איזה קבוצות יעפילו לחצי גמר הפלייאוף?. ניצן חנוכי ואפיק ניסים. מי יעלה לחצי הגמר? צילום: אלן שיבר, מנהלת הליגה

איזה קבוצות יעפילו לחצי גמר הפלייאוף?

כדורסל: ברק נתניה או הפועל ירושלים? הפועל אילת או מכבי ראשון לציון? כל הנתונים לקראת משחקי מספר חמש בפלייאוף מחכים לכם. עד כמה הביתיות משפיעה? ומי הפייבוריטיות לפי מאזני ההיסטוריה

סדרות רבע גמר הפלייאוף קרובות להסתיים. לאחר שמכבי תל אביב ומכבי חיפה הבטיחו את מקומן בחצי הגמר, בזכות סוויפ של שתיהן על הפועל תל אביב והפועל גלבוע גליל (בהתאמה).

כעת, מחכות הקבוצות לראות את מי הן תפגושנה בשלב חצי הגמר. מכבי תל אביב תפגוש את המנצחת בסדרה בין ברק נתניה להפועל ירושלים, ומכבי חיפה את המנצחת בין הפועל אילת למכבי ראשון לציון. שתי הסדרות שטרם הסתיימו, הגיעו למשחק מספר חמש.

סדרות של חמישה משחקים החלו בישראל בעונת 89/90, מאז התקיימו 76 סדרות של הטוב מ-5, מתוכן רק 12 סדרות הגיעו למשחק חמישי, כולל שתי הסדרות של העונה.

הסדרה בין ירושלים לנתניה נפתחה עם שני ניצחונות רצופים לירושלמים, הקבוצה של דני פרנקו חזרה לסדרה לאחר שני ניצחונות ברציפות וכעת, ניצחון נוסף של הצהובים שחורים יכניס אותם לרשימה מצומצמת שכוללת (בפלייאוף העליון) רק את מכבי ראשון לציון (קבוצות שחזרו מפיגור 2-0 לניצחון 3-2 בסדרה). המשחק ייפתח ב-20:50 וייערך באולם ישורון שבנתניה (הקופסל).

דני פרנקו, ינצח את משחק מספר 5?
דני פרנקו, ינצח את משחק מספר 5?
צילום: מנהלת הליגה.

הסדרה בין הפועל אילת למכבי ראשון לציון הצליחה להפתיע לא מעט אנשים, אילת שנחשבת לקבוצה חזקה הרבה יותר כבר הפסידה את הביתיות במשחק הראשון אבל ניצחה לאחר מכן שני משחקים ברציפות. דווקא שהיה לה את ההזדמנות להכריע את הסדרה בארבעה משחקים, השחקנים של עודד קטש לא היו אגרסיבים מספיק והפסידו לראשון לציון שמחזיקה בשלושה זרים בלבד (שחררה את ווילי וורן). המשחק ייפתח ב-19:30 ויתקיים באולם בגין שבאילת.

שון דאוסן שישתתף ביום ה' במשחק מספר חמש במדי ראשון לציון מול אילת, היה בן ארבע וחצי כשאביו ג'ו קלע 18 נק' במשחק מס' 5 בו ניצחה אילת את ראשון לציון בעונת 97/98. 

רוני בוסאני, רוצה חצי גמר.
רוני בוסאני, רוצה חצי גמר.
צילום: אור גפן

בשורות טובות לנתניה ואילת. מתוך עשרת משחקי מספר חמש שהתקיימו כאמור מאז 89/90 ועד העונה, תשעה הסתיימו בנצחון הקבוצה הביתית, רק משחק חמש אחד הסתיים בנצחון הקבוצה האורחת, זה היה נצחונה של גלבוע/גליל בחולון בעונת 08/09. בנוסף, מאמן הפועל אילת, עודד קטש הוא היחיד מבין ארבעת מאמני משחקי יום ה' שאימן במשחק מספר חמש וגם ניצח בו.

רק בעונה אחת בעבר היו שני משחקי חמש בפלייאוף באותה עונה. היה זה בעונת 92/93 המדהימה, בה גליל עליון גברה על מכבי 2-3 בחצי הגמר והפועל ת"א גברה על ירושלים 2-3 באותו שלב.

מה הציפיות של מאמני הקבוצות?
צלם: אור גפן, כתב: חיים בכר, עורך: הדר גרינברג

 

מתוך עשרת משחקי חמש שהתקיימו בעבר, שלושה הסתיימו על חודו של סל, לעומת זאת חמישה הסתיימו בהפרש דו ספרתי. ההפרש הממוצע במשחקי חמש עומד על 10.7 נק' למשחק.

ראשון לציון עם מאזן 1-1 בהיסטוריה במשחקי חמש. אילת עם מאזן 0-1, ירושלים עם מאזן 2-0 שלילי בעוד נתניה לא שיחקה משחק חמש. דרך אגב אלופת משחקי חמש היא גלבוע/גליל עם מאזן 0-3 חיובי. עודד קטש הוא היחיד מבין ארבעת מאמני משחקי יום ה' שאימן במשחק מספר חמש וגם ניצח בו. 

תגובות