הלם בעולם הכדורגל: אלכס פרגסון פורש. מנצ'סטר יונייטד. צילום: פייסבוק

הלם בעולם הכדורגל: אלכס פרגסון פורש

אלכס פרגסון המאמן המעוטר ביותר בעולם צפוי להודיע על פרישתו מאימון קבוצת מנצסטר יונייטד לאחר 27 שנה כמאמן המועדון. האוהדים בשוק וחוששים מההמשך

שחקני מנצסטר יונייטד קיבלו הודעה מקברניטי המועדון כי ביום ראשון תימסר להם הודעה דרמטית הנוגעת להמשך עתיד מאמנם בקבוצה. היום (ד') הודיע אלכס פרגסון כי יסיים את תפקידו אחרי 27 שנים.  

פרגסון הידוע יותר בכינויו "פרגי" נחשב למאמן העטור ביותר בעולם הוא זכה ב-13 אליפויות עם הקבוצה מספר שיא מטורף. ובנוסף לכך זכה לתואר סר ממלכת אנגליה וזאת על כל תאריו המכובדים שהביא לאנגליה.

"חשבתי הרבה על ההחלטה לפרוש, ולא לקחתי אותה בקלות ראש. זהו הזמן הנכון". כך אמר פרגוסון היום (ד') בהודעה שמסרה הקבוצה.

המאמן המעוטר ביותר בבריטניה עם 49 גביעים שונים כמאמן, מהם 38 כמאמן יונייטד, הודיע היום שיפרוש אך עדיין יישאר בקבוצה בצוות המנהלי וישמש גם כשגריר הקבוצה : "היה חשוב לי להשאיר את הקבוצה במצב טוב ויציב. מתקני האימון שלנו נמצאים בסטנדרט הגבוה בעולם והאיצטדיון נחשב כאחד האיכותיים בעולם. אשמח לשמש כמנהל וכשגריר בקבוצה, וביחד עם כל העיסוקים הרבים האחרים שלי, אני מצפה לעתיד".

כמו כן, הוא הודה לאשתו על התרומה שלה לקריירה שלו "מילים אינן מספיקות כדי להביע כמה זה היה חשוב לי". הוא הודה לשחקני ההווה והעבר: "ללא התרומה שלהם, ההיסטוריה המרשימה ביותר של המועדון הזה לא היתה כל כך עשירה". הוא שיבח גם את משפחת גלייזר השנויה במחלוקת שקנתה את הקבוצה לפני כעשור, וציין שהיה בר מזל כאשר עבד יחד עם מנכ"ל הקבוצה דייויד גיל.

הוא סיים בהודעה לאוהדי הקבוצה: "לכל האוהדים תודה. האהדה שהעקתם לאורך השנים הצניעה אותי. זה היה כבוד ופריבילגיה להנהיג את הקבוצה שלכם, ואני מוקיר את הזמן שלי כמאמן מנצ'סטר יונייטד".

מנצ'סטר יונייטד הודיעה שבתוך 48 שעות יצויין המאמן החדש, הודעה שללא ספק הרבה מאוהדי הכדורגל בעולם חששו שתגיע, רק בגלל שלא רצו לראות את סר אלכס פרגוסון פורש. הוא יציין את משחקו ה-1,500 עבור הקבוצה במשחק האחרון של העונה הנוכחית נגד ווסט ברומיץ'.

תגובות