המכביה ה-19 נפתחה בטקס מרשים. המכביה ה-19 נפתחה בטקס מרהיב. צילום: איתמר גרינברג

המכביה ה-19 נפתחה בטקס מרשים

המכביה ה-19 נפתחה בטקס מיוחד שהתקיים באצטדיון טדי, שבירושלים. לפיד המכביה הודלק על ידי אלי רייזמן, זוכת מדליית זהב מלונדון 2012. המשלחת הישראלית כוללת 2200 ספורטאים

טקס המכביה ה/19 נפתחה אתמול (ה') בחגיגיות לראשונה בירושלים, לעיני קהל של 35 אלף צופים באצטדיון טדי המחודש. המכביה שוברת השיאים, תארך כשניים עשר ימים, עד לטקס הסגירה ב-30 ביולי.

במכביה השנה יושם הדגש על חיבור והיכרות הספורטאים עם מדינת ישראל, ואין זה מתאים יותר שטקס הפתיחה יתקיים בבירת עם ומדינת ישראל, ירושלים. כ-25 אלף צופים הגיעו לאיצטדיון טרם התחלת האירוע, כאשר האירוע נפתח בכניסת ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו ונשיא המדינה, שמעון פרס. הקהל צויד בשלל מקלות אור שבהם האירו במהלך הטקס.

שמעון פרס ובנימין נתניהו ורעייתו בטקס פתיחת המכביה.
שמעון פרס ובנימין נתניהו ורעייתו בטקס פתיחת המכביה.
צילום: איתמר גרינברג.

 

המשלחות נכנסו בזו אחר זו תוך כדי הצגתן על ידי מנחות הערב, מירי נבו ודנה גרוצקי, לקול תשואות הקהל הרמות. המשלחת הגדולה ביותר מלבד זו של ישראל היתה זו של ארצות הברית, שמנתה 1,100 ספורטאים. משלחות גדולות היו גם לבריטניה, קנדה, ברזיל, ארגנטינה וצרפת. ישראל נכנסה אחרונה עם משלחת של 2,200 ספורטאים, המשלחת הגדולה ביותר בהיסטוריית המכביה. 9,500 ספורטאים הגיעו להשתתף ב-42 ענפי ספורט שונים, זוהי תחרות המכביה הגדולה ביותר אי פעם. הספורטאים תפסו את מקומם ביציע הדרומי החדש ומילאו את האיצטדיון.

הנבחרות נכנסות לאצטדיון.
הנבחרות נכנסות לאצטדיון.
צילום: איתמר גרינברג.

 

לאחר מופע של קטלין רייטר ומירי בן ארי בכינור, בשירת "אנחנו מאמינים" יחד עם הקהל, התחילו נאומי מכובדי הטקס, ובין הנאומים הופיעו קרלי רוז סוננקלר, מאקס פקטור ארה"ב, הראל סקעת, אושר סבג ורז שמואלי. השבעת המשתתפים ותפילת "יזכור" התקיימו בין ההופעות.

לאחר מכן את דגל מדינת ישראל נשאו זוכי מדליות אולימפיות בעבר, ביניהם גל פרידמן, מיכאל קלגנוב ודייויד בלאט, ויחד עמם ילדים בעלי תסמונת דאון. לאחר שנשיא המדינה הכריז בנאומו על פתיחת המכביה, נכנס אריק זאבי עם לפיד המכביה שנדלק ליד קברות המכבים במודיעין, והלפיד הועבר לניר דוידוביץ' שוער העבר של מכבי חיפה. דוידוביץ' העביר את הלפיד לנועם גרשוני, שזכה במדליית הזהב בטניס במשחקים הפארלימפים בלונדון. גרשוני נפצע בעת שמסוקו התרסק במהלך מלחמת לבנון השניה. לאורך נשיאת הלפיד על ידי גרשוני הקהל הריע בתשואות רמות, באחד הרגעים המרגשים ואפילו המרגש ביותר, במהלך כל הערב.

את לפיד המכביה הדליקה אלי רייזמן, זוכת מדליית זהב מלונדון 2012 בהתעמלות. להבות פרצו מכל צידי הבמה ועלו מעלה לאורך היציע הדרומי והדליקו את הלפיד שניצב בראש האיצטדיון. את הערב סגר רמי קליינשטיין עם מחרוזת שירים ומופעי אש הכלל גם זיקוקים. את קדם המופע הנחה מייקל הרפז.

בהכנת הכתבה השתתפו גם מורד חביב ויונתן גולדנברג.

תגובות