לקראת היורובאסקט: בונים סגל. יוגב אוחיון. צילום: הפייסבוק של איגוד הכדורסל

לקראת היורובאסקט: בונים סגל

לקראת אליפות אירופה בכדורסל, החלטנו לעזור למאמן הנבחרת, אריק שיבק בבניית סגל הנבחרת: יניב גרין, יובל נעימי, שון דניאל ועידו קוז'יקרו בפנים

אליפות אירופה בכדורסל לשנת 2013, תתקיים בסלובניה ותיפתח בעוד פחות מחודשיים (4/9). ההגרלה לטורניר כבר התקיימה. הנבחרת הישראלית הוגרלה יחד עם צרפת, בריטניה, גרמניה, אוקראינה ובלגיה. 

במהלך העונה האחרונה ראינו התקדמות של הכדורסלן הישראלי, וכעת יש לנו אפילו שני נציגים בליגת ה-NBA. החלטנו לעזור למאמן הנבחרת, אריק שיבק, לבנות את הסגל שיצא לאליפות. 

גארד (1-2) 

גל מקל

מקל עשה קפיצת מדרגה משמעותית בשנה האחרונה. אין ספק שגארד דאלאס מאבריקס, צריך להיות הרכז המוביל של נבחרת ישראל.

גל מקל מוצג בדאלאס.
גל מקל מוצג בדאלאס.
צילום: טוויטר.

יוגב אוחיון

למרות שבעונה האחרונה יוגב לא הצליח להעלות את היכולת, הוא עדיין אחד הגארדים הטובים שיש פה. זאת לא תהיה הפתעה אם שיבק יחליט לשלב בין יוגב למקל - שני הגארדים הטובים כיום.

יותם הלפרין

קפטן הנבחרת הציג עונה די טובה בבאיירן מינכן, וכעת הוא גם אמור לחזור למכבי תל אביב. למרות זאת, הוא יצטרך לעלות מהספסל בקמפיין הקרוב.

יובל נעימי

נעימי העביר את העונה האחרונה ברוסיה, שם שיחק במדי טריומף. בטריומף הציג ממוצעים לא רעים של 8 נקודות בליגה הרוסית, 10 ביורוקאפ ו-9.2 בליגת ה-VTB.

אפיק ניסים

ניסים הציג עונת מצוינת במדי הפועל אילת אותה הוביל לחצי גמר הפלייאוף. הגארד האילתי קלע בעונת הסדירה 11.7 נקודות בממוצע למשחק, ובפלייאוף ממוצעיו עלו ל-13.2.

סמול פורוורד (3)

עומרי כספי

השחקן הישראלי הראשון ב-NBA אמנם סבל מעונה לא טובה, בה לא הרבה לשחק במדי קליבלנד. למרות זאת, אנחנו לא מעצמת כדורסל כדי שנוכל להרשות לעצמנו ששחקן NBA לא יהיה בסגל או לא יפתח בחמישייה. 

גיא פניני

למרות התקרית עם יונתן שולדבראנד, פניני צריך להיות בנבחרת. מדובר בשחקן אנרגטי, שיכול להכניס הרבה התלהבות למשחק דרך הספסל. 

גיא פניני.
גיא פניני, יכניס התלהבות.
צילום: מנהלת הליגה.

שון דניאל

דניאל פתח את עונת 2012/13 ביכולת טובה, אלא שאז ההשעיה מפיב"א הגיע בעקבות הריטלין, ודניאל לא עלה על הפרקט מאז תחילת 2013. במידה והוא הצליח לחזור לכושר, יש לו מקום בסגל של שיבק.

פאוור פורוורד וסנטר (4-5)

ליאור אליהו 

אליהו עבר עונה לא פשוטה, שהסתיימה בשיחרורו ממכבי תל אביב. עדיין לא ברור היכן ישחק אליהו בעונה הבאה, אבל מדובר בשחקן שתמיד פורח בנבחרת ישראל, וללא ספק צריך להוביל אותה מהחמיישיה. 

ליאור אליהו, לא ברור איפה ישחק בעונה הבאה.
ליאור אליהו, לא ברור איפה ישחק בעונה הבאה.
צילום: מנהלת הליגה.

אלכס טיוס

סנטר מכבי תל אביב לעונה הקרובה, הוכיח בקיץ שעבר, בקמפיין המוקדמות שהוא יכול להתמודד עם סנטרים בכירים, כשישראל פגשה את סרביה ומונטנגרו החזקות.

יניב גרין

סנטר גלבוע גליל הציג עונה די טובה בישראל, ובמחסור הקיים בסנטרים הוא מרכיב הכרחי לנבחרת. גרין קלע בממוצע 6.8 נקודות למשחק והוסיף 5.3 ריבאונדים בליגה הסדירה. באחד המשחקים החשובים של קבוצתו העונה - גמר הליגה הבלקנית, הצטיין גרין כשהוביל את קבוצתו לזכייה בתואר עם 16 נקודות.

עידו קוז'יקרו

קוז'יקרו זכה העונה באליפות הראשונה בקריירה שלו. בעונה הסדירה קוז'יקרו קלע 8.3 נקודות למשחק והוסיף 5.6 ריבאונדים. בפלייאוף ממוצעיו אמנם ירדו, ובגמר הוא קלע רק שלוש נקודות, אבל קוז'יקרו הוסיף למשחק של חיפה דברים שלא רואים בסטטיסטיקה, שסייעו לה לזכות באליפות הראשונה בתולדותיה.

תגובות