידות של השלב הזה – ברצלונה, ריאל מדריד, באיירן מינכן ודורטמונד הצליחו להימנע זו מזו.

הגרלת רבע הגמר הייתה מזוייפת? צפו בהגרלה.

לאור כל ההתפתחויות האלה שאלה מטרידה יותר עומדת על הפרק. אם באמת ההגרלות "טופלו" בצורה הזאת, אז מי שהוציא את הכדורים היה חייב לשתף פעולה, ואלה אנשים כדוגמת פטריק קלייברט וסטיב מקמנמן. סביר להניח שבמידה וההגרלה אכן זויפה, הוצע להם משהו על מנת לשתף פעולה, ולמרות שזו האשמה קשה וחמורה ביותר, לגופי הכדורגל הבינלאומיים יש היסטוריה של האשמות כאלה שהוכחו כנכונות.

כך או כך, מה שצפוי בוודאות זה שאחרי כל הגרלה בעלת פרופיל גבוה יצוצו הספקולציות לגבי אפשרות שההגרלה זויפה ושהיא לא אמיתית.

ההגרלה המשוחזרת שערכו בטלוויזיה הטורקית.

 

תגובות