דעה: אל תספידו את אוקלוהומה. ווסטברוק, הת'אנדר תתמודד בלעדיו? צילום: פייסבוק

דעה: אל תספידו את אוקלוהומה

האם פציעתו של ראסל ווסטברוק, שלא צפוי לחזור העונה תוביל להדחה של הת'אנדר מוקדם מהצפוי השנה? אל תשכחו שיש את פישר על הספסל, שיביא הרבה ניסיון וחוכמה ל-OKC

הערב (ו'), אוקלוהומה סיטי ת'אנדר ספגה מכה קשה במירוץ על האליפות כשאיבדה את ראסל ווסטברוק שנפצע וככל הנראה גמר את העונה.

הכותרות ברורות ומובנות, הפציעה של ווסטברוק שהציג יכולת גבוהה לאורך העונה עלולה להוביל להדחה של אוקלוהומה כבר בסיבוב הנוכחי מול יוסטון או אפילו בחצי הגמר האיזורי. 

אלא שהמספידים ככל הנראה שכחו להסתכל על הספסל העומד לרשות סקוט ברוקס, יותר נכון על המחליף של ווסטברוק - דרק פישר, שחקן די הפוך מווסטברוק אפשר לומר.

בניגוד לווסטברוק שירצה ללכת עד לטבעת בכל הזדמנות וינצל את האתלטיות המרשימה שלו, פישר דווקא יעדיף לפעמים את המסירה החכמה, ובקבוצה כמו אוקלוהומה - יש הרבה למי למסור.

הרי אוקלוהומה לא בנויה כולה על הצמד ווסטברוק את דוראנט. נכון, מדובר במהות הקבוצה הזאת אך משחקים בה גם איבקה, פרקינס וספלושה. תוסיפו אליהם את קווין מרטין שהגיע בקיץ בטרייד ותקבלו קבוצה מצוינת, גם בלי ווסטברוק.

אין ספק שפישר הוא שחקן חכם יותר מווסטברוק וכזה שיראה את המשחק הקבוצתי בעדיפות עליונה בניגוד לווסטברוק האגואיסט. יתרון נוסף הוא גם החלטות טובות ברגעי הקלאץ'. לא פעם פישר הכריע משחקים, זכור לי במיוחד המשחק הרביעי בסדרה בין הלייקרס לאורלנדו ב-2008/09, אז הוא צלף שלשה שכפתה הארכה בשניות הסיום (והוסיף שלשה חשובה נוספת בהארכה). 

דרק פישר מול אורלנדו בגמר 2008/09.

 

אבל האם פישר בגילו המבוגר יוכל להכנס לנעליים הגדולות של ראסל ווסטברוק? סביר להניח שלא, אבל הוא יכניס לנעליים האלה דברים שונים - חוכמת משחק ברמה גבוהה, ניסיון, משחק קבוצתי, פרגון, מסירות בתדירות גבוהה יותר מפוינט גארד, החלטות טובות ברגעי הקלאץ' ותכונות נוספות שהובילו את פישר לזכייה בחמש טבעות NBA. האם זה יספיק לטבעת שישית? נצטרך לחכות ולראות.

 

תגובות