חדש על הפרקט: ליגת כדורסל לנוער דתי. הליגה לנוער דתי. צילום: מנהלת הליגה

חדש על הפרקט: ליגת כדורסל לנוער דתי

מנהלת הליגה לכדורסל השיקה את משחקי הליגה לבני נוער דתיים בישוב שוהם. שלחנו את כתבנו לצפות במשחק הראשון בליגה והוא חזר עמוס בחוויות ובחשק לשכנע את ראשי הערים בישראל ליישם את הליגה גם בפרקט שלהם

בני הנוער הדתיים עדיין אינם זוכים למקומם הראוי בענף הכדורסל בארץ. בישוב שוהם החליטו להגדיל ראש ולהקים ליגת כדורסל ייחודית לבני הנוער הדתיים בישוב.

השבוע נפתחה העונה השמינית שבה מתקיימת הליגה והקבוצות מייצגות את בתי הכנסת המקומיים. חמש קבוצות משתתפות השנה בליגה והשיטה מתנהלת בשני סיבובים, כשהקבוצות המסיימות בארבעת המקומות הראשונים מעפילות לפיינל פור (חצאי הגמר) ולאחר מכן נערך הגמר החגיגי במעמד אישי ציבור.

"הליגה נועדה להוות תעסוקה לבני הנוער במהלך חופשת הקיץ", סיפר לפרוגי צור שטראוכלר יו"ר מנהלת הליגה לבתי כנסת והמשיך: "ייתכן ובשנה הבאה נשלב את בני הנוער מהמגזר הלא דתי וניצור קבוצות 'מעורבות' וכך בעצם ניתן מענה לכלל הנוער בחופשת הקיץ".

לדברים מצטרף אריאל לוי מאמנה של קבוצת "אבני החושן" אחת הקבוצות המשתתפות בליגה, וכך הוא אומר:"לליגה ישנם מספר יתרונות, גיבוש חברתי ומסגרת נעימה בימות החופש לבני הנוער,נותנת להם תעסוקה ומגבשת בעיקר".

בליגות הבכירות בארץ כמעט ולא ניתן לראות כיפות מבצבצות על ראשי השחקנים "מנהלת הליגה בישראל צריכה לגבש רעיונות על מנת לשלב את השחקן הדתי בליגה,למשל העברת כלל המשחקים לימי החול", אומר עוז שוורץ אוהדה של קבוצת "אבני החושן" בליגה.

האם הליגה יכולה להיות קרש מקפצה לשחקנים אשר מעוניינים להשתלב בליגות המקצועניות בארץ?

"אינני חושב כך", אומר לוי: "הליגה היא חובבנית ומשוחקת סך הכל חודש בשנה" שטראוכלר מוסיף:" אף אחד משחקני הליגה אינו משחק בקבוצות מקצועניות אולי מספר מועט מביניהם משחקים באופן מקצועי ואינני חושב שהם יוכלו להשתלב בליגות לנוער יותר בכירות בארץ".

כמו כן גם האוהדים אינם יוצאים מקופחים, בכל משחק הם מקבלים צ'ופרים על ידי מנהלת הליגה לבתי הכנסת. הליגה משוחקת בין התאריכים ה-18 ליוני ועד לגמר ב-21 ביולי.

תגובות