הווארד ביוסטון, איפה הישראלים?. מקל, כספי והווארד. צילומים: מנהלת הליגה, פייסבוק

הווארד ביוסטון, איפה הישראלים?

דוויט הווארד בחר לשחק בעונות הקרובות ביוסטון, איך זה משפיע על הנציגים שלנו בליגה הטובה בעולם? הסיכויים של כספי לקבל חוזה ביוסטון עלו, ואיך גל מקל יפגע מזה?

דוויט הווארד, השם החם ביותר של שוק ההעברות הנוכחי, אחריו חיזרו מספר רב של קבוצות וביניהן יוסטון רוקסט, לוס אנג'לס לייקרס ודאלאס מאבריקס, החליט לבחור ביוסטון. 

בעקבות ההחלטה של הווארד, דאלאס החליטה שהכסף הפנוי שברשותה יושקע בגארד הספרדי הוותיק, חוסה קלדרון. אלא שההחתמה של קלדון עלולה לפגוע בדקות המשחק של גל מקל.

בואו נודה באמת, למרות העונה הנפלאה שעבר, העלייה ביכולת והעבודה הקשה, גל מקל לא יכול להיות שחק מוביל בדאלאס, קבוצה שתאבק על מקום בפלייאוף בעונה הקרובה. הוא יהיה שחקן שיצטרך להלחם מהספסל על הדקות שלו, כמו בכל קבוצה שהיה מגיע אליה בליגת ה-NBA. זוהי בדיוק הסיטואציה ממנה ניסה לברוח מקל עד כה במהלך הקריירה שלו, ויהיה מעניין לראות איך הוא יתמודד עימה.

גל מקל, יעלה מהספסל.
גל מקל, יעלה מהספסל.
צילום: מנהלת הליגה.

גם אם קלדרון לא היה מגיע לטקסס, מקל עדיין לא היה אחד השחקנים המשמעותיים ברוטציה של המאבריקס. ההגעה של קלדרון תאפשר למקל ללמוד מאחד מגדולי השחקנים הספרדיים ב-NBA, שהגיע בסיטואציה דומה לזו של מקל. קלדרון הגיע בגיל 24 (מקל ב-25), והוחתם כשחקן חופשי ולא דרך הדראפט.

ואיך ההחתמה של הווארד משפיעה על עומרי כספי? במהלך טריידים שערכו, קיבלו יוסטון את הזכויות על פורוורד אולימפיאקוס, קוסטאס פפאניקולאו. אמנם מדובר בשחקן כישרוני למדי, אך מאחר ויוסטון תשלם על הווארד 88 מיליון דולר ל-4 עונות, היא תעדיף לחסוך ולהביא את כספי. על פפאניקולאו תאלץ יוסטון לשלם מיליון אירו לאולימפיאקוס (ביי אאוט), ושכר לשחקן עצמו. ההגעה של הווארד לרוקטס ללא ספק מעלה את הסיכויים לכספי להצטרף לקבוצת פלייאוף לגיטימית, שמתאימה לסגנון המשחק שלו, ואולי אפילו תצליח לאיים על האליפות. 

תגובות