קריסטל פאלאס עלתה לפרמיירליג. קריסטל פאלאס חוגגת העפלה לפריימרליג. צילום: פייסבוק

קריסטל פאלאס עלתה לפרמיירליג

קריסטל פאלאס היא העולה השלישית לפריימרליג לאחר שניצחה בגמר פלייאוף הצ'מפיונשיפ את ווטפורד במשחק מותח ומעניין שתוצאתו נקבעה רק בהארכה

קריסטל פאלאס ניצחה את ווטפורד בגמר פלייאוף הצ'מפיונשיפ – ליגת המשנה של אנגליה. היא הצטרפה לקרדיף ולהאל סיטי שעלו אוטומטית.

גמר הפלייאוף תמיד מותח וגם הפעם זה לא היה שונה. קריסטל פאלאס חסרה את מלך השערים שלה העונה שהיה הפצוע, אך זה לא מנע ממנה לחגוג בסיום המשחק.

תשעים הדקות הראשונות הסתיימו ללא שערים, אך עם מספר הזדמנויות בעיקר לחלוצה של פאלאס, ווילברהאם, שלא כבש מאז אוגוסט אשתקד. ווילברהאם נעצר פעם אחר פעם על ידי שוערה של ווטפורד - אלמוניה.

בדקה האחרונה של החלק הראשון של ההארכה, כבש פיליפס המחליף את הפנדל שהעלה בסופו של דבר את פאלאס לפרמיירליג. השער המכריע הגיע כאמור מכדור עונשין מ-11 מטרים, הקבוצה שנענשה לא יכלה לבוא בטענות.

ווילפרד זאהה, שנקנה כבר בינואר השנה על ידי מנצ'סטר יונייטד והושאל חזרה לקריסטל פאלאס, היה פעיל מאוד בשני האגפים במהלך המשחק ודווקא מהצד השמאלי הפחות חזק שלו, הגיע המהלך ששינה את המשחק.

זאהה רץ עם הכדור לצד שחקן ההגנה של ווטפורד וכשפרץ לרחבה הכשיל אותו הבלם בבירור. שחקני ווטפורד לא באו בטענות לשופט אטקינסון שהצביע על הנקודה הלבנה, וקווין פיליפס המנוסה, שלח בקור רוח את הכדור לפינה העליונה של השער וסידר לקבוצתו ניצחון מתוק והעפלה לליגה הבכירה באנגליה.

עבור זאהה זהו המשחק האחרון במדי פאלאס, והוא יחזור למנצ'סטר ויתמודד מול פאלאס בעונה הבאה במסגרת הליגה. האוהדים לא שכחו אותו וכמה מהם לבשו חולצות עם הכיתוב "תודה לך וילף". זאהה הראה הרבה מהכשרון שלו על הדשא, ויהיה מעניין לראות איך יתפתח בעתיד. בשבוע הבא נוכל לראות אותו בישראל במדי אנגליה הצעירה בטורניר היורו 2013 (עד גיל 21).

קריסטל פאלאס תעלה יחד עם קרדיף אלופת הצ'מפיונשיפ, והאל סיטי סגניתה. הקבוצות שיורדות מהפרמיירליג הן ק.פ.ר, רדינג ו-וויגאן.

תגובות