הפרידות המרגשות שעוד לא היו. מסי ופירס. צילומים: פייסבוק

הפרידות המרגשות שעוד לא היו

הפרישות של פרגוסון, סקולס, בקהאם ודוידוביץ' והמעבר של פדרו גלבאן מבני יהודה עוררו בנו מחשבות על הפרישות המרגשות שעוד לא היו: מסי מברצלונה, נאש מהכדורסל ויבזורי מגלבוע

אני לא בטוח אם אני טיפוס רגשן, אבל דבר אחד בטוח - הפרידות/פרישות הספורטיביות האחרונות הובילו אותי לחשוב הלאה, לעתיד בו אאלץ להפרד מהכוכבים עליהם גדלתי. 

אני לא מהדור שגדל על אלון מזרחי, מייקל ג'ורדן, דייגו מראדונה, עודד מכנס וקרים אעבדול ג'אבר. אני מהדור שגדל על כריסטיאנו רונאלדו, מסי, קווין דוראנט ונואבק דיוקוביץ'. גם בגילי הלא מבוגר, גדלתי על שחקנים וותיקים יחסית בענפי הספורט השונים - סטיב נאש, מורן רוט, מאיר טפירו, קובי בראיינט, חלאד חלאילה וראיין גיגס. 

הספקתי להעריץ, לאהוב ולגדול עם שחקנים שכבר הספיקו לפרוש - שאקיל אוניל, שהאליפות שלו ב-2006 במיאמי חקוקה בזיכרוני, יגאל אנטבי, אנתוני פארקר, אינה גורביץ', איציק קורנפיין, ארז כץ, דרק שארפ וטל בורשטיין. 

לאחר הפרישות האחרונות של פרגוסון, סקולס' בקהאם ודוידוביץ' והמעברים של סמלים בקבוצותיהם כמו פדרו גלבאן, התחלתי לחשוב על הפרידות הקשות שעוד לפנינו, בין אם מדובר בפרישה מהספורט או במעבר לקבוצה אחרת.

הפרישה של סטיב נאש מהכדורסל

נאש הוא ללא ספק אחד השחקנים שבשבילם קונים כרטיסים למשחק. הקנדי הוותיק הגיע לשלהי הקריירה ללא אליפות, וכל חובב כדורסל מעוניין שנאש יסיים את הקריירה עם אליפות. אבל שנאש יסיים את הקריירה? תהיה מדוברת בפרידה לא קלה לחובבי הכדורסל בפרט ולאוהבי הספורט בכלל. המסירות המרהיבות, האישיות יוצאת הדופן והלב הגדול, כל אלה הופכים את נאש לשחקן שפשוט, לא רוצים להפרד ממנו. 

סטיב נאש.
סטיב נאש.
צילום: פייסבוק.

המעבר של דגן יבזורי מגלבוע גליל

יבזורי הוא אחד השחקנים המרגשים בכדורסל הישראלי. קשה שלא לנחש שהוא יצלוף במהלך המשחק כמה שלשות, ואולי אפילו את שלשת הניצחון. אבל נראה שמה שמאפיין את יבזורי יותר מכל הוא המועדון בו הוא משחק. לאחר מספר שנים בהן נדד בליגה הלאומית ולא היווה פקטור משמעותי בקבוצות ליגת העל, הגיע יבזורי לגן נר שם הצליח לפרוץ ובגדול. הצלחה שהניבה זכייה באליפות המדינה וזימון לנבחרת ישראל של אריק שיבק. בהחלט קשה לדמיין את יבזורי, שמשמש גם כקפטן של הצפוניים עוזב עבור מועדון אחר ושהמשחקים בגן נר, יהיו עבורו משחקי חוץ. 

דגן יבזורי, סמל בגן נר.
דגן יבזורי, סמל בגן נר.
צילום: מנהלת הליגה.

ליאונל מסי מברצלונה

אפילו אני, כאחד שלא מסמפט במיוחד את ליאו מסי ופועלו, יודע שהיום בו הוא יעזוב את ברצלונה יהיה יום בו עולם הספורט יעצור נשימתו. הפרעוש, שנהפך לקונצנזוס בספורט העולמי, מזוהה עם ברצלונה ונחשב לאחד השחקנים הגדולים בתולדות המועדון - מעבר שלו לקבוצה אחרת או אפילו פרישה של הארגנטינאי המצוין, תוביל לזעזוע בברצלונה ובכל עולם הספורט. 

ליאונל מסי, מעבר מברצלונה יוביל לתדהמה.
ליאונל מסי, מעבר מברצלונה יוביל לתדהמה.
צילום: טוויטר.

רוג'ר פדרר מהטניס

אין יותר מידי מה להרחיב - הפרישה של אחד מגדולי שחקני הטניס הולכת ומתקרבת בצעדי ענק. אין ספק שהפרישה של שיאן תארי הגראנד סלאם, צפויה להיות אחת הפרידות המרגשות בספורט העולמי בשנים האחרונות.

פול פירס מבוסטון

אני לא חושב שאני, ואף חובב NBA אחר יוכל לראות את "התשובה" לובש מדים לא ירוקים. מאז שנבחר בדראפט 1998 על ידי בוסטון, נהפך פירס למנהיג של הסלטיקס שמעמידים אותו בשורה אחת עם שחקני העבר הבולטים של המועדון המפואר - לארי בירד וביל ראסל. 

פול פירס, יעזוב את הסלטיקס?
פול פירס, יעזוב את הסלטיקס?
צילום: פייסבוק.
תגובות