לימור לבנת: "הסכם שכולם יוצאים ממנו נשכרים". שמואל פרנקל, לימור לבנת וניר אלון. צילום: עודד קרני, מנהלת הליגה

לימור לבנת: "הסכם שכולם יוצאים ממנו נשכרים"

ההסכם בין מנהלת הליגה לארגון השחקנים נחתם רשמית במעמד השרה, לימור לבנת. פרנקל: "הסכם טוב לשחקנים הישראלים ואני מקווה שהם ישחקו כמה שיותר בעתיד"

היום (א') נחתם רשמית ההסכם בין מנהלת הליגה לארגון השחקנים בנוגע לחוקים המקדמים את מעמדו של השחקן הישראלי.

ההסכם אומר כי במסגרת 5 העונות הקרובות יתקיים בליגה החוק הרוסי. (קרי כל קבוצה תהא מחויבת לשתף שני שחקנים בעלי נתינות ישראלית בכל רגע נתון במהלך משחקי הליגה).  

במהלך כל אחת מ-5 עונות אלה, קבוצה בליגה תוכל לרשום עד 5 זרים בטופס המשחק ובסה"כ  8 שחקנים בסגל בעלי נתינות זרה במהלך העונה כולה.  

קבוצה אשר תרשום 4 שחקנים בעלי נתינות זרה, או פחות,  בטופס המשחק, בכל העונה כולה, תזכה לבונוס של 250,000 ₪ מה"טוטו ווינר" 
(קבוצה אשר תשתף 5 שחקנים זרים אף במשחק אחד, יישלל ממנה הבונוס)
 

ההסכם בין מנהלת הליגה לארגון השחקנים נחתם.
ההסכם בין מנהלת הליגה לארגון השחקנים נחתם.
צילום: עודד קרני, מנהלת הליגה.

 

במהלך 3 העונות הקרובות כל קבוצה בליגת העל תחויב לרשום בסגל השחקנים שני שחקנים ישראליים מתחת לגיל 22 ושחקן ישראלי שלישי מתחת לגיל 25. 

יו"ר המנהלת, שמואל פרנקל אמר היום: "אני רוצה להודות לחבריי בצוות המשא ומתן, לעו"ד שמעון מזרחי שעשה עבודה נפלאה, למנכ"ל עדלי מרכוס ולכל הצוות של המנהלת, אני מודה לשרה לימור לבנת ולצוות שלה וכמובן ליו"ר טוטו ווינר, צחי פישביין, אני לא יודע אם בלעדיהם היינו יכולים לסגור את ההסכם הזה". על ההסכם אמר פרנקל: "זהו הסכם טוב לשחקנים הישראלים ואני מקווה שהם ישחקו כמה שיותר בעתיד".
 
שרת התרבות והספורט, לימור לבנת אמרה: "נעשה כאן מעשה מרכבה לא פשוט, היו כאן לא מעט מתחים ואני חושבת שהגישור שנעשה הוא נכון והוא ישפר את מעמדם של השחקנים הישראלים בליגה". השרה הוספיה ואמרה: "לליגת הכדורסל אין זכות קיום ללא השחקן הישראלי ואני מאמינה שההסכם הזה יוצר תנאים לקידום השחקנים הישראלים, זהו הסכם שכולם יוצאים ממנו נשכרים".
חותמים על ההסכם.
חותמים על ההסכם.
צילום: עודד קרני, מנהלת הליגה. 
צחי פישביין, יו"ר הטוטו-ווינר הסביר את המקום ממנו הוא מגיע:" הטוטו משיג את הכסף מהישראלים והערך של הישראליות הוא הערך הכי חשוב שאנחנו רואים בכדורגל ובכדורסל.  ההסכם הזה צריך לשמש דוגמא גם להסכמים בענפי הספורט האחרים".
 
על התערבותו במשא ומתן אמר פישביין: "הטוטו עובד בשיתוף פעולה מדהים עם השרה לימור לבנת. לאור בקשתה התערבתי ובסוף אני חייב להגיד שפתרנו את זה יחסית מהר. זהו הסכם נהדר שבו אין צד לא מרוצה"
תגובות