הסיבה לכישלון ביורו: ההתעסקות בסקאוטים. נבחרת ישראל הצעירה. צילום: באדיבות אתר ההתאחדות לכדורגל

הסיבה לכישלון ביורו: ההתעסקות בסקאוטים

נבחרת ישראל נכשלה ביורו 2013, עם נקודה משש אפשריות, יכולה רעה ותבוסה מרה לאיטליה. אז מהו מקור הכישלון? כתב פרוגי בטוח: ההתעסקות עם הסקאוטים והסוכנים במטרה להשיג חוזה שמן לעונה הבאה

יורו 2013 הוא כישלון גדול עבור נבחרת ישראל. היה ברור שאנחנו לא נסיים במקום הראשון בבית, ושהסיכויים שנגיע לחצי הגמר אפסיים. אבל הדרך, איפה הדרך? איפה הכנה של שנתיים? איפה התקציב והאמצעים? 

לפני שישה חודשים בדיוק, גיא לוי התראיין לפרוגי. בראיון המיוחד, האיש שאימן את נבחרת ישראל בהופעתה היחידה ביורו הצעירות למעט היורו הנוכחי, נתן טיפ קטן לשחקני הנבחרת על מנת שיצליחו. 

"אני מייעץ להם לא להתעסק עם הסוכנים בזמן תחרות היורו 2013, הם יכולים להוות פקטור בהצלחה או בכשלון של הנבחרת", אמר לוי. 

חצי שנה מאוחר יותר, אין ספק שלוי צדק. נראה שהשחקנים התעסקו אך ורק בניסיון להשיג חוזה, וזה הגורם העיקרי לכישלון. נכון, הנבחרת לא באמת ברמה של נבחרת איטליה, והיא בטח לא אחת משמונה הנבחרות הטובות באירופה, אבל זה לא סיבה להראות ככה. 

גיא לוי.
גיא לוי.
צילום מסך: יוטיוב.

דווקא השחקנים הכישרוניים יותר בסגל של לוזון, שהיו אמורים להוביל את הנבחרת, לקבל את החשיפה מהסקאוטים ולקבל חוזה באירופה, אכזבו הכי הרבה. במקום שהם יוכיחו לסקאוטים שמגיע להם חוזה דרך התמקדות בהצלחת הנבחרת, הם התמקדו בעיקר בסקאוטים. אין לי ספק, שזוהי הסיבה המרכזית לכישלון בטורניר שאורגן בצורה מופתית ונתן לשחקנים את הצ'אנס הכי גדול שהם יכלו לבקש. 

תגובות